Is het normaal dat je na 5 weken weer een beetje bloed kan verliezen na de bevalling? Het was al gestopt, maar ik vraag me nu af of dit door de knip komt of ben ik al ongesteld of moet ik me zorgen maken? Huisarts is niet bereikbaar…
Tot 6 weken na de bevalling wordt een beetje aangehouden als grens. Hoe lang was het al gestopt en wat is een beetje? Bij mij (ik heb ook een knip gehad) was het echt dagelijkse na een week of 4,5 gestopt maar had ik wel af en toe nog licht bloedverlies een week of 2. Dan dus weer een dag niet, dan weer een dag wel wat bloedverlies etc.
Ja hoor, dat kan. Ik heb t/m week 6 nog gebloed (beide keren), maar ook wel eens met tussenpozen. Vaak als je wat beweeglijker wordt kan het weer wat (meer) gaan bloeden.
Zijn er hier toevallig nog moeders die ervaring hebben met (licht) allergische reacties?
Q. krijgt van sommige dingen rode vlekken in zijn gezicht en af en toe ook bultjes die lijken op de bultjes die je krijgt als je in de brandnetels gevallen bent. Hij krijgt dit onder andere van ei en pindakaas, maar ook wel eens zonder een, voor ons, directe aanleiding. Geen heftige reacties dus en hij lijkt er over het algemeen ook geen last van te hebben, maar helemaal goed zit het duidelijk ook niet. Heb het met betrekking tot de pindakaas al wel eens besproken met CB en die zeiden toen dat zolang het bij deze milde reactie blijft, we het beter zo nu en dan kunnen blijven aanbieden. Maar nu hij inmiddels 1 is en nog steeds reageert, vroeg ik me toch af of er hier vergelijkbare ervaringen zijn en/of wellicht tips.
Edit: heb even twee foto’s toegevoegd. Die van de bultjes is wel zijn heftigste reactie tot nu toe, over het algemeen blijft het bij die vlekken (en die verdwijnen redelijk snel weer).
Een week of twee. Had al een paar dagen last van een open plekje van de Knip. Daarnaast ook wat bruine afscheiding. Maar nu is het helder rood, dat was het nog niet eerder. Sorry voor alle details…
Hmmm Misschien stress ik dan voor niets… Ik ga In ieder geval even de Huisarts bellen en een afspraak maken om de knip te laten nakijken. Volgens mij heelt het niet helemaal zoals het hoort.
Mijn dochter heeft dit met tomaat. En ze vindt dat super lekker. Allemaal rode vlekken en bultjes rond haar mond. Het trekt vaak wel snel weg. We geven het dus liever niet. Wel vaak gehoord dat kinderen er nog over heen groeien. Nachtschade kan snel klachten geven, maar pinda en ei is weer anders
Edit: met de foto’s erbij ziet het er wel uit als een flinke allergische reactie. Ik heb familie met notenallergie en dat ziet er wel zo uit als de huid in aanraking komt met noot. Ik zou me niet zo comfortabel voelen om dan ei en pinda aan te bieden. Toch naar de huisarts of een goede kinderdietiste gaan denk ik
Helder rood is wel nieuw bloed, maar kan ook nog uit je baarmoeder komen. Je ziet idd volgens mij wel vaker als je weer meer gaat doen, dat het je weer wat meer last krijgt zeker met een knip. Ik heb bv heel lang niet lekker kunnen fietsen, terwijl verder alles ging en toen ik weer wat verder kon wandelen kreeg ik juist weer last van het litteken, omdat het een zwaardere belasting was. Maar volgens mij maak ik ook op uit je reactie hieronder dat het voor je gevoel niet helemaal heelt zoals moet, dus dan zou ik zeker even bellen en laten kijken. Je kunt hier trouwens ook je verloskundige voor bellen!
Die foto dateert gelukkig van de zomer en toen waren wij ook wel geschrokken inderdaad. Gek genoeg was het wel alleen plaatselijk, behalve op zijn been verder dus nergens en precies toen leek er geen directe aanleiding ei en pindakaas geven wij dus alleen nog maar in hele kleine hoeveelheden, vooral om te zien of er nog steeds reactie is, en dan krijgt hij dus die vlekken. Trekt inderdaad wel net als bij jullie snel weer weg overigens.
