Tips, ervaringen & aanraders

Die hebben wij ook. Ik wist niet dat je het kon wiegen, dacht dat ie gewoon gammel was :sweat_smile:

Vind het iig een heel fijn ding, maar hij is wel groot/lomp.

2 likes

Maak je niet te druk! Ik heb drie kinderen en de adviezen veranderen per jaar. Als ik alle adviezen van nu zie, is het knap dat mijn zesjarige uberhaupt nog leeft ;).

Enige wat echt (overal altijd) wordt afgeraden is van die bedbumpers. Ze bezeren zich echt niet zo snel, en de bedjes nu moeten voldoen aan eisen qua spijl afstand.

Je gebruikt het bed dus nu als co sleeper dus je ligt er sowieso naast. Als je er niet ligt, moet je de zijkant wel dicht kunnen doen want 6 maanden -> dan kunnen ze echt wel gaan rollen enzo. Geen kussens ed als barricade als je er niet bij bent, dat is afgeraden omdat baby daar met gezicht tegenaan kan gaan liggen.

3 likes

Eens met @Tessa @Suvi

Ik verbaas me elke keer als ik zwanger ben, wat je opeens niet meer mag doen en juist wel moet doen met een baby.

Ik denk vooral dat je je gezonde verstand moet gebruiken en ik denk dat niemand moedwillig zijn kind laat stikken. De ene moeder heeft positieve ervaring en de ander moeder volgt ander advies op. Helemaal niks mis mee.

Als het voor jou persoonlijk niet goed voelt, dan doe je het niet. Als je iets fijn vindt, dan kan je het gewoon uitproberen. Mocht het toch niet goed aanvoelen dan kies je iets anders.

2 likes

Wij hebben er een van petite Amélie. Vind die stoffen bijvoorbeeld niet mooi. Deze is van hout en betaalbaar (inclusief matras)
Las er goede dingen over. Hier nog geen baby dus geen ervaring verder

1 like

Wij hebben ook die van petit amelie, idd goed betaalbaar. Vind het matras alleen wel erg dun, overweeg om nog een ander matras te kopen. Maar aan de andere kant zijn baby’tjes natuurlijk wel licht… hebben jullie het matrasje wel gehouden?

Hier trekt het matrasje nog wat krom. Vind hem niet dun eigenlijk.
Lijkt mij een prima matrasje

Kunnen jullie een lekkere natuurlijke olie aanraden waarmee ik m’n buik kan insmeren? Gebruik nu gewoon bodylotion, maar vind allebei een beetje chemisch. :slight_smile:

Amandelolie

Bedankt :slight_smile: Heb nu ontdekt dat Naif ook een lijn voor vrouwen heeft, dus dat ga ik lekker proberen!

1 like

De zwangerschapsolie van weleda, die is ook op basis van amandelolie. Ruikt een beetje kruidig ofzo dus moet je van houden maar ik vond m heeeerlijk.

1 like

Ik gebruikte de gele olie van weleda, volgens mij van de calendula lijn? Rook lekker naar citrus en trok ook goed in.

Wij hebben ze van geboortekaartjes.nl. Ik had een ontwerp gezien in een boek bij de Prénatal, maar vind die website helemaal niet fijn werken. Je kon geen kaders verschuiven en zag het resultaat niet, je gaf alleen een tekst aan en de kaart bleef op standaard staan, dus je kon niks goed bekijken op de site.

Dezelfde kaart hadden ze op de site van geboortekaartjes, iets goedkoper en daar kon ik wel van alles ‘live’ aanpassen, waardoor we kaders konden verplaatsen of zelfs helemaal weghalen. Ik ben er heel blij mee en was lekker makkelijk

1 like

Thx!
We hebben vorige week een proefdruk ontvangen van blijkaartje.nl. Heel iets anders dan ik in gedachten had, maar mn vriend is enthousiast haha.
Ik wil nog 1 kaartje laten drukken en daar moeten we dan maar uit kiezen.
Er is zoooo veel keus haha

Komt vast goed! Heb je wel één specifieke stijl die je leuk vindt, of varieert dat nog erg? Dan lijkt het me inderdaad een stuk moeilijker met alles wat er is!

Plaats hier voor inspiratie foto’s van het geboorte pakje!
(En van welk merk/winkel)

Deze van H&M. Over het rompertje droeg ze een wit truitje dat gebreid was.

4 likes


Wij hadden dit. ja duur en volledig onnodig; Maar ik vond het zo leuk dat er een A op geborduurd is en de naam van ons zoontje is ook met een A.

2 likes

image
Dit shirtje van bess met hetzelfde broekje. En dan mutsje en sokjes van noppies

3 likes

Ik verplaats dit topic naar tips, aanraders en ervaringen. Daar past het prima thuis volgens ons.

2 likes

Ik wou graag iets rustigs, met vlakken en lijnen ofzo. Of iets met confetti/hartjes, je ziet ze overal tegenwoordig. Maar daar is mn vriend niet zo van, die vind dat nogal gauw saai, terwijl ik het meer tijdloos vind haha.
Nu hebben we iets met huisjes, ook heel leuk ook hoor, en heb zelf het sjabloon verder aangepast naar iets wat ik eigenlijk ook wel heel mooi vind. Maar omdat het zo afwijkt van wat ik in mn hoofd had, vind ik het heel lastig om hier al mn definitieve ja op te zeggen.
Maar goed, dat heb ik tegenwoordig met alles, van babykamer, tot aan de naam. tot aan wat ik moet eten. Zullen de hormonen wel zijn :sweat_smile:

1 like