Tips, ervaringen & aanraders

Werk thuis als Gastouder. Als hij echt erg ziek is zou ik moeten sluiten. Of opa’s en oma’s inschakelen.

Interessant om te lezen!
Bij mij ligt het aan de drukte. Ik werk parttime dus kan dagen wisselen. Meld gewoon dat ik thuisblijf omdat me kindje ziek is. Ben de enige die zich uberhaupt wel eens ziek meld of zorgverlof opneemt. Dus het word in het systeem gewoon als ziek gezet en krijg gewoon 100%.

Zo’n difrax beker met inham voor de neus.
En oefenen met iets dikkere, zoals yoghurt. Hier sinds 10mnd goed zelfstandig water drinken uit die beker :)!

Rietje werkte ook hier bij 8mnd

Sinds een paar weken wil mijn zoontje (5,5 mnd) niet meer in de wagen. Hij begint na een tijdje ineens keihard te huilen en dat stopt alleen als je hem er uit haalt. Als ik hem troost en dan weer terug leg begint ie meteen weer te huilen. We hebben vorige week de wagen ‘omgebouwd’ dus de wieg weggedaan omdat we dachten dat hij het fijner vond om wat meer te kunnen zien maar het is nog niet over. Iemand hier ervaring mee? Hier voor sliep hij juist altijd goed in de wagen :cry:

Oei. Dat is lastig, kan het zijn dat hij in een sprongetje zit?

360 beker indd. En wij oefenden met gewone bekertjes onder de douche, dus dat kon ze al best snel!

1 like

Dat hadden wij hier met 4 maanden! Sindsdien neem ik altijd de draagzak mee en doe hem daar in als hij begint te huilen. Was wel met een week of twee over, was toen inderdaad een sprongetje :slight_smile: tegenwoordig heb ik voor de zekerheid toch altijd beide mee.

Heeft iemand een geniale tip voor een handcreme of iets dergelijks? Mijn handen gaan compleet kapot van al het handen wassen en flesjes schoonmaken. Vooral de stukjes tussen mijn vingers doen zó zeer!

Ik meld me dan af, neem aan dat werkgever het onder zorgverlof registreert. Maar gelukkig hebben we oma’s op standby die altijd wel bij kunnen springen. Zit in het onderwijs, dus kan ook niet zo makkelijk wegblijven voor m’n gevoel.

Komt bij jullie het regelen van oppas bij ziekte ook neer op jullie? Als in: m’n man is de deur uit voor M. wakker is, dus ik ben de Sjaak als ze ziek is.

Als het echt niet anders kan, blijft mijn man of ik thuis. In principe zetten we daar dan verlof voor in. Gelukkig eigenlijk nog niet nodig geweest omdat we ook andere opvangopties hebben dan het kdv.

Op mijn werk is dat ook de regeling, standaard verlof in dat soort gevallen. Kortdurend zorgverlof kan evt natuurlijk ook, maar dat moet je dan zelf wel heel expliciet aangeven. Ik ben teamleider van een team vol vrouwen/moeders, en ik vind deze situaties soms wel lastig om mee om te gaan. Ik snap dat je hard door je verlofuren heen gaat als je kinderen vaker zien zijn, aan de andere kant, wat verwacht je dan? Zeker sinds ik zelf moeder ben snap ik niet hoe je kunt thuiswerken met een (ziek) kind, en om meerdere redenen weiger ik er ook aan mee te werken om het voor de moeders altijd maar makkelijk te maken om thuis te blijven bij een ziek kind. Vaders/partners hebben ook een rol. Ik weet dat elke situatie uiteraard verschillend is, maar van mijn collega’s ken ik de thuissituaties wel. Als er plots iemand uitvalt zorgt dat bij ons ook voor een probleem, je goed afvragen of het echt de enige optie is dat jij als moeder thuisblijft vind ik wel goed.

1 like

Mijn vriend werkt echt in zo een mannenwereld waar het not done is om zorgverlof op te nemen te en buiten dat is hij om 0600 al de deur uit.
Dus ik ben meestal de sjaak. Moet wel zeggen als we eind van de middag gebeld worden met I. voelt zich echt niet lekker, kunnen jullie haar halen? Dan probeert mijn vriend wel iets eerder weg te gaan.

1 like

Bij ons is dat erg wisselend. Gisteren prikjes gehaald en werd gister avond al ‘ziek’. Mijn man heeft dit keer zijn klant dan afgezegd en is thuis gaan werken (de uren dat T sliep). Hij moet adhv registraties uren registreren, dus is dan voor de baas bijv 6u productief vandaag ipv 9… Dus die 3u neemt hij dan op. Klant was niet heel blij, maar goed… Ik doe nog een master aan de uni en heb aanwezigheidsplicht. Mag 1x missen, en die hebben we al een keer ingezet bij tandjesleed.

Ik vind dat je daar beide evenveel verantwoording in hebt… Gelukkig ziet manlief en zijn baas dat ook zo…

1 like

Baby is er nog niet maar kan thuiswerken of dag omwisselen. Of on avond werken als ik geen verlof op wil nemen.
Partner is zelfstansige dus kan zelf bepalen, dat scheelt wel.

1 like

Heb je purelan in huis (voor tepelkloven)? Daar smeer ik voor ik ga slapen m’n droge plekken en lippen mee in. De volgende dag heb ik weer babyhandjes :heart:

1 like

Heb ze net nog weten te bemachtigen :tada:
Er waren 3 verschillende, dus hij mag 3x z’n schoen zetten.

1 like

Weet iemand ook of er anti slip matjes zijn voor die staande badjes? Ze blijft steeds uitglijden in ons badje

Ik probeer opvang te regelen want op mijn werk kan ik niet thuis blijven en het kost mij vakantie dagen. Nu ligt L al 3 dagen in het ziekenhuis, en ik heb hiervoor mijn vakantie dagen de hele week in moeten zetten. Want “zorg in het ziekenhuis kan worden gegeven door de verpleegkundige en hoeft niet perse door een van de ouders gedaan te worden”. Detail: ik werk zelf ook in dit ziekenhuis. Maar ik krijg dus geen zorg verlof.
Mijn man is dramatisch met vrij krijgen dus van hem hoef ik niks te verwachten.

Maar als je 's avonds of 's nachts al weet dat ze ziek is? Moet jij het dan ook altijd oplossen?

Ik sluit me aan bij @Ireth. Ik ben zzp-er dus voor mij ligt het allemaal anders. Maar ik geef ook wel eens op inhuurbasis leiding aan een team met vooral vrouwen/moeders en herken dus echt alles wat @Ireth zegt. Ik ben echt niet de moeilijkste als iemand zich komt afmelden. Maar de werkgever is hier wel streng in hoor. Het kost je gewoon je verlofuren…

Iemand ervaring met de Donsje baby schoentjes?
Ze wordt volgende maand 1, maar ik vind die schoentjes zó schattig. Ze kan (nog) niet lopen maar loopt al wel veel langs de meubels etc.
Zouden jullie ze aanraden als eerste loopschoentjes?

image

Ik heb geen ervaring maar
Flex zolen zijn prima voor de eerste stapjes ! Hier staan ze ook op het lijstje voor zijn eerste verjaardag !