Tips, ervaringen & aanraders

Oef, da’s helemaal een pijnlijke.

Dit staat nu ook op Zalando Lounge in de aanbieding!

Oh haha sorry @Mhysa. Je was eerder

Yes! Maar let dus op; levering tussen 25-11 en 6-12 dus misschien te laat voor Sint!

1 like

Heeft er iemand tips/ervaring met baby in eigen bed leren slapen overdag? M’n dochtertje is nu 7.5 week en slaapt alleen in de draagdoek overdag. 's nachts gaat het wel goed, valt vaak tussen 21 en 22 in slaap en krijgt alleen om 4 uur nog een nachtvoeding. Heel netjes dus. Blijkbaar heeft ze overdag die geborgenheid nodig, maar het breekt me soms best op om 5-6 uur per dag met haar rond te zeulen, en heb ook nog een peuterzoontje. In de kinderwagen, box, op de arm of in babynestje slaapt ze ook niet.
Ik oefen het bedje elke dag, let op moeheidsignalen (meestal een uur na wakker worden), baker haar in en leg haar op bed. Ga er elke 5 minuten heen, bij hard huilen vaker, maar ze is gewoon niet te troosten.
Zoontje had dit overigens ook als baby, maar die ging na 6 weken opeens wel makkelijk in z’n eigen bed slapen.

Bij ons slaapt ze pas overdag goed in haar eigen bed sinds ze naar de opvang gaat. Ze was toen 3 maanden en na een week of twee ging het thuis ook beter. Ik ben hetzelfde als de opvang gaan hanteren: na anderhalf uur naar bed, moe of niet. Werkt hier meestal erg goed. Wellicht ook de leeftijd want overigens slaapt ze ook pas sinds een paar weken echt savonds goed in der bed. De nachten en ochtenden gingen prima, maar smiddags en savonds als wij nog op zijn wilde ze niet boven slapen.

Vriendin van mij legt de kleine in het babynestje in bed overdag, anders slaapt ze ook niet. Wordt officieel afgeraden als je er niet bij bent ivm veiligheid trouwens, maar zij doet het dus wel en sindsdien slaapt ze een paar uur smiddags in der eigen bedje.

1 like

Lodger! Gekocht in de sale. Ik koop telkens de kleur van vorig seizoen, meestal flink afgeprijsd…

Geef je bv?
Heb je een cosleeper?

Ik voedde overdag T in slaap, en dan zorgde ik dat hij al in de co lag. En dan kom ik erna weg kruipen en de co dicht doen. :crazy_face:

Ohh waarom niet als ik vragen mag?

Ik heb het witte slaapzakje ook (zo cute <3), maar nog niet gebruikt. Hij lijkt me wel vrij warm, ook een hoge TOG. Gebruik jij hem met de mouwtjes er aan? En wat draagt jouw kindje eronder, alleen rompertje?

Impopulaire mening of niet, ik blijf het tof vinden hoe jullie je gewoon niet gek laten maken en lekker bij jullie zelf blijven :heart:

4 likes

Vind het juist super stoer dat jullie zelf kiezen waar jullie wel of niet aan mee doen.
Over dat jokken heb je wel gelijk. Vieren jullie wel kerst en verjaardagen?

1 like

Ahhh oke!
Dat klinkt super leuk eigenlijk om je ‘‘eigen’’ feestdagen te hebben. Ja lijkt me ook moeilijk, maar hoeft ook niet per se vast gezet te worden toch? Gewoon regelmatig een heerlijke dag met het gezin.
Ik vind cadeautjes ook niet zo belangrijk, zolang er maar genoeg liefde is toch? Ik vind het leukste aan feestdagen eigenlijk meer dat je met zijn allen bij elkaar komt en samen gezellig eet, maar daar heb je niet eens een feestdag voor nodig.

1 like

Ik vind het echt top hoe je zo je eigen koers vaart! Mag ik vragen wat jullie dan vertellen over sinterklaas als er straks vragen komen? Helemaal niks of als ernaar gevraagd wordt wel iets maar dat andere kindjes het wel geloven ofzo?

