Yes, heel herkenbaar! De eerste paar dagen totaal geen eetlust en sindsdien (ze is over een week 4 maanden) honger als een paard. Mijn man kijkt verbazingwekkend wat ik allemaal eet haha. Ik was geen ontbijter en word nu om 6u wakker met zoān honger. Dan gaat er een groene smoothie in, die al klaar staat en om 8u eet ik dan nog 2 bruine boterhammen met pindakaas en hagelslag. Terwijl ik dus voorheen al ging kotsen bij het idee van ontbijt voor 9 uur. Je verbrandt zoān 500-600 calorieĆ«n extra door borstvoeding.
Ik weeg nu, ondanks dat ik zoveel meer eet, trouwens weer net zoveel als voor de zwangerschap (was 16 kilo aangekomen waarvan 4 in de laatste anderhalve week met die hitte puur vocht). Ik heb er niks aangedaan, echt diƫten is niet gewenst tijdens bv en ik had ook zoiets van ik zie het wel.Tijdens mijn verlof ging ik iedere dag een flink stuk wandelen met der (zeker een uur) en nu op mijn niet werkdagen (werk in principe 3 dagen, soms 4) ook.
Tip: Probeer te zorgen dat er veel gezonde, gemakkelijke dingen in huis zijn. De eerste 2-3 maanden had ik echt niet de energie nog iets gezonds te maken en ik zag kant-en-klaar altijd een beetje als de duivel. Maar een kant-en-klaarsalade is altijd nog stukken gezonder (zeker als je gewoon even normaal omgaat met de dressing) dan een zak Snickers leegeten omdat je honger hebt maar niet de puf een lunch te maken (been there, done that). Yoghurt in portieverpakkingen etc. dat je het dus echt zo kunt pakken. En veeeeel drinken, dat vult je maag ook iets. Maar je hebt ook gewoon die extra voedingsstoffen nodig! Handje noten, worteltjes etc. Dus zeker wat eten als je honger hebt, je lichaam vraagt er niet voor niets om. Enne die snicker mag ook best een keer per dag he
Enne, je bent pas een maand geleden bevallen he. Je lijf heeft een wereldprestatie neergezet en werkt nu weer keihard met borstvoeding.