Oh God ik ben dus eergisteren gestart (D is morgen 7 maanden oud) met peer
en niet met groente. Heb daar helemaal niet meer aangedacht. Naja ze vond het toch nog niet echt interessant. En ze kan nog niet eens recht zitten dus stukjes geven op de kleintjes methode zit er nog niet in. Denk dat ze pas rond de 8/9 maanden echt gaat eten.
Omg kan echt niet loedermoeder gewoon
Ja sowieso, maar ik vind het idee van half liggend iets geven totaal niet relaxt. Dus meestal wacht ik met echt eten tot ze in de stokke rechtop kunnen zitten. En voor nu proeft ze dan iets.
Dit wordt gewoon bij ieder kind later he . Bij de eerste zit je op de dag dat ze 4 maanden zijn helemaal klaar met je gepureerde wortel. Bij de tweede denk je ‘nee toch 6 maanden hoor’ en bij de derde denk je rond de 8 maanden 'omg mot ‘ie onderhand niet iets anders dan alleen die tiet?’. Volgens mij voer je ze bij een vierde gewoon taart op die eerste verjaardag en denk je ‘ooooh jaaa ze moeten vast voedsel toch’
Haha ja eerlijk, ik vind het ook zo’n gedoe. Eten voor ons op tafel en oh ja hapje voor de baby. En dat ben ik vergeten op te warmen. Maar anders wordt ons eten koud (hebben geen magnetron), dus maar snel fruithapje geven. Kost zoveel extra tijd en gedoe. Handiger als ze recht zitten en zelf lepel vasthouden.
I feel ya, of ze moeten om 5.00 uur al een groentehap want moe en dan sta ik zelf nog te koken en en en oh man gedoe
Precies, maar wil ze wel laten wennen aan met ons aan tafel eten. En niet op een andere tijd eten geven. Maar blijft gedoe net als in bad doen. Eén keer per week gaat de baby in bad. Kost ook zoveel tijd en gedoe. Ben blij als ze ook samen met d’r broer en zussen kan douchen.
Oh thanks! Dit ga ik es goed doorlezen
En @Boppie ja hij is nu 16,5 weken oud. Dus we willen over een week of twee es met een hapje beginnen. Zoveel zin in!
Hier ging de jongste ook maar 1x per week mee in bad/onder de douche tot 'ie goed kon staan hoor .
Ziet er best leuk uit die site, dat je alles bij kunt houden. Maaarrrr (en ja dit is mijn persoonlijke mening, verder nergens op gebaseerd), is het écht nodig om ieder hapje, spuugje slaapje en piepje bij te houden? Ik heb zelf een tijdje zo’n Baby Tracker app gebruikt om te kijken of K al in een ritme zat. En het resultaat was dat ik heel obsessief daar mee bezig was en niet ‘echt’ keek en vooral niet meer zelf aan voelde waar hij behoefte aan had. Dus ik ben daar heel rigoureus mee gestopt.
Eerste hapjes hier wel gegeven rond de 4 maanden, begonnen met wat groente. Het duurde wel écht ff voordat hij het goed door had maar nu met 5 maanden vindt hij het leuk en lekker. Dus achteraf hadden we prima even kunnen wachten. En qua smaken merk je natuurlijk snel zat wat ze wel en niet lekker vinden, ik denk niet dat je daar echt een app voor nodig hebt, toch?
(En @Saturnus OMG jij loedermoeder hoe kún je nou pas zo laat beginnen met hapjes en dan ook nog eens fruit?! Dat wordt natuurlijk nooit meer wat met D… )
Ik ben zo blij dat jullie dit zeggen
Ik zei laatst tegen een vriendin dat we haar niet vaak in bad doen omdat ze het vreselijk vindt en snel een droge huid heeft.
Haar reactie was: ‘Ja soms doen wij ook echt alleen het hoog nodige, maar 2-3 keer per week!’
Ik huilde een beetje van binnen
Nu ze mee onder de douche gaat met mijn man gaat dit al beter maar alsnog niet zovaak.
