Tips, ervaringen & aanraders

Wij hebben ook te veel speelgoed en dan zijn de feestdagen echt drama met cadeautjes.

Dus heb ik een soort afspraak gemaakt met wat ze krijgen.

• iets leuks wat ze graag willen om mee te spelen
    (binnen budget)
  • iets handigs zoals leuke pyjama, sloffen oid
  • iets leerzaams ( boek, spel)
  • iets lekkers
4 likes

Zo probeer ik het ook. Ik vind het ook wel belangrijk dat ze gewoon blij zijn met iets kleins. Kleuter zei zelf wel een nieuwe sjaal te willen. Wij proberen ook niet overdreven uit te pakken, maar toen kreeg de kleuter vorig jaar van de Sint (oma) ineens een nieuwe dure fiets. Dat hadden wij gepland voor de verjaardag.

1 like

Ik vind dit ook wel een goede. Dochter is pas twee en wij kopen eigenlijk door het jaar heen geen cadeautjes/speelgoed. Ik vind dat ze nu al heel veel heeft door haar verjaardag en sinterklaas/kerst. Mijn ouders en schoonouders willen sinterklaas vieren. Ze krijgt dan ook nog iets van mijn broer en van mijn zus. Met kerst willen schoonbroer+schoonzus cadeautjes voor de kindjes doen dus dan kan ze wel weer een jaar vooruit. En misschien ben ik ook wel een snob hoor want ik zit eerlijk gezegd ook niet te wachten op kleine prullen die snel stuk zijn of die door heel mn huis liggen. Dus we hebben onze ouders al vroeg verboden telkens iets mee te nemen :sweat_smile:

3 likes

Oh ik had nog niet gezien dat je er ook dingen mee kon bijhouden! Daar ben ik ook mee gestopt :slight_smile: had hetzelfde als jij. Ik was vooral benieuwd naar meningen omdat ik het er dus ergens heel goed georganiseerd uit vind zien, met twee weken drie groentes etc, maar er knaagde ook iets bij me van: moet dat echt met zoā€™n plan van aanpak? Dat heeft toch niemand zā€™n moeder ooit gedaan? Maar goed, dat zeg jij dus ook :smiley:

Theoretisch klinkt het heel leuk, maar inderdaad wie zā€™n moeder heeft daar nu tijd voor? Moet je er tijd voor vrijmaken? Neuh, lekker je kleintje volgen hoor. Die van mij vonden bijvoorbeeld doperwt niet te pruimen, echt kokhalzen (net hun moeder), nou dan stop ik daar gewoon mee. En nu met 2 jaar eten ze het graag (ik nog steeds niet). Gewoon lekker proberen en anders later weer proberen. Soms lijken schemaā€™s zo leuk, maar ieder kind is anders. De Ć©Ć©n eet meteen goed en de ander pas met 1, 5 jaar. Volg lekker je kind. Komt dan allemaal wel goed! :heart:

1 like

Aah lief van je !

Gaat op zich prima hier ! Nachten zijn wel pittig maar als dat alles is. Ik werk al een heel tijdje weer. 40 uur in 4 dagen als Gastouder.
Scheelt heb 4 geweldige opaā€™s en omaā€™s die op de maandag en dinsdag oppassen en dan schuif ik daar lekker aan met het eten !

2 likes

Maar ik heb er stiekem ook zoā€™n zin in :smiley: haha. Eerste kind he, dus ik zit ook al te wachten met een bakje gepureerde wortel in mā€™n hand

2 likes

Klinkt pittig maar ook heel goed geregeld zo! En wat fijn dat het contact met de opa en oma van vaders kant gewoon zo goed is! Dat scheelt voor jou en hij krijgt genoeg knuffels. Nu hopen dat de nachten snel weer beter worden! :heart:

Sorry dubbele post.

Dan lekker beginnen hoor, maar zou lekker zelf tempo bepalen van welk fruit of groente enzo.

We gaan denk ik nog even afwachten, mede door het artikel van @Unquestionable en het dan gewoon lekker zelf uitzoeken. Dat is ook leuker alleen moet je soms echt nog even leren op jezelf te vertrouwenā€¦

3 likes

You can do this. Hoe vaak heb je de afgelopen maanden al op je eigen gevoel vertrouwd? En hoe vaak bleek je gelijk te hebben en kwam alles goed? Ik denk zomaar 10 uit de 10 keren? :kissing_heart:

3 likes

@anon18050057 wij zijn dus wel met 4 maanden begonnen (ivm het allergieĆ«n verhaal), maar zoals je ziet doet Ć©cht ieder gezin het anders. Ik wilde het eerst zo graag perfect doen qua groentehapjes meerdere dagen achter elkaar aanbieden, dan pas met iets anders beginnen etc. Maar mede dankzij een relativerend gesprek met @Saturnus heb ik dat ook losgelaten. Precies hetzelfde verhaal overigens met doperwten haha! Daar moest hij echt van overgeven. Ga hem dat dan echt niet meerdere dagen achter elkaar aan doen hoor haha! Arm kind. Oh ja en op de opvang krijgt hij eten van hun dus daarmee loopt dat ā€˜perfecteā€™ schema sowieso in de war want dat is ook steeds wat anders!

