Nee het is zeker niet nodig! Het wordt bij het CB “aangeraden” vanaf 4 maanden als onderdeel van de vaste voeding. Maar wij doen ook vrijwel geen groente/fruit hapjes (soms een keer een hapje worteltjes/banaan) dus we volgen niet echt de richtlijnen van onze CB.
Ik heb vd h&m kanten hipsters, hebben ze ook van katoen die modellen. Draag ik nu nog steeds veel, ik kan vanuit de app geen link kopieren maar worden verkocht in een set van 3. Set van 3 - hipsters heten ze.! afbeelding|230x500
Ik draag ze nu nog steeds, samen met de bralettes die ik erbij kocht want die blijken ook ideaal voor borstvoeding te zijn
Voor de kraamperiode had ik van die mady onderbroeken van zeeman in maat L (draag normaliter s-m). De achterkant is katoen maar de voorkant wel van kant dus ziet er net wat leuker uit vond ik haha. Ik heb 4 zwarte gekocht en 1 roze, waarom die roze gene idee want dat zag er echt niet uit haha. En zolang je nog kraamverband of wat groter maandverband nodig hebt is dat wel prettig.
Iemand nog tips voor mij?
E. wordt zondag 1 en ik probeer hem mee te laten eten met alles wat wij eten, maar het lukt gewoon echt niet. Alles wat ik hem geef, tuft hij zo weer uit en smijt het weg. Als ik het weer aanbied, gaat ie krijsen.
Gepureerd gaat alles prima, maar wat vaster voedsel echt niet.
Koekjes, boterham enzo eet hij zonder moeite op en vindt hij ook lekker. Ook een banaan vreet hij zo op, maar een peer moet hij dan weer niets van hebben
Ik snap mijn kind niet zo goed en weet niet wat ik kan doen om hem normaal te laten eten
Wij gebruiken Kruidvat eigen merk luiers en zij hebben als “beleid” dat je dichte pakken weer terug mag brengen. Misschien dat meer merken/winkels dat doen.
Ik ben dus fan de zeemanonderbroeken. Weet niet hoe het model heet maar heeft een kantje randje aan de voorkant. Verder gewoon in 1 kleur. Niet heel sexy, ook niet oma.
Zag wel dat ze meer kanten onderbroeken hebben nu, vond ik ook niet heel oma eruit zien.
Of zoals hier eerder genoemd van h&m maar ik hou van hoge onderbroeken die over de buik / tot de navel kunnen.
Ik ben nog wel opzoek naar bh’s zonder beugel of topjes of iets die stevig zijn en geschikt voor grote cup.
Maar nog niks gevonden.
Misschien is bon prix nog een optie voor ondergoed? Die winkel verbaasd me vaak.
Ik vond de voedingsbh’s van Noppies echt heel fijn. Maar die was wel met beugel. Stiekem heb ik ze nog wel eens aan omdat ze zo fijn zitten. Ben al een maandje gestopt met bv
Misschien een tip: die nieuwe ventielen zouden op de oude flessen nog passen aldus dr Brown.
Ja klopt maar de spenen niet. Dus ik heb conversie setjes besteld aangezien ik anders 4 nieuwe flessen moest kopen. Wel lekker cashen voor Dr. Brown zo.
Oh echt? Dat wist ik niet. Balen
Ik ga straks naar de kinderboerderij maar vraag me af of het overdreven is om een maillot onder haar legging te doen. (Het is wel zo een wolachtige legging). Wat zouden jullie doen?
Vorig jaar deed ik het niet maar toen zat ze nog veel in de voetenzak in een kinderwagen.
Lekken jullie dr brown flessen ook, of doe ik iets fout? Met name de brede hals lekt enorm
Vind het best koud al dus zou het gewoon lekker doen, ik wou dat ik het zelf had haha
Heb je die groene dingen vaak uitgekookt en/of in de vaatwasser gedaan? Dat mag niet namelijk, dan gaan ze iets uit vorm en lekken
Jup hier ook!
En vaak met mijn werk ook(de brede) ben Gastouder.
Ik gooi ze wel altijd in de vaatwasser.
Vaatwasser mag wel !
Ja, alle onderdelen van de Dr. Brown’s-flessen kunnen in de vaatwasser; plaats ze in het bovenste rek en zet de vaatwasser niet hoger dan 60°C. Dr. Brown’s heeft handige vaatwasmandjes, waarin alle onderdelen netjes bij elkaar blijven.
Maar…
Het ventielsysteem is gemaakt van zacht en dus kwetsbaar materiaal. Door veelvuldig steriliseren kan het ventielsysteem vervormen of de stevigheid verliezen. Hierdoor kan de fles gaan lekken. In dit geval kunt u de ventielen vervangen.
Ja vaatwasser tot 60 graden dus… veel vaatwassers staan standaard wat heter en dan gaan ze dus naar de herrie
Ja dat dan weer wel. Ik doe veel op kort programma en kunnen ze lang aan. Maar nu gaan ze wel lekken. Na 8 maand.
Weet je toevallig of dat ook voor andere flessen geldt (Avent in dit geval)? Ik wil mijn handkolf en flessenset steriliseren in een pan met kokend water maar heb dus ook vaak verhalen over vervormen van de zachte onderdelen gehoord.
Ik heb alleen ervaring met dr Brown, Medela en Difrax. Naar verloop van tijd gingen sommige flessen lekken. Bij mijn kolf merkte ik na een jaar ofzo verschil, met nieuwe rubbers werkte 'ie dan weer top!