Tips, ervaringen & aanraders

@Paisleypark

Hier is de regel, als je met iets anders gaat spelen, ruim je eerst dat andere op. Als nog ligt er veel, want ja alle drie kiezen ze iets uit natuurlijk.

Wij hadden een kist, maar ik heb zo’n tik dat ik niet tegen de rommel in de kist kan. En dan wouden ze natuurlijk net iets hebben wat onderop ligt. Dus die kist is na anderhalf jaar weggedaan en nu hebben we een mooie kast. Daar liggen de puzzels, gezelschapsspellen, tekenspullen en de bak met auto’s en telefoons etc.
Alles goed te zien, maar ze kunnen niet alles zelf overhoop halen. We hebben nog 2 bakken met houtenspeelgoed en een bak met plastic en geluid speelgoed dingen. Hoe graag ik ook wou dat ze alleen met hout gingen spelen. Plastic telefoon met geluid is toch ook wel favoriet. En dan hebben ze hele gesprekken met z’n drieën aan de telefoon of via de walkie talkie. En dan lopen ze rond net als ik haha. Wat een spiegels zijn ze ook.

Soms als ik echt geen puf heb en ze hebben de blokken niet opgeruimd voor het avondeten. Dan swiffer ik alles achter de bank en ruimen ze dat morgen wel op.

Oh ja en als ze iets niet opruimen gaat het in de rommel bak. Ze krijgen drie keer de kans om het op te ruimen en anders gaat het de deur uit.

4 likes

Omg dat laatste is zón goed idee! Begin ik vast met mn man​:joy::joy::joy: Kijken hoe lang het duurt met zn rommel die hij overal laat slingeren als ik die regel in ga stellen :joy: (hij was dus altijd de opruimerige van ons 2 maar sinds we een kind hebben is het precies andersom haha).

Nee maar serieus, ik hoop echt dat ik onze dochter kan leren dingen terug in een bak te doen etc. Of haar iig stimuleren om dan einde vd dag even alles op te ruimen. Vind het echt een goed idee van die rommelbak voor als ze iets ouder is🙌🏼

4 likes

Die rommelbak is ook voor mijn man. Als iets niet op de vaste plek ligt, mieter ik dat daarin. Als hij iets zoekt dan moet hij daar kijken. Eind van de week gooi ik het weg als hij daarin niets meer wil hebben.

12 likes

Omg dit ga ik ook invoeren voor mijn man

2 likes

Wanneer beginnen kinderen het opruimen te begrijpen? Wanneer kun je dat verwachten.

Hij (1,5) legt wel eens zijn boekjes terug in de kast en als ik mee help wil hij zijn puzzel nog wel in de doos doen, maar daar houdt het wel een beetje bij op.

Vanmorgen was ik even boos, omdat hij een auto van zich af mieterde en die was dus stuk. Ik zei daar wat van, dikke tranen. Even later til ik hem op zodat hij door het raam naar een machine kan kijken en er vliegt verdorie zo weer een jeep door de kamer… Het blijft niet echt hangen dat je spullen ook weg kunt leggen.

Hahaha heldin!

1 like

Je kan vanaf die leeftijd al beginnen. Maar ze zijn nog zo egoïstisch dat ze dat niet altijd even goed doen. Ik zou het er wel in houden en eerst kleine dingen doen. En dat per leeftijd ophogen. Ze doen nu alle drie (2j, 3,5j, 5j)kleren in de wasmand als ze dat niet doen, hebben ze geen schone kleren. Want ik ga niks oprapen uit de kamers. De oudste ruimt ook zijn kamer op, speelgoed wat blijft rondslingeren, gaat in de rommelbak.

De meiden moet ik nog dirigeren. Ze krijgen dan met de timer 10 minuten. Dat geeft een beetje peper in hun reet. En soms ben ik wel lief en help ik mee. :face_with_hand_over_mouth: of ruim ik de knutselspullen zelf op. Dat scheelt, want dan kan ik dat netjes sorteren.

4 likes

Ik ga alles wat je hebt getypt onthouden! Vooral de rommelbak super idee :grinning: ook voor mijn man haha

Wij hebben ook een kist en smorgens gooit mijn zoontje alles eruit. Hij is 16m maar aan het eind van de dag ruim ik wel samen met hem op, hoop dat hij daar al wat van oppikt.

1 like

‘achter de schermen’ ruim ik de ‘belangrijkste’ dingen wel op. Doe het niet zo maar weg, maar ik ben niet hun slaaf.
De moeder van mijn man ruimde zelfs toen hij 17 was en thuis woonde nog de kamer op. Toen dacht ik al ‘ik ben gekke henkie niet’ dat kind is verdomme 17 jaar, dat ga ik echt niet doen als ik later kinderen heb. :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

Hahaha ik ga echt stuk om die rommelbak voor je man ook, kan ik hier ook wel gebruiken :joy:
Goeie tips, thanks!

1 like

Je hebt daar drie verschillende varianten van als het goed is:

• AxissFix
    Dit is de standaard.
  • AxissFix Plus
    Dit is dezelfde stoel, alleen dan heb je de newborn kussenset er bij zodat hij vanaf de geboorte te gebruiken is. Die set kan je echter ook los kopen (aangezien jij hem nu niet nodig hebt voor D. maar dat is maar net wat je wilt natuurlijk).
  • AxissFix Air
    Deze heeft geïntregeerde airbags (maar die mogen pas gebruikt worden bij voorwaarts vervoeren. De airbags dus, niet de stoel an sich die kan ook gewoon achterwaarts). Deze stoel heeft ook niet de newborn inzit.

Heeft iemand hier toevallig ook een gazelle als mamafiets? En fietst die ook zo mega zwaar?
Ik twijfel aan mij conditie, maar het kan bijna niet dat die zo slecht is geworden.

Oh helder zo! Thanks!! Ik had dus bijna de plus gekocht maar dat is helemaal niet nodig

1 like

Hebben jullie een nieuwere auto? Want die axisfixx moet aan ‘haken’ bevestigt worden. Die zitten meestal niet in oudere auto’s!

Ja onze auto’s hebben Isofix!

Gelukkig! Dat benadrukte de verkoper bij ons namelijk haha

Ik heb de miss grace met 3 versnellingen. 1 is veel te licht, 2 is eigenlijk aan de lichte kant en 3 is trappen in beton. Ik zoek een 2.5 versnelling maar helaas.

Rib uit m’n lijf, maar ik kan dus echt niet wachten tot ze er zijn. De axissfix voor in mijn eigen auto en de losse stoel voor mijn vriend zijn auto.

image

2 likes

Nou serieus? Ligt het dus toch aan de fiets. Ik heb ook de miss grace maar dan met 6 (of 7?) versnellinen en 3 is kut maar 4 is ook kut.

1 like

Je moet wel ook Top Theter hebben voor deze stoel… Weet niet of je dat ook al gecontroleerd hebt?