Ja, dat bedoelde ik!
Oh poeh dat is een goede vraag… Maar we hebben een auto uit 2012, de meeste auto’s hebben dit volgens mij wel toch als ze ook isofix hebben?
Ik denk van wel, maar weet het niet zeker. Je kunt het wel gemakkelijk zien hoor. Het zijn een soort haken in je achterbank, vanuit de kofferbak gezien zeg maar.
Hoe oud is je baby?
De meeste draagzakken passen echt nog niet goed bij een pasgeborene inderdaad. Fijn dat het nu lekker zit!
Zijn er eigenlijk al Nederlandse Tonies? Het kindje van mijn kamergenote in het ziekenhuis vertelde me over de Toniebox en ik vind het zooooo geweldig. Maar er zijn vooral heel veel Duitse en een paar Engelse, maar ik heb nog geen Nederlandse gevonden.
Het is ZO leuk. Dat vierkante is een boxje (die niet kapot kan) en die begint automatisch te spelen als je er zo’n poppetje op zet. Elk poppetje heeft een eigen luisterverhaaltje van een half uur of een uur. Ze hebben er hier honderden, dus van Junglebook tot Die Maus. De starterskit kost iets van 80€ en dan kan je forever nieuwe verhalen erbij krijgen/kopen voor 12€. Dat is dus wat iedereen elkaar hier cadeau doet echt zooooo leuk, maar nou zou ik dus wel Nederlandse willen haha.
Geen idee, ik ken het niet, maar klinkt echt leuk!
Ik wil dit
Ik wil dit:scream:
In NL heb je de Jooki maar volgens mij is dat niet zo uitgebreid als de Tonies…
Ik zou die met Die Maus of Sandmännchen willen!
Wij krijgen woensdag de kraamzorg op bezoek voor het intakegesprek. Nog tips voor dingen die ik moet vragen? Heb nu echt nog geen idee…
Ja vet hè! Op z’n Engels hebben ze ook de Gruffalo!
Je zal waarschijnlijk al veel informatie van haar krijgen over wat je kan verwachten etc.
Je kan nadenken over of je voorkeur hebt voor bijvoorbeeld een jonge of wat oudere kraamhulp. Iemand die goed met dieren is als je huisdieren hebt. Bij ons vroeg ze of we bezwaar hadden als diegene rookte (buiten werktijd dan).
Misschien nog bespreken wanneer je contact met ze moet opnemen. Ik werd ingeleid en toen we wisten dat ze de vliezen zouden gaan breken heeft mijn vriend dat alvast laten weten aan het bureau.
Zoals gezegd: je krijgt echt veel informatie. Je kan misschien nog vragen hoe het zit met hoe flexibel ze zijn in minder uren afnemen. Wij hebben nu afgesproken dat we gewoon 6 uren per dag doen, maar als het goed gaat dat we dan sneller afbouwen. Ik vond het zelf wel fijn om vast te leggen dat je niet verplicht alle uren hoeft te doen
Toevallig wordt dit net geïntroduceerd bij het kdv waar mijn jongste heengaat en heb ik net het toestemmingsformulier ondertekend. Ze bekijken zelf per kind of ze het fijn vinden. Ik vind het prima als dochter buiten te slapen wordt gelegd, vermoed alleen dat ze sneller wakker zal worden (geluid) dan binnen want dat gebeurt in de wandelwagen ook altijd als ik haar buiten laat staan. Verder lijkt het me juist fijn: meer frisse lucht, meer vit. D en koeler slapen.
Bij ons is er één, maar het kdv grenst aan een drukke parkeerplaats. Ik ben echt fan van ons kdv, maar hier slaan ze de plank een beetje mee mis.
Hier in de buurt is zo’n groen kdv op een boerderij, daar staan ze ook. Dan zou ik het prima vinden!
Ja, maar gebruikt in t zwembad. J vond dat wel best!
@Limoncello @Jon Bedankt voor jullie reacties! Kijk eerst wel wat ze zelf allemaal vertelt, wel wat kleine vragen opgeslagen ook. Ben benieuwd!
Ik heb de opblaasbare variant en ze vond dat echt heerlijk! Maar ik meen me te herinneren dat je dochter vrij groot is? Ik zou even kijken of het nog wel de moeite is, want ze mogen er maar tot 7 of 8 kilo in geloof ik.
Degene waar onze baby nu heen gaat heeft het helaas niet. Een ander die ook een goede optie was had die mogelijkheid wel. Ik was zeker voorstander geweest! Ben zelf ook gek op de buitenlucht en lijkt me heerlijk om lekker buiten te tukken. Van de zomer heeft onze baby ook in de weekenden bij ons veel buiten geslapen in de wagen en dan sliep hij ook echt heel lekker!
Maar ik zou het misschien iets minder fijn vinden als die buitenplaats aan een drukke weg of parkeerplaats zou liggen zoals @Waterverf zegt.