Wij hebben het badje omwille van dramatisch slapen deel van het avondritueel gemaakt. Maar het vraagt zoveel tijd élke avond! Hij wordt er ook niet echt rustig van, eerder wild. Dus ik twijfel om opnieuw om de dag te gaan badderen, of zelfs minder, maar je leest overal dat een avondritueel zo belangrijk is. Het geeft wel duidelijkheid denk ik. Bij het aankleden na het bad is het steevast drama omdat hij dan natuurlijk al voelt dat hij bijna naar bed moet. Onze baby slaapt twee maand na het invoeren van het ritueel nog steeds heel slecht trouwens, dus geen idee…
Onze zoon weigert supermarktpotjes helaas. Ik vond dat wel handig voor uitstapjes, dat moet je niet fris houden, maar hij eet ze niet…
Ik heb zo’n babycook (gekregen) en eigenlijk vind ik dat wel praktisch. Ik schil één of twee aardappelen en gooi er vaak iets van diepvriesgroente bij (wortel, pompoen, prei of broccoli) en het is zo klaar. Qua vlees/vis zitten we wel nog wat te zoeken. Wij eten vegetarisch dus dat is ook niet standaard in huis.