Als hij genoeg op gewicht is, zou ik hem gewoon laten slapen en dan zien wanneer hij zichzelf meldt. Misschien kan hij dan wel een fles laten vallen. En als hij altijd zijn fles volledig leegdrinkt kun je savonds eens 30ml extra proberen.
Hele lieve uitgebreide reactie!
En ook hartstikke bedankt @Mhysa
Het stomme is voor mij dat ik voor de zwangerschap al te zwaar was, ik heb 19 maanden geleden nog een zoontje gekregen, dus zwangerschappen waren redelijk snel na elkaar. Ik schaam me dus gewoon eigenlijk voor hoe ik er nu uit zie en hoe ik me voel.
Ik ga ZEKER jullie tips opvolgen door zoveel mogelijk gezonde fruit en groente snacks klaar te hebben. Ik wou dat ik dezelfde ervaring had dat ik redelijk snel weer op gewicht kom, maar dat is helaas niet zo. Compleet mijn eigen schuld hoor, altijd een rare verhouding met eten gehad, maar blijf jammer.
Ik kan iig niet wachten tot ik weer mag sporten over twee weken (hopelijk). Ik heb wat complicaties gehad bij de bevalling, was helaas weer een keizersnede en ik genees daar best slecht van ivm hele domme allergien voor oa pleisterlijm en bestanddelen in hechtingen.
Shit dit bericht werd veel langer dan de bedoeling was. Jullie zijn lieverds! Ik vind dit forum trouwens uberhaupt fijn! Mensen gaan hier bijna altijd zo goed met elkaar om.
Maar dan heeft je lichaam helemaal een megaprestatie neergezet en daar mag je super trots op zijn he😘
Snap je wel hoor, want ik ben ook ineens over van die stomme dingen onzeker terwijl ik dat voor de zwangerschap nooit was, maar dan probeer ik maar weer te denken wat mn lichaam allemaal heeft gedaan en hoe goed borstvoeding gaat en hoe trots ik daarop mag zijn.
Dat is heel lief! Ja het is ook wat, ik blijf het heftig vinden wat een zwangerschap en bevallen met je lichaam doet!
Ik weet wel dat we nu klaar zijn met kiddos krijgen, dus kan ik me langzamerhand een beetje meer focusen op de punten waar ik wat verandering in zou willen zien. Dat geeft ook wel een fijn gevoel, dat dat in alle rust kan
Of het normaal is weet ik niet maar ik heb dus 8 weken lang gebloed met tussenpozen van enkele dagen steeds. Ik had geen knip of scheur, ben nagekeken door de gynaecoloog maar ook geen placentaresten die waren achtergebleven. Gewoon een lichaam wat heel erg in de war is? Ik bloed nu (na 13 weken) ook door de minipil heen terwijl dat voorheen nooit zo was. Sorry niet echt een bemoedigend verhaal dit maar ik hoop je gerust te stellen dat er iig niets ernstigs hoeft te zijn.
Knip zou ik zeker even laten nakijken dan inderdaad, als het voor je gevoel niet goed heelt.
Na mijn tweede bevalling bloedde ik ook een tijdje door de pil heen (toen ik daar eenmaal weer mee begonnen was). Inmiddels zo’n jaar later kan ik hem zelfs maanden doorslikken zonder doorbraakbloeding, dus dat kan weer veranderen.
Gelukkig ik word er nu al gek van namelijk
Thanks voor de reactie. Krijgt/kreeg hij bij minder toename ook die vlekken of meteen die bulten?
Oh brr, dat klinkt wel echt naar! Hier is die reactie rondom zijn mond na 1/3 boterham met pindakaas, niet zo extreem dus gelukkig. Die bulten op zijn been zijn voor ons helaas onverklaarbaar geweest.
Ja had ik wel ! Maar was minimaal.