En wat ik al zei, nu met 5 maanden vindt ā€˜ie het pas een beetje interessant allemaal. Maar er zijn ook kindjes die met 3 maanden al het eten uit de mond van hun ouders kijken en anderen krijgen er pas veeeeel later behoefte aan.

2 likes

Je kind leeft, is vrolijk, lacht, huilt en slaapt. Dus je doet het goed zoals JIJ het doet. Moeder intuĆÆtie zit diep en dat gaat vaak vanzelf. En zoals ik zal een keer zei. Moederschap en opvoeden is een trial and error gebeuren. Zelfs bij een vierde kind, gaat het weer een beetje anders. Niks mis mee.

4 likes

:smiling_face_with_three_hearts:

Klopt. Het zijn geweldige mensen en hij krijgt daar net zo veel liefde als bij mijn ouders.
Ja ik hoop dat meneertje snel snapt dat zijn eigen bedje ook fijn is en de hele nacht met mama kroelen niet nodig is ahah.

2 likes

Misschien dat iemand mij hier kan helpen. Ik heb altijd acne gehad (echt een obsessie voor mij geweest altijd, verschillende huidtherapieƫn gevolgd, roaccutane, versch. producten etc.), maar door de pil werd het onderdrukt. Toen ik gestopt was met de pil om zwanger te worden kwam het langzaam terug, maar het stagneerde en werkt niet veel erger.

Nu ben ik zwanger en mijn huid is compleet ontploft. Ik heb acne/puistjes op mijn gezicht, nek, borst, armen en mijn gehele rug. Ook wat op mijn bovenbenen. Eerst deed het me weinig, want: zwanger (en dankbaar daarvoor) en daardoor kon ik het gevoel dat ik erover had wat onderdrukken. Maar ben toch wel banger om naar buiten te gaan en heb bijv. nog geen zwangerschapsfotoā€™s gemaakt o.a. om deze reden.

De producten van de huidtherapeut kan ik niet meer gebruiken want zitten slechte stoffen in voor de baby, dus gebruik nu natuurlijke producten maar werk to-taal niet. Ben in staat al het mogelijke weer te gaan proberen, dus als iemand een goede tip heeft dan graag :disappointed:

Edit: aanvullend: mijn huid is ook gortdroog en smeren helpt ook niet.

Zie hieronder hoe het eruit ziet en dit is maar klein gedeelte van mijn huid:

Acne gezicht

acne%20gezicht%20en%20nek

En kamille crĆØme om het rustig te houden en vochtig gebruik je al? Heel lastig met die hormonen. Dat soort dingen is echt afzien en zo balen. Hopelijk heeft iemand nog tips voor je. :heart:

1 like

Ah ik heb met je te doen, is helaas heel herkenbaar je verhaal! Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook heel veel last van acne, maar heb ik de hele zwangerschap niets op mijn huid durven te gebruiken ertegen. Rond 25 weken begon mijn huid beter te worden, en rond de bevalling had ik helemaal geen last meer (tot een halfjaar daarna helaas, en ben mede om die reden bij 9 maanden gestopt met borstvoeding geven zodat ik weer aan de pil kon :frown:).

Deze zwangerschap begon de acne weer, en heb de eerste 3 maanden niets ertegen gebruikt. Daarna ben ik begonnen met afwisselend 1x per dag glycolzuur (7% toner) en azelaic acid, en salicylzuur (2%) als spottreatment (na veel bronnen nagezocht te hebben leek me dit oke). Inmiddels gebruik ik de azelaic acid niet meer, maar 's ochtends wel lactic acid + hyaluronzuur. Alle producten van The Ordinary trouwens. Nu ben ik bijna 23 weken zwanger en ik heb nog wel wat puistjes maar veel minder en een veel mooiere huid dan bij mijn vorige zwangerschap. Nu weet ik niet of het aan de producten ligt, ik had sowieso al minder last dan bij mijn eerste zwangerschap (want in tussentijd roaccutane gebruikt). Maar misschien kan je een van die producten proberen?

Hoe ver ben je in je zwangerschap?

1 like

Ik loop ook bij de huidtherapeut en zij raadde mij aan om de weken dat ik niet bij haar kom een thuispeeling te doen van The Ordinary. Ze vond de ingrediƫnten er goed uit zien, misschien kan je even contact op nemen want jou huidtherapeut hierover zegt? Staat niet bij dat je het niet mag gebruiken bij zwangerschap.

https://www.douglas.nl/Verzorging-Gezicht-Gezichtsscrub-en-peeling-The-Ordinary-Direct-Acids-AHA-30%-%2B-BHA-2%-Peeling-Solution_productbrand_3000078149.html

1 like

Ik denk dat ik voor kerst en sinterklaas niets koop maar een extra bedrag stort op de spaarrekening.
Mijn (schoon)familie is zich nu al druk aan het maken wat ze moeten geven en elk cadeautje wat ik tot nu toe opperde is gelijk geclaimd. Dus denk alleen een verjaardagscadeautje (ze is begin januari jarig), dan wilt me vriend per se zo een accu auto geven. Ik heb nu nog cadeautjes in doos van vorig jaar. En eerlijk gezegd speelt ze alleen regelmatig met haar poppen, keukentje en loopauto. En boekjes vind ze leuk. Al dat vtech rommel is 10 minuten en klaar.

By the way weet iemand nog waar je kadotjes/speelgoed kan doneren? Sinterklaasbank of weten jullie een ander leuk goed doel?