Tips, ervaringen & aanraders

Ze zijn vandaag met 25% korting!

1 like

:scream:

Ja dat scheelt behoorlijk op zoā€™n bedrag!

Hier heeft ze ook eerste schoentjes met flexzool gehad. Daarna had ik van die speciale ā€œeerste schoentjesā€, maarrrr die hadden best een stugge zool, dus ik was blijer met die schoentjes met flexzool. En nu ga ik kijken of ik donsje kan scoren voor de volgende die ooit moet gaan lopen :upside_down_face:

Ik zit toevallig vandaag thuis te werken omdat mijn zoontje ziek is. Dochter is wel naar het kdv, maar zoon slaapt 90% van de tijd dus ik kan echt prima dingen doen. Hangt misschien van de ziekte, het kind en de leeftijd af maar is wel echt mogelijk.

Ja komt wel op mij neer eigenlijk.

Ik snap niet dat werkgevers daar zo moeilijk over doen. Het is een beetje geven en nemen toch?
Maar ik werk wel regelmatig ā€˜extraā€™ een paar uurtjes thuis en mijn werkgever belt ook wel eens als ik vrij ben om wat dingen na te vragen. Maar dat zou ik dan ook niet meer doen.

Precies wat jij dus zegt; geven en nemen. En ik denk dat als een moeder geen vrij ā€˜magā€™ om voor haar zieke kind te zorgen, ze zich eerder zelf ziek zou melden. Dat kost een werkgever meer. Maar het is verre van oke dat een moeder dat altijd maar zou moeten doen. Je hebt samen kinderen, daar zorg je samen voor. En helemaal prima als jouw werkgever er natuurlijk nooit een punt van maakt, maar genoeg werkgevers waar je je verlofuren inlevert. Zuur ja, maar ik snap dat ook wel (hevige uitzonderingen daargelaten. Zoals hierboven bij een zkhopname vind ik dat je als werkgever gewoon coulant moet zijn)

Ik ben op zoek naar een cadeautje voor de eerste verjaardag van mijn metekindje, maar ik vind het echt heel moeilijk. Hij speelt het liefst met dingen die geen speelgoed zijn of dingen waar hij nog te klein voor is :joy:. Echt speelgoed vindt hij niet zo interessant. Hij houdt wel van ballen (rollen/gooien en erachteraan kruipen). Als ik met de oudste een gezelschapsspel speel, doet hij mee met de dobbelsteen. De meeste standaard dingen hebben ze ook al, want hij is de tweede. Iemand misschien ideeƫn?

Jaa dat denk ik ook. Als snap ik dat dat in een grote organisatie wel moeilijker is. Ja bij een ziekenhuisopname vind ik het wel echt heel erg lullig. Je werkt wel met mensen en beetje compassie en empathie zou op zijn plaats zijn.

Ja zou eigenlijk ook moeten om het samen te doen. Maar daar is mijn vriend niet zo van. Hij is opgevoed met het idee dat vrouwen thuis blijven voor de kindjes en mannen zorgen voor het inkomen. Nou heb ik hem al een stuk beter afgericht (:stuck_out_tongue:) maar bepaalde dingen zijn moeilijk te veranderen. Vorige keer heeft hij haar opgehaald en kreeg ik steeds filmpjes van hoe ze aan het huilen was en om mij riep. Ja dan kom ik ook naar huis, dus dan heb ik in de toekomst ook zoiets van laat maar doe het wel.

Oef nee ik ben wel echt andersšŸ˜‚. Moet je eerlijk bekennen dat mijn man me niet zoā€™n filmpje had moeten sturen hoorā€¦ Maar ik kan sowieso niks met ouderwetse rolverdelingen.

Geen oordeel naar jou hoor, iedereen is anders en als het voor jullie werkt samen is dat hartstikke prima!

1 like

Wat ik me afvraag. Belt een kdv, gastouder eerst de moeder of de vader mocht het kind daar ziek worden? Wordt dat besproken wie als eerst gebeld wordt? Wordt diegene gebeld die het kind weggebracht heeft? Wordt er maar vanuit gegaan, omdat de moeder toch vaker parttime werk, dat het werk van de moeder minder belangrijk is?

Zegt dat vader eerder nee ik kan niet weg, bel mijn partner maar?