Sinterklaas is voor mijzelf echt een worstelding, alhoewel ik het vroeger geweldig vond (want cadeautjes), vond ik de Sinterklaasfeesten nadat ik het wist maar mijn zusje nog niet veel bijzonderder. Met name die bij mijn moeder (gescheiden ouders dus werd 2x gevierd), omdat ik me toen heel goed realiseerde dat ze het niet breed had maar ik dan toch iets kreeg wat ik heel graag wilde. Vond dat toen nog bijzonderder, dan toen ik nog dacht dat het van Sinterklaas kwam. Daarom vind ik het zelf ook wel een ding: gaan we net als iedereen een leugen vertellen en ze in die waan laten (want makkelijk) of niet? Juist ook omdat ik het zoveel bijzonderder vond toen ik wel wist dat de cadeautjes van mijn moeder kwamen.

Dit jaar komen we er onderuit, want ze is dan 5 maanden. Maar ik was nog geen week bevallen of schoonmoeder begon al over Sinterklaas vieren en dat Sinterklaas wel een cadeautje voor K. heeft. Man heeft meteen duidelijk gemaakt dat we dat dit jaar niet vieren en als we het volgend jaar al vieren het met mijn familie za; zijn want daar zijn meer kleine kinderen en dus niet met hun (beetje bot van hem, maar wel duidelijk).

1 like

Lijkt me ook niet makkelijk. Maar wel zeer sterk van jullie dat jullie jullie eigen weg kiezen en blijven volhouden.
Volgens mij is daar iets over over de mensen in de arena,…

Ik vond het zelf als kind wel heel leuk het magische van Sinterklaas en heb mezelf ook nooit voorgelogen gevoeld dus wil het graag verder doorgeven aan mijn zoontje. Maar alle begrip voor mensen die voor iets anders kiezen. Ben het wel met je eens ivm kinderen die het minder breed hebben, de zaken rond piet,…
Lijkt me alleen zeer lastig als je kinderen dan naar school gaan?

1 like

Geef idd bv en heb een cosleeper, maar ze valt echt nooit aan de borst in slaap behalve soms 's avonds. Het is gewoon echt een heel alert kind.

Maar misschien inderdaad maar de 3 maanden grens afwachten…

Ik/wij worstelen daar ook mee, het jokverhaal voelt niet goed. Naast dat ik traditionele zwarte pieten erg ongemakkelijk vind.
Maar ik genoot vroeger wel altijd van sinterklaas en dat gun ik haar wel. Neig meer naar kerst.
Maar wij hebben verder geen excuus behalve vervelende millennial ouders zijn :woman_shrugging:

2 likes

Mooie oplossing, slim aangepakt idd! En fijn ook dat de leerkrachten ed ook niet moeilijk doen.

1 like

Wij vieren ook geen sinterklaas. Omdat we tegendraadse ouders zijn en ook om de redenen die je gaf. (niet het geloof van je man) we zijn niet gelovig.

Vind het heel mooi hoe jullie het aanpakken mbt jullie oudste en hoe de school reageert.

3 likes

Hahaha SAME! Hier ook van die #woke hipster ouders. Zowel Piet en het “liegen” als de vele cadeaus rondom sinterklaas staan ons een beetje tegen. Maar tegelijkertijd heb ik zelf enorm leuke herinneringen aan Sinterklaas. Maar grappig genoeg vooral aan het kijken van de intocht, de warme choco en pepernoten die we dan kregen terwijl de openhaard aan stond en het aanstrepen van wat we leuk vonden in de enorme Bart Smit gids. Niet aan de cadeaus zelf! Dus ik wil er wel íéts aan doen, maar geen enorme zakken met cadeaus en traditionele Sint en Piet.

Gaan m’n schoonouders echt niet leuk vinden trouwens. Die begonnen vanochtend al over de cadeaus die nu al in de kast klaar lagen om met kerst te geven?! :sob: Terwijl wij eigenlijk heel sober met cadeaus voor K om willen gaan. Niet zo overvloedig consumeren met al die plastic meuk en hysterisch gedoe. Gewoon 1 mooi (houten ofzo) cadeautje en juist focus op de gezelligheid met elkaar.

5 likes

Ik probeerrrr er doorheen te krijgen, dat als ze dan meerdere dingen willen doen, het iets om te spelen/iets om te lezen/iets om te dragen is. Mijn moeder heeft al een mooie wollen sjaal voor hem besteld en hoop dat m’n schoonmoeder weer een lekker truitje wil maken. Vind het ook belangrijk dat zulke cadeautjes er ook zijn :slight_smile:

5 likes