Tips, ervaringen & aanraders

Ik heb zelf van baby af aan een heftige notenallergie die ook zo begon als op jouw foto’s. Ik heb toen een allergietest gehad, omdat mijn ouders niet precies wisten waar het van was. Jij zegt ook dat je bij een reactie niet weet waar het van komt. Misschien toch bij de huisarts vragen om zo’n test? Bij kleintjes doen ze het volgens mij met een grote pleister op de rug ipv prikjes die ik op latere leeftijd een keer gehad heb.

Maar wat hierboven ook al is gezegd: het kan per keer heftiger worden. Dus ik zou zeker naar de huisarts gaan en eventueel allergoloog of kinderarts. Jeuken die bulten ook op zijn beentje? Bij mij jeukt het altijd enorrrm

Edit: misschien zit je helemaal niet op dit niet zo vrolijke verhaal te wachten, sorry. Ik hoop dat het meevalt en dat het niet erger wordt. Zo sneu ook voor die kleintjes.

Geen probleem, in tegendeel! Ik vroeg juist naar ervaringen en eventuele tips en dit hoort daar zeker bij. Q zelf heeft overigens totaal geen last van de reacties, niet van de vlekken en niet van de bultjes. Althans, zo lijkt het gezien hij zich niet anders gedraagt en even vrolijk is als altijd (en bijvoorbeeld ook niet gaat wrijven of iets dergelijks).

Ik ga toch voor de zekerheid maar eens een afspraak maken dan, ook gezien de reacties van @Roggebrood. Thanks allebei!

1 like

Heeft iemand ervaring met fijne diepvriesbakjes (met deksel) voor babyhapjes? Had er eentje gevonden (geloof via een influencer op insta haha) maar vergeten op te slaan en nu vergeten.

Ik had die allerkleinste bakkies van Hema!

1 like

Hema idd! Die gekleurde.

1 like

Wij hadden dit ‘probleem’ vorig jaar :joy:. Ik heb toen boekjes gedaan, een littledutch blokken dingetje, een pyjama, en een nieuwe slaapzak die hij toch nodig had :woman_shrugging:t3:.

1 like

Kom ik weer aan hoor: als je het nog niet hebt en als het in het budget past: een Lamaze beestje. Freddie de Vuurvlieg is een leuke en de octopus ook.
Mocht je een bad hebben: badspeeltjes. Hema had laatst hele leuke verschillende in een set voor 5 euro, bij Wehkamp zijn ze nog te vinden: https://www.wehkamp.nl/hema-badspeeltjes-16287881/?

Kruidvat heeft nog leuke Nijntje-dingen: Een stapeltoren van ballen, geschikt voor kindjes vanaf 8 maanden, en knisperboekjes en Nijntje knispers. Met name die laatste heeft J veel gebruikt en omdat knisperNijn lekker plat is past die makkelijk in de tas, kinderwagen, maxicosi etc.

J heeft momenteel een fase waarin ze helemaal gek is op vormpjes, en ze ergens in doen (of uit). Nu heb ik een simpele houten activiteitenkubus van Lidl waarbij aan 1 kant een vormenstoof is met 3 vormpjes. Mijn moeder heeft een vormenstoofhuisje van kunststof waar J graag mee speelt als ze bij mijn moeder is.
Ik wil graag een wat uitdagendere vormenstoof, aangezien degene die ik heb maar 3 vormpjes heeft, en ze de vormpjes regelmatig met 2 tegelijk in het gaatje drukt. Op Bol zie ik hele mooie maar ik ben ook benieuwd wat jullie ervaringen zijn en welke stoven jullie kindjes het leukst vinden. :blush:

3 likes

Deze met veel verschillende vormen. Is erg leuk.
Daar kunnen ze echt zoet mee zijn en veel beter mee oefenen.

3 likes

@FrauHelga deze indd!

1 like

En @Unquestionable Ik heb gewoon helemaal niet aan de HEMA gedacht voor een vormenstoof maar deze is leuk zeg! En nog heel betaalbaar ook. Dank! En zeer ruim op voorraad in ‘mijn’ HEMA dus vanmiddag ga ik even met J op pad. Dank voor de tip!

1 like

Ik had dit vorig jaar en toen heb ik ook gewoon kleertjes die ze toch al nodig had en zou krijgen gegeven.

@Arya zoals @Roggebrood ook zegt wordt met een allergie de reactie steeds heftiger. Noten allergie heeft mijn eigen vriend ook, dus wij letten hier zelf op maar tot nu toe lijken onze kinderen hier geen last van te hebben.

1 like

Iemand die nog leuke schoencadeautjes zoekt, heb deze bij de Action vandaan. Een mega hit in huize Coco.

8 likes

Oh super leuk!! Hopelijk hebben ze m hier ook.

Hebben al zo’n houten treinbaantje bij Ikea meegenomen voor Sinterklaas. Het is namelijk een half jochie, gek van tractoren, vliegtuigen (boetie!!!) en vrachtauto’s :joy:

2 likes

Ohh leuk, ga daar ook eens kijken. Mijn dochter vind tractors en autos ook leuk!

Heb je die tractor van Happy Baby al gezien? Die diertjes maken allemaal geluiden en die boer zingt een liedje en hij rijdt!

1 like

Die Ikea trein is zo’n aanrader! Wordt hier al 7 jaar mee gespeeld en regelmatig aangevuld met Brio shizzle die er ook gewoon op past. Brio is best wel duur dus de kleuter heeft al een paar x met Sint en verjaardag zo’n klein setje gehad. Op die manier kan je blijven uitbreiden.

Daar hou ik echt van, ipv een klein bakkie met dit en een klein doosje met dat. Liever 1 berg Lego dan 17 verschillende bouwshit
:joy:

3 likes

Hebben jullie ook aanraders wat te vragen voor de verjaardag van mijn bijna 1 jarige?
Heb een blokken/loop kar gevraagd, een beanbag van Jollein, wij geven zelf een keukentje, een wheelybug. Maar ik zoek nog wat kleine dingetjes om te vragen… is dan zo’n blokkenvorm ook leuk? Oh en mijn kind is volgens mij de enige die alle diertjes van lamaze niets aan vind

Duplo, boeken, playmobil 123 waren hier ook hits

Mijn dochter heeft ook geen interesse in lamaze dingen helaas. Boeken vindt ze leuk! Van die stevige boeken waar ze zelf in kan bladeren. We hebben een paar met uitschuifstukjes, of van die ‘deurtjes’ die je kunt openvouwen.

1 like

Ik zag in het Kruidvat foldertje dat ze vanaf as dinsdag handpoppen en ander speelgoed van Kikker hebben.

M’n zoontje is groot Kikkerfan, dus daar ga ik even inslaan voor z’n verjaardag en Sinterklaas.

4 likes

Ja van die grote kijkboeken heeft ze, heb je nog een tip voor een leuk boek met van die deurtjes enzo inderdaad? Ik ben van het online bestellen haha