Ik heb dus een paar keer gehad dat ik mijn werk belde omdat ik met een ziek kind zat en dan bleek achteraf dat zij mij maar gewoon ziek gemeld hadden. Ik bleef eerst vaker thuis, maar dat was dan ook nodig met borstvoeding en een flesweigeraar. Maar mijn partner zal de volgende keren toch echt wel eens thuis moeten blijven. Dan wordt het gewoon kijken voor wie het die dag het minst erg is om werk te missen.
Ja volgens oei ik groei zou hij nu in de lastige fase moeten zitten maar dit speelt al wel een maand ongeveer. Hoop dat t gewoon een fase is en snel weer voorbij.
@anon18050057 ja wij nemen nu ook de draagzak mee voor de zekerheid haha. Dat vindt hij altijd wel prima.
Alleen lukt het mij niet om zelf de draagzak om te krijgen dus als ik alleen met hem wegga moet ik hem toch in de wagen doen.
Oh dat is lastig! Waarom lukt dat niet?
Hier belt het kdv mij als eerste, en als ik voor m’n werk weg ben bellen ze m’n man eerst. Als ik nog meetings heb ofzo en ik kan echt niet weg, dan haalt m’n moeder hem op maar ik kan mijn werk volledig flexibel indelen, al doe ik het midden in de nacht.
Mijn kind (1,5) krijst ineens als een malle op het aankleed kussen, laat zich er zo van afrollen en stopt pas met dit geneuzel als we klaar zijn. En dan nog, als we klaar zijn, durven te snikken alsof ik hem mishandeld heb… Whats wrong
Haha wat een kutantwoord, maar tegelijkertijd ook het antwoord op (bijna) alle problemen
Het lukt me niet om hem goed strak aan te trekken. Alsof ik niet genoeg kracht in mn handen heb ofzo. Heel gek. Maar ik blijf oefenen.
En als je hem met 1 hand wat optilt en met de andere hand een kant afstelt en dan de ander doet? Dus dat je het gewicht iets er van af neemt?
Hahaha ja met dat ik het teruglees besef ik het me. Maar met onverklaarbaar gehuil van baby’s zie ik het toch vaak als HET ANTWOORD (of doorkomende tandjes, een dwarszittende keutel, krampjes, …, …)
Anyway @Limoncello: onhandig is het wel. Het is ongetwijfeld een fase. Er komt vast weer een moment waarop je baby helemaal loopt te shinen in de wagen. Tot die tijd lekker dragen!
Ooooh wacht even! Wij hebben dit ook gehad bedenk ik me nu!!! Ik denk dat ik het verdrongen had maar ik weet nog dat ik toen twijfelde of ik hem over moest doen naar de kinderwagenzit ipv de bak. Wat hier hielp was hem op zijn buik in de wagen leggen . Het was trouwens ook met een week of 2 ineens weer over!
Er staat hier 1 verpleegkundige op 1 kant van de afdeling. Hoe moet zij het redden als alle ouders moeten gaan werken? En precies. Mensen die zelf in de zorg werken die weten hoe hoog de werk druk is.
Vind het zo belachelijk. Ik lever met liefde al mijn vakantie uren in hoor. Maar het zou niet nodig moeten zijn. Moet er niet aan denken dat ik mijn 5 maanden oude baby hier de hele dag alleen laat liggen.
Had hier hetzelfde probleem, gister een hydrofiele doek op de bodem gelegd en ze bleef gewoon lekker zitten. Misschien kun je dat proberen?
Voor de liefhebbers; z8 heeft nu best goede sale.
Slim, ga ik eens proberen!!
Munchkin heeft zogenaamde slippy dots, die je bv op de bodem vd douchevloer kunt doen. Zou wellicht hier ook voor kunnen werken.
Bedankt voor de tip! Mooi een normaal te duur rompertje kunnen scoren
Ik vind jou zo stoer! Hoe je in het leven staat en tegen de wereld aankijkt. Spreekt me heel erg aan.
Nouuu wat lief
I doet zo raar als ze appel eet. Ze kauwt en sabbelt er op en dan spuugt ze het uit. Als ik zeg doorslikken, zegt ze nee. Maar ze vraagt wel zelf om appol en pakt ook zelf stukjes.
Herkent iemand dit?
Ja haha. Ze krijgt hier nog steeds een fruitmoes omdat ze anders doet wat de jouwe ook doet. Als ze een stukje fruit krijgt dan is het meer om te oefenen met kauwen/eten dan dat het echt als een fruithap telt.