Tips, ervaringen & aanraders

Wij vieren wel Sinterklaas (of moet ik hiervoor naar het biechttopic​:joy:). Met schoen zetten, pakjesavond, de hele riedel. Met Kerst krijgen ze een kleinigheidje van de opa’s en oma’s. Sinterklaas ‘verzorgen’ we zelf omdat ik het in de hand wil houden (en ik weiger meuk in huis). Ik heb geen moeite met de grote leugen (sorry, ik lieg zo vaak tegen ze 'het is al half 8 je mot naar bed!1!). Als kind vond ik Sinterklaas een machtig mooi feest en ik vind het leuk om het met mijn kinderen nu te vieren. Hoewel het geloof van mijn dochter wankelt, dus ik weet zeker dat het voor haar de laatste keer is. Want als ze het me vraagt eerdaags, dan ga ik dus niet meer liegen. Ofzo. :joy:

Ik ben overigens wel heel erg tegen Zwarte Piet en samen met wat ouders strijden we tegen de zwartgemaakte pieten op school :v:t2:

10 likes

Hahaha ik denk dat zodra ze wat groter is en we idd wel een beetje de waarheid naar onze hand zetten (nee de koekjes zijn op :joy: en ik eet helemaal niks) we daar wel pragmatischer mee zullen worden.
We gaan er dit jaar iig niks aan doen, en volgend jaar zien we wel. Ik wil iig niet de weekenden rond pakjesavond bij de ene opa en oma zitten en dan naar de andere. Gewoon 1x op 5 december.
Overigens heb ik ook een grafhekel aan gedichten maken en surprises knutselen :see_no_evil::nerd_face:

1 like

Nee nee daar doen we dus niet aan. Gewoon Pakjesavond met een zak bij ons thuis en verder nergens anders. En zodra de jongste van zijn geloof is gevallen, gaan we Kerst vieren met een cadeau. Oprotten met gedichten en ontbijtkoek graaien.

3 likes

Hahahahaha gelukkig.
Mijn zusje is dol op surprises maken en was heel teleurgesteld dat ze de enige in ons gezin was. En dat wij er dus allemaal geen zin in hadden. Gelukkig heeft ze een schoonfamilie die daar wel volledig voor gaan, inclusief ooms tantes enzo.
Haha voel me echt een luie loedermoeder “waarom vieren jullie geen sinterklaas” “ja mn ouders hebben geen zin in meuk en gedichten maken maar doen net alsof ze sociaal engaged zijn en niet tegen me wilden liegen” :joy::joy::joy::see_no_evil::see_no_evil::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

3 likes

Wij vieren ook sinterklaas all the way. Inclusief logeer partijtjes in de woonkamer om de pieten te betrappen. Ik vind het zo’n leuke en gezellige tijd :heart: dat koppie van T als er iets in haar schoen zit in de ochtend. We hebben wel “regels” voor de cadeautjes (1 educatief cadeau, 1 duurzaam cadeau, 1 cadeau voor alle kindjes, 1 pyjama/kleding stuk en 1 cadeau van het verlang lijstje) en ze mag iedere dag haar schoen zetten maar er zit niet altijd wat in.

Ik weet heel erg zeker dat ik het nooit een probleem heb gevonden dat mijn ouders me hier in hebben voor gelogen.

8 likes

Ik vier zeker Sinterklaas vind het geweldig. En ik vind het allemaal erg jammer van de stakingen en ‘gezeur’ over zwarte piet. Hier in Twente valt het mee en zie je eigenlijk overal zwarte Pieten. En dit vind vrijwel iedereen prima (oké vast niet iedereen maar het grootste deel wel). Maar iedereen staat hier anders in natuurlijk en dat mag. Ik hoop dat er een combinatie komt van zwarte Pieten en roetveeg Pieten. Daar kan ik wel mee leven. Maar blauwe gele en paarse… :rofl:

1 like

Ik kijk er onwijs naar uit om sinterklaas te vieren met mn kindje. Wii vierden het vroeger met een grote groep familie en daar heb ik hele mooie herinneringen aan. De laatste jaren niet meer gevierd maar nu er steeds meer kindjes bij komen gaan we het weer oppakken.
Wij kregen nooit hele grote cadeaus ofzo en dat wil ik ook voor mn zoontje zo houden. Zeker als de schoonfamilie het ook wil vieren. Met kerst kregen we vroeger geen cadeautjes maar dat doen we nu juist weer wel. Vind ik ook wel wat hebben die pakjes onder de boom. Maargoed dit jaar zal hij er nog weinig van meekrijgen :sweat_smile:

