Ik ben in elk geval gezwicht voor een aanbieding voor Pampers Baby Dry en ik heb al 2 nachten op rij een zeiknat kind vanwege doorlekkers. Er is niks “baby dry” aan
Pampers baby dry pants hebben wij.
Oh… hahaha ik heb die dus juist voor de nachten en was het enige dat werkte. Heb je de gewone luiers of de broekjes? Want de gewone redden het hier ook niet.
De gewone luiers, maar de broekjes werkten hier ook niet haha. Normaal koop ik Huggies via Bol. Die houden nog een tsunami tegen
Ik heb een thermosfles van de blokker (zat in de babybox) wasr ik mijn melk in bewaar op werk. Gaat superstevig dicht en nog gren enekele keer gelekt in mijn rugzak.
Ik heb wel een heel simpel klein koeltasje ook idd. Maar ik ben altijd binnen 10m thuis van werk dus maakt het voor mij niet zoveel uit. Doe m niet altijd erin en dan is de melk alsnog erg koud als ik thuis ben.
Hoe steriliseer je dat dan? Ik vind het namelijk altijd een heel gedoe om een thermosfles schoon te krijgen normaal.
Met zo een borstel die je normaal ook voor flesjes gebruikt en omspoelen met kokend water.
Gebruik die voor heet water voor het maken van een flesje (kv). Blijft goed warm.
Voor luiers zweer ik bij de albert heijn luiers, zowel die met beertjes als de iets duurdere. Kind lekt nooit door!
Ja wij hebben hier nu ook de berenluiers en heel tevreden! Hadden eerst Premium Protection maar die vind ik echt te duur zonder actie, er gaan er hier wel 10-12 doorheen op een dag. En ik ben eigenlijk nog meer tevreden over die berenluiers dan de PP!
*zet een pakje berenluiers op haar lijstje.
Ik gebruik ook AH luiers en soms Etos (maar is uit luiheid want ik laat mijn boodschappen bezorgen). Pampers vond ik bij mijn dochter heel fijn, bij mijn zoons 3x niks. Die gasten piesen altijd omhoog in die luier
Ja, vind die berenluiers inderdaad wel snel ruiken.
“Grappig” hoe dat zo per kindje verschilt. Wij hadden in maat 1 en 2 premium protection en ook in maat 3 gekocht, maar nu ze langer aan een stuk slaapts snachts en der hele bed doorkruipt lekken die door. Hebben nu voor snachts baby dry en die houden het met gemak 12 uur droog bij haar. Overdag maken we de premium protection nog op en dan ook gewoon voor overdag de baby dry want maakt qua kosten niet veel uit (ik koop of bij de nettorama voor €5 per pak of als ze online / aanbeiding goedkoper zijn per luier dan daar)
Ik luier wasbaar. Volgende week ga ik bijna 3 weken op vakantie en gaan we wegwerp gebruiken. Ik heb kruidvat eigen merk gehaad. Ben benieuwd!
Iemand ervaring met meer water bij de nachtvoeding doen? Ze krijgt afgekolfde melk en is nu 7 maanden en zit met haar gewicht op de +1-lijn. Ik wil eigenlijk van die nachtvoeding af, maar het duurt me te lang. Ik had een collega die er steeds meer water bij deed en uiteindelijk kwam haar baby niet meer voor voeding.
En in dezelfde lijn: iemand ervaring met beter slapen na het overgaan op kunstvoeding?
Ja ja, ik weet dat ik maar gewoon moet accepteren dat ik mijn slaap voorlopig niet terug krijg, maar ben bereid nog het een en ander te proberen.
Mijn ‘baby’ (anderhalf ) komt nu nog soms voor een nachtvoeding (bv) . Volgens mij is tot een jaar vrij ‘normaal’ toch. Maar met +1 zou je het wel kunnen proberen denk ik! Hier sowieso kv als ik een nacht weg was/ben/gedronken had. Sliep hij niet heel veel langer op.
Bij mijn 2e heb ik gecombineerd (kv en bv) gegeven. Die gaf ik dan rond 23.00 uur een dikke papfles
Hier werd een flesje gewoon water wel geaccepteerd. Maar met 7mnd had hij het echt nog nodig; hij kwam dan namelijk een kleine 40min later gewoon weer voor de borst. Daaruit concludeerde ik dat hij dus gewoon echt honger had. Want na een tet sliep hij wel weer 4/5u verder.
Overigens was bij ons de reden van af willen bouwen, het terug krijgen van een cyclus ivm fertiliteitstraject.
Het hangt ook een beetje af van de manier van bijvoeden denk ik? Als je kleintjes/rapley doet, gaat de methode er wel vanuit dat een kind onbeperkt toegang tot de borst heeft en vanuit daar dus zelf kan bepalen wat het aan VV eet
KV heeft hij nog nooit gehad… Dus daar heb ik geen idee van haha. Ik zou niet eens weten hoe ik dat moet maken (#confession haha)
Ik geloof niet zo in papflessen enz. Weet wel dat je die volgens mij niet of moeizaam met moedermelk kan maken?
En over luiersssss. Wij hebben echt alles gehad haha. Zoon kreeg uitslag van pampers in het begin en van etos en niet van Zwitsal. Terwijl die echt geparfumeerd ruiken.
Maar Zwitsal 2 lekte ie continue door --> kruidvat geprobeerd, ging prima. Tot en met 3. Want 4 zat niet goed bij hem. Toen Bumblies: was top! Maar ging 's nachts rommelig zitten. Op naar pamper pants (op vakantie goedkoper) en nu met 50% gewone pampers aangeschaft hahaha.
Ik ben nu weer overgestapt van premium protection naar babydry want vind PP vaak zo pluizerig worden.
Alleen lijkt wel alsof maat 4 van babydry kleiner vakt dan PP, wel vervelend want heb meteen een maandbox besteld