Tips, ervaringen & aanraders

Hier een Bednest gehad. Het is een prachtig ding maar qua gebruik vond ik het vreselijk. Die zijkant is vrij hard dus jij/je baby kan daar niet op liggen. Als jullje gaan slapen moet de zijkant (die tussen jullie in) dus altijd dicht. Zittend kreeg ik mijn baby dus niet uit de co sleeper, ik moest alsnog naast mijn bed gaan staan. Omdat die zijkant dus als het ware jouw bed in klapt en een deel van je matras opslokt.

Voordeel vond ik wel dat 'ie makkelijk in te klappen is. Zo konden we het bedje meenemen op vakantie enzo. Ik heb 'm gelukkig heeeel goed kunnen doorverkopen (fractie minder dan prijs waar ik het bedje voor gekocht had) maar er zijn echt betere co sleepers voor minder geld te krijgen.

Andere merk heb ik geen ervaring mee.

Ik gebruik ook een voedingskussen en heb er een hoes voor een aankleedkussen omheen. Hij ligt hier eigenlijk overdag altijd in als hij niet bij ons ligt. Ik vind het ideaal om op de bank te zetten, dan is hij dicht bij ons. In de box wil hij namelijk nog niet echt liggen.
Ik vind wel een aanrader zoiets te hebben, maar zou niet in mega duur baby nestje kopen.

Wat was jullie favoriete kado die je van iemand hebt gehad bij de geboorte van je baby’tje?

Bij Next hebben ze echt leuke dingen. Ik heb daar voor de eerste verjaardag toen een mooi net pak gekocht met overhemd.

Ik heb een ketting gekregen met een zilveren staafje met daarop naam en geboortedatum van baby, daar was ik erg blij mee.

Speenkoord met naam vond ik ook erg leuk.

1 like

Ik vond boekjes heel leuk om te krijgen!

Ik zou zelf niet zo blij zijn met echt iets groots een stoeltje oid. Omdat het misschien helemaal niet je smaak is en je er dan wel mee zit.

1 like

Iets waarbij je voelt dat iemand er echt over nagedacht heeft. Vond ik ZO bijzonder. Hoeft helemaal niet duur te zijn, maar keeg bijv zo’n knuffeldoekje en een badjasje met zijn naam er op geborduurd. En een klein houten treintje met zijn naam op de wagons. Vond ik allemaal echt super lief. Verder was ik voor heeeeel blij met de cadeaus voor mezelf hahaha. Lush ballen, Rituals kaarsjes, magazines. Zo’n gevoel dat je in de watten wordt gelegd (en terecht haha).

3 likes

Het ligt misschien ook een beetje aan hoeveelste kind overigens. Bij mijn derde vond ik het fijn om cadeaubonnen te krijgen ipv kleding. Super lief maar kleding moet echt je smaak zijn, plus de juiste maat/seizoen. Ik heb zoooo ontzettend veel kleertjes gekregen en ongedragen weggedaan. Ontzettend zonde. Dus als je echt niks weet, een cadeaubon van Hema oid is altijd goed!

1 like

Leuk! Ik bestel leuke feestelijke outfits bij NEXT. Ik weet niet of je daarvan houdt maar ik hou wel van een driedelig setje met een strikje of wat luxere tuinbroek met een strikje voor de verjaardagen.

1 like

Misschien overdreven, maar bij ons werden de babynestjes afgeraden door verloskundige en Kraamzorg ivm gevaar op verstikking.

2 likes

Ook als je dan een voedingskussen met hoeslaken overheen hebt?

Hier juist aangeraden. Ik kan echt niet zonder dat nestje, als ze onrustig is ‘s avonds ligt ze erin naast me op de bank, of soms op zondagochtend tussen ons in in het nestjr

1 like

Nee die niet, zo werd mij juist geleerd er een te maken. De hoge stoffen opstaande randen zouden het gevaarlijk maken.

1 like

Ik ben ook groot fan van het babynestje. S heeft er tot 4 maanden bijna dagelijks wel in gelegen.
Had hem in de box liggen, maar ook op de bank of in ons bed. Hij heeft er ‘s nachts nooit in geslapen, maar overdag onder ons toezicht wel. Hij vond het heerlijk liggen.

1 like

Lijkt mij ook hoor. Je mag toch ook geen bekleding/rand hebben in de box of in het ledikantje? En aangezien het zo dicht om het kindje heen zit, lijkt de kans op rebreathing/stikken me juist groter dan wanneer er niks om het hoofd zit.

Hoeslaken om een voedingskussen is toch juist heel wat anders? Kindje ligt er op en niet er tussen.

1 like

Maar als je er gewoon bij zit is het toch niet gevaarlijk? S lag regelmatig zo in zijn babynestje, en heb hem echt nooit met zijn gezichtje in de zijkant zien liggen? Hij lag gewoon altijd zo:

S in zijn babynestje

Weg

5 likes

Hier ook baby van bijna 6 maanden, ze slaapt in een wiegje wat tegen ons bed aangeschoven staat. Wiegje heeft van die dunne spijlen. Sommige nachten (na wat pittige nachten meestal) slaapt ze bij ons in bed zodat ik haar makkelijker kan voeden/speentje in doen enz. Dan leg ik het voedingskussen om haar heen zodat ze niet kan rollen en ik ook niet op haar kan gaan liggen. Maar meestal gewoon in haar eigen bedje. Ze slaapt gewoon in een slaapzakje met nog een dekentje erover. Kan morgen wel even een foto maken! Babynestjes heb ik verder geen verstand van, die hebben we niet gebruikt.

1 like

Werd bij ons ook afgeraden hoor. Idd ivm rebreathing en daarvoor hoeft je baby niet eens letterlijk met zn neus tegen de zijkant aan te liggen. Misschien waren onze bureau’s best steng? Ze vroeg ook of we een a.erosleep topper hadden. Als dat zo was had ze die er ter plekke uitgesmeten zei ze haha.

2 likes

Ik heb de Chicco next2me. Ideaal ding! De bodem kan ook aan 1 kant tegen reflux. Je kunt ‘m een beetje wiegen. Zijkant gaat naar beneden dmv ritsen dus echt super makkelijk. Zou deze echt aanbevelen.

1 like

Ja, hier ook haha! Ik overwoog een babynestje, maar was me door de VK afgeraden, maar ik zag ze OVERAL, dus ook nog even aan de kraamzorg gevraagd of het nou echt zo gevaarlijk was, maar zij mocht er echt geen aanbevelingen over doen. Toen heeft ze me gauw geleerd hoe ik hem maakte met het voedingskussen. J. overstrekte in de eerste maanden heel erg en dat heeft hem wel echt geholpen met ontspannen.