@Suikerklontje Oh ja inderdaad, dit willen wij ook zo ongeveer wel gaan doen (dat mijn vriend dus meer bijdraagt). Wij hebben ook een gezamenlijke rekening maar puur en alleen voor de vaste lasten die worden afgeschreven. Storten jullie daar elke maand ook geld op voor boodschappen bijvoorbeeld? Ik heb namelijk echt totaal geen inzicht wat we daar maandelijks aan kwijt zijn. Wij zijn beiden heel makkelijk met geld uitgeven en houden ook van gemak maar ik vrees dat we toch echt meer moeten gaan opletten nu. Dat van die kant en klare dingen is ook heel herkenbaar . Wij zitten een beetje in een moeilijke periode met dochter die niet wil slapen en dat vreet zoveel energie dat we vaak kiezen voor makkelijk (dus eten bestellen en hello fresh enz). Wij wonen ook in de stad en hebben geen rijbewijs/auto dus weekboodschappen bij de Lidl ofzo is niet te doen.
@Coco Superslim! Ik vind ook dat wij te veel kwijt zijn aan het huis maar het is het huis van mijn schoonouders wat we willen overkopen. Zou opzich wel een goede deal zijn (heel groot huis wat voor lage verkoopprijs dan van ons zou worden) echter hecht ik totaal geen waarde aan een groot huis. Ik zou prima iets kleiner willen wonen met lagere maandlasten maar dit huis heeft ook veel emotionele waarde voor m’n vriend dus we gaan eerst kijken of we voldoende financiële vrijheid hebben als we hier blijven.