Tips, ervaringen & aanraders

Iemand tips voor een babykin die helemaal geirriteerd is van het kwijlen? Alles wat ik er op smeer is er binnen 3 minuten weer af doordat ze alles in haar mond steekt, en ze dus zevert als een malle.

Woon je in de buurt van Duitsland? Kaufmann’s crème in het blauwe blikje werkt heel fijn. Te koop bij DM.

Ik had na de zwangerschap heel weinig kracht in mijn handen en armen en gebruikte zo’n soortgelijke badinzet inderdaad, echt ideaal!

Nee helaas totaal aan de andere kant van het land :slight_smile: Maar toch bedankt, wie weet kan ik een oudcollega vragen het op te sturen!

Ik kan het ook opsturen als je wilt :slight_smile: laat maar weten

Ah lief! Ik check eerst ff die oudcollega, anders PM ik je!

Oeh dat is hier een groot succes. Als ze dit in het Engels hebben ga ik het misschien wel kopen. Tweetalige kindjes hier.

Mijn beeb krijgt snachts altijd hele koudje handjes als ze in dr eigen bedje slaapt. Ze heeft genoeg kleding aan en een slaapzak en een dekentje, en in dr nekje is het gewoon goed warm. Vind dit zo zielig maar had gelezen dat dit vaker voorkomt en niet erg is.

Enige waf ik raar vind is dat als ze bij ons in bed slaapt ze dat helemaal niet heeft. Is het dan wellicht toch te koud als ze alleen slaapt?

Het kan ook zijn dat ze op haar handjes sabbelt en die daardoor nog kouder worden omdat ze nat zijn. Dat was bij een familielid van ons zo, dat kindje kreeg toen kleine handschoentjes om ‘s nachts. Kan dat het zijn?

Nee ze sabbelt snachts er niet op, en ik heb ook handschoentjes geprobeerd om te doen maar dan blijven ze koud (wel ietsje minder dan zonder)

1 like

Ja, bij ons en wij hebben toestemming gegeven. Het is bewezen dat kinderen goed slapen in de buitenlucht en dat ze daar, in principe, ook gezonder van zijn/worden. Zoals andere ook al zeiden kijken ze per kind hoe er op gereageerd wordt en hebben ze bij ons ook cameratoezicht er op. De keren dat hij buiten slaapt, slaapt hij ook beduidend beter/langer dan binnen.

3 likes

Ga je geen spijt van krijgen!!

1 like

Nou ik ben blij dat je dit zegt, ik las dat inderdaad en dacht huh? Wij waren al bang met extra kachels in de weer te moeten. Hebben beneden een haard, die we zeker in de winter s avonds vaak aan hebben waardoor de verwarming boven niet aan gaat. Maar 18 graden is goed te doen!

Edit sorry, ben hier nieuw in :no_mouth:

1 like

Wij hebben nooit verwarming aan boven en ze is altijd goed de winter doorgekomen. Wel een nieuwbouw huis dus isolatie wel goed. Als de baby er is goed het nekje controleren op warmte, slaapzakje, laagjes alles. Komt goed!!

2 likes

:heart: dan gelijk nog maar een vraag, in het begin hebben ze geen slaapzak aan toch? Maar gewoon lekker onder een lakentje en dekentje?

Klopt! Hier gaan ze in slaapzak zodra ze alles steeds weg trappelen enz.

1 like

Ah top! Heb er volgensmij 1 gekregen in maat 62 of 68 l. Dan wachten we even af tot het een echte drukteschopper wordt.

Die van ons had wel vanaf het begin een slaapzakje :slight_smile:

iig goed in de gaten houden. Bij ons ging het zo irriteren dat we eindigde met ontstoken huid, en krentenbaard. Dat spreidde zich uit haar zijn handen en voeten en binnen een week zat hij onder de blaren… Antibiotica zalf van de HA heeft het opgelost.

We doen nu echt zodra de kwijlslab een beetje nat is nieuwe om, heb ze van de HEMA, ideaal zijn die, die van de Zeeman vind ik te kort.
En continue smeren met vette creme en voor het slapen gaan Zinkzalf er op…

1 like

Wat voor een voedingsschema houden jullie aan? Onze kleine is nu 5 weken, en we voeden elke 3 uur. Zit te denken of we een nachtelijke voeding kunnen proberen te skippen namelijk. Nu krijgt ze om 00:00, 03:00, 06:00 enz. Om 03:00 moet ik haar altijd wakker maken en soms ligt ze zo lekker te slapen en heeft dan niet zoveel behoefte om te drinken.