Nouja of het mag dat iedereen daar anders in staat kan je discussiëren natuurlijk, maar daar is dit niet het goede topic voor :stuck_out_tongue:

8 likes

Oh en aanvulling op het liegen. Ik lieg dagelijks tegen T.
Nee ik heb niks in mijn mond. (Oké misschien chocolade.)
Kijk maar op de klok. Zie je. Het is alllaaaaang bedtijd (een half uur te vroeg maar ben klaar met vandaag)
Als je nu niet gaat eten, ga je maar zonder eten naar bed (zou ik nooit doen)
Nee hoor mama vind papa ook heel lief (Nee, we zijn niet voor niets gescheiden)
En de meest voorkomende leugen: ik tel 1x keer tot 3 en anders ga je maar de gang op!

12 likes

Ik word ook zo doodziek van die stakingen enzo. Als mensen dat nou heel kwetsend vinden maak er dan lekker roetveeg pieten van. Dan kunnen we weer met een leuk feestje vieren met gezellige intochten. Die niet verpest worden door volwassenen.

2 likes

Ah mag het hier in dit topic vrij blijven van een pieten-discussie? :frowning:

18 likes

Wij gaan ook die vervelende ouders zijn die weer een leesboek/pijama/warme sjaal etc. gaan geven naast 1 stuk speelgoed. Ik vind het zo zonde om een action prul van een paar cent in de schoen te doen puur om het “geven”. Ik houd niet van troep in huis en niet van geld uitgeven aan spul dat binnen een week kapot is. Alleen jammer dat mijn familie (Mijn broer en zus willen haar ook iets geven voor sinterklaas) daar anders over denkt :sweat_smile:

1 like

Als je kind ziek is, dan blijf je thuis door:

• Zorgverlof op te nemen
  • Jezelf ziek te melden
  • Een dag thuiswerken
  • Wisselen van dagen
  • Anders, namelijk:

0 stemmers

Jezelf ziek melden vind ik echt not done, al heb ik collega’s die dat wel doen.
Het liefst kies ik voor wisselen van werkdagen of thuiswerken, maar dat laatste kan niet altijd. Zeker als je kind zo ziek is dat je steeds in de weer bent met hem of haar. Dan is zorgverlof de beste optie.

Edit; ik mis nog een optie. Soms neem ik ook gewoon een dag vrij in overleg met mijn teamleider. Ik zit redelijk royaal in mijn uren en neem een dag vrij als J niet superziek is, maar wel te ziek voor de opvang bij oma.
Dan kost het mijn werkgever niks. Het hangt een beetje van de situatie af. Ik wil ook voorkomen dat ik 8 zorgverlofdagen per jaar heb of zo.

1 like

Niet. Ik kan niet thuis blijven/thuis werken/wisselen dus dan ben ik afhankelijk van mijn vriend of ouders. Is tot nu toe gelukt (afkloppen).

Ik ben zzp-ert dus ik probeer werkuren te schuiven. Of ik dwing mijn man om thuis te blijven :joy:

Ziek melden vind ik echt not done, helemaal in mijn functie (taak is momenteel om verzuim te verminderen :sweat_smile:).
Ik heb nu 1 keer zorgverlof opgenomen omdat ik niemand kon vinden en ook niet zo ruim in uren zat. Mijn man en ik wisselen af en ik kan dan schuiven met dagen. Soms opa en oma maar die werken ook nog.

1 like

Heeft iemand tips voor een goede beker om water/sap uit te drinken voor een baby van 8,5 mnd?

360 graden beker al geprobeerd?

Edit. Vaak kan je ook beginnen met wat dikker sap van smoothie ofzo zodat het niet te snel gaat qua vloeistof in een normale beker.

Oh ja en aan tafel oefenen met een hydrofiel om je kind heen. :sweat_smile:

2 likes

@Coco ik neem meestal verlof of overuren ( recup) op.
Zorgverlof is bij ons echt enkel bij onvoorziene, ernstige omstandigheden. Bv kind in ziekenhuis ofzo. Is een beetje interne keuken. ( maar andere regeling mss dan in NL)
Ze doen wel nooit moeilijk over uren ofzo opnemen ik kan ook in de min gaan is natuurlijk voor mezelf niet zo leuk.
Zelf ziek melden zou ik niet doen. Thuiswerken mag niet bij ons en met een ziek kind lijkt mij dat ook vrij moeilijk. Eventueel zou ik wel enkele dringende zaken of mailtjes bekijken.