Hahaha. Ja echt he. D wil straks alleen maar koek, taart en snoep.
@Tessa @Saturnus oh ik ook haha! Hier gaat ie 2x per week (het voornemen) maar we vergeten t ook vaak. Tijdens de opname wilde het ziekenhuis dat we om de dag badderen maar ik vind dat zo overdreven. Gister geprobeerd samen te douchen maar dat werkt echt niet zolang hij zn hoofd nog niet goed zelf omhoog kan houden. Dus hier blijft t ook 1x per week hoor haha
Ik heb gelezen dat het niet zoveel uitmaakt of je begint met groenten of fruit. Een zoete smaak zijn ze al gewend door de melk
Wij houden hier dezelfde bron aan als @Unquestionable en doen ook de Kleintjes methode. Ik heb me verder niet aan een schema of ritme gehouden. Dochter at vanaf 7 maanden mee met wat wij aten volgens kleintjes schema. Nooit aparte hapjes gemaakt of iets gepureerd. Gewoon stukken banaan, peer, boekweit crackers zonder zout, avocado, broccoli en wortel, komkommer. En dat werd langzaam steeds meer en gevarieerder. Dochter leerde snel kauwen, heeft goede motoriek. Met 9 maanden kon ze zelf met lepel eten. Dus toen in de ochtend ook mee eten met havermout pap. Dikke soep om met een stukje brood in te dippen. De ene dag twee hapjes en de andere dag weer bijna alle maaltijden mee eten. Doordat zij gewoon mee eet wat de pot schaft eten we zelf ook veel gezonder.
Maar als je baby niet veel spuugt enzo, dan is je baby eigenlijk helemaal niet zo vies dus washandje is prima! En juist met droge huid moet je niet veel badderen en douchen inderdaad.
D ruikt nog steeds erg lekker van haarzelf. Dus snuif dat graag op haha.
Hier ook zeker niet elke dag en ook niet om de dag.
Neem hem vaak mee in bad. Maar moet alles alleen doen en dan schiet dat er gewoon bij in. En vind het ook onzin hoor hij is altijd schoon en ruikt heerlijk ! Washandjes zijn toch ook prima ?
Oh dan had ik M ook helemaal verkeerd vast. Maar het werd ook zo glibberig en mn vriend stond er een beetje naast te panieken. Moet nog ff oefenen dus haha
Neem een hydrofiel mee onder de douche! Over je arm zeg maar. Dan is het minder glibberig. Je hebt daar ook zo’n speciale handschoen voor met een dier erop. Maar een hydrofiel werkt ook gewoon.
Ja dan komt zo’n xl hydrofiel ook echt van pas!
@Maison herkenbaar van dat alleen doen. Ben blij dat drie van de vier zelf kunnen douchen. Maar met D douchen is echt niet leuk alleen.
Red je het verder wel allemaal? Als je niet wil reageren, snap ik dat wel hoor! Lijkt me zo pittig met zo’n kleine baby die toch wel aanhankelijk is. Werk je zelf ook weer? Goed te combineren? Je doet het zo goed!
Ik ben dus al de hele ochtend speelgoed aan het opruimen en sorteren en dingen apart zetten die weg mogen. Beneden staat een speelkeukentje met toebehoren en een speelgoed bak waarvan ik elke week de inhoud verander en dan weer naar boven breng. Ik ben misschien vroeg, maar ik ben dus op zoek naar tips voor leuke Sinterklaas kadootjes voor een kleuter en een dreumes die eigenlijk niks tekort komen. We hebben een boekenkast zo vol met kinderboeken dat we die gaan moeten vervangen. Speelkeuken, houten blokken, megabloks, duplo, knex, houten muziekset, auto’s, pop met kinderwagen, een kast vol spelletjes, puzzels, gereedschap, playmobile, een treinset, te veel knuffels en losse dingetjes. Dan hebben we nog allerlei buitenspeelgoed. Wat koop je dan nog? Ik probeer dus altijd dingen te geven die ook gewoon nodig zijn. Ze hebben gewoon al veel.