Dit is een frustratie bij ons kdv. We mochten zelf een eerste en een tweede contactpersoon opgeven, in die volgorde zou je dus gecontacteerd worden als er iets is. Bewust man als nummer 1 opgegeven, omdat hij in de buurt werkt. Ik werk in een andere stad. Vervolgens hebben ze toch mij in de groepsapps gezet, grrā€¦ En ik krijg de vragen over vakanties en kerst etc. Ze hebben gelukkig gedurende de dag nog niet hoeven te bellen, maar ik heb het vermoeden dat ze mij dan ook alsnog gaan bellen. Terwijl man haar ook bijna altijd wegbrengt en ophaalt, ze zien mij bijna nooit. Maar toch die standaard rolverdeling. Frustreert me echt.

1 like

Ik was ook erg boos.

Ja weet je werkt het, het is ook een beetje accepteren van elkaar toch? Wij zijn al 9 jaar samen dus dat geef je dan ook niet zomaar op. En ik moet ook eerlijk zeggen, ik ken niets anders. Hij is mijn enige relatie, op wat puberverkering na, dus heb ook geen vergelijking.

Edit: @Saturnus Ja wij worden wel gebeld of we haar willen ophalen als ze echt ziek is. Ik werk het dichtste bij dus ik word als eerst gebeld, maar je kan ook je partner opgeven.

1 like

Bij ons werd dat gevraagd. Mijn man wordt als eerste gebeld omdat hij veel dichterbij het kdv werkt dan ik.
Maar wij overleggen onderling gewoon wie hem ophaalt.

1 like

Hier ben ik als eerste contactpersoon, maar we hebben beiden hetzelfde werk. Dus dan ligt het vaak aan wie nog de meeste taken/uren heeft die dag en dan overleggen wij samen wie er naar huis gaat. Het is overigens nog nooit voorgekomen dat ze opgehaald moest worden. Maar denk dat man en ik daar allebei wel redelijk chill in staan. Vinden het niet erg om voor ze te moeten zorgen ten koste van werkā€¦ maar goed, we zijn dan ook geen hoge piefen haha.

1 like

Hier wordt het gevraagd. Ik sta als eerste contactpersoon opgegeven, omdat ik een vaste werkplaats heb en mā€™n vriend het hele land door reist. Als ik word gebeld en ik weet dat mā€™n vriend thuis werkt, bel ik hem weer om J. op te halen.

1 like

Hier is mijn man voor kdv 1e contactpersoon en daar houden ze zich ook aan. Maar moet eerijk bekennen, wij hebben een flex kdv en het zijn dus vooral ouders die voor zichzelf werken of onregelmatige diensten werken.

Het kdv hiervoor belde standaard eerst moeder :woman_shrugging:t3:. School belt ook aaaaltijd eerst naar mij en dan bel ik 9 van de 10x mijn man :joy:.

Wij hebben hier thuis dus geen ā€˜traditioneleā€™ rolverdeling, ondanks dat mijn man wel zo is opgevoed. Ik absoluut niet, mijn moeder heft ooit haar bh nog verbrand enzo :grimacing:. Mijn schoonouders zijn dus altijd verbaasd als mijn man een taak op zich neemt die in hun ogen tot de vrouw toebehoort. Ik ben erg allergisch voor dit soort denkbeelden (en zou dus direct slaande ruzie hebben met jouw man @Coco :joy::joy::joy::joy:

4 likes

Ahhh vet goed dat zijn denkwijze hebt veranderd! Ik hoop ook nog dat mijn vriend hier en daar bij draait. Weā€™ll see about that. Maar moet er wel bij zeggen dat ik parttime werk en hij regelmatig 60-80 uur in de week, waardoor ik hem vaak ook wel dingentjes als doorslapen en uitslapen gun.

Hier bellen ze als eerste mij en als ze mij niet te pakken krijgen mn man. Hebben dat zelf aan kunnen geven. Moesten ook een derde contactpersoon opgeven voor als er echt een noodgeval is en ze ons beiden niet kunnen bereiken. Ik werk als zzpā€™er deels vanuit thuis, maar bv morgen heel de middag een uur van huis aan het werk en kan daar dan ook niet zomaar weg. Dan zeg ik sochtends dat als er die dag iets is ze mn man moeten bellen (die werkt 20min van het kdv) en zetten ze dat als aantekening erbij voor die dag. Tot nu toe nog nooit nodig geweest gelukkig dat we eerder moesten komen.

1 like

Ik voel een connectie met jou op een heel diep level.

:raising_hand_woman: