Zie mijn eerdere post, als financieel adviseur adviseer ik vaak; kan heel verstandig zijn de spaarrekening voor kinderen op naam van de ouders te laten!
Wij gaan een beleggingsrekening openen en daar de kinderbijslag op storten. Als ze 18 wordt is het in principe voor haar om naar eigen inzicht te besteden. Alhoewel we daar nog niet helemaal over uit zijn want het zou zonde zijn als t opgaat aan uitgaan en kleding oid. Maar hopelijk gaat onze financiële opvoeding werken
Jaa daar ben ik ook bang voor. Ineens allemaal weg aan kleding of uitgaan! Het geld is wel echt beetje als zetje in haar rug voor haar toekomst.
Jaa wij hopen tegen die tijd ook haar studie âgewoonâ te kunnen betalen. Maar ik vind het wel fijn als ik het geld achter de hand heb. Je weet nooit wat er in de toekomst gebeurt!
Hmm wij zijn er eigenlijk niet zo serieus mee bezig. A. Heeft wel een spaarrekening en daar staat nu al een mooi bedrag op door geboortekados en geboortepremie. Maar we sparen nu niet echt voor hem. We zijn bezig met een verbouwing en ik ga er ook vanuit dat onze financiële situatie alleen maar beter wordt. Groot verschil is volgens mij ook dat de studies hier in Be veel goedkoper zijn. Dus makkelijk betaalbaar. Hopelijk blijft dit zo.
Haha ja hĂš, aan de ene kant denk ik tja het is haar geld dus moet ze zelf weten maar aan de andere kant zou t wel echt zonde zijn. En wat zou ik wel ok vinden? Als ze een wereldreis gaat maken (nee vind ik veel te eng idee ) of auto kopen? Misschien dat we een gedeelte op een rekening op haar naam doen en een gedeelte voor haar maar niet op haar naam.
Jaa joh 18 jaar gespaard alles weg hahaha. Maar idd misschien een gedeelte vrij te besteden.
Dankje! Dat is het grote voordeel dat ze enig kind blijft. We hoeven alleen voor haar te sparen, dus doen we dat ook. Hebben beide geen spaarpot meegekregen van onze ouders, maar wel de opleidingen betaald gekregen. We verdienen beide modaal en dat zal ook niet minder worden, dus waarom niet. Zeker gezien de huidige woningmarkt en verschuiving van het aow. Beter te veel geld dan te weinig! (Besef me ook dat dit een hele luxe positie is hoor!)
Dit ga ik nog eens checken, want die van ons staat wel op M. dâr naam⊠zij krijgt tenminste nog 2% rente. Gelukkig is ze voorlopig nog geen 18.
Goede tip, wij sparen wel gewoon maar hebben nog geen aparte rekening. Ik zal dit eens op tafel gooien!
Wij hebben een envelopje met geld waar we wel af en toe wat instoppen. Is nog niet veel. Wil wel gaan sparen straks op een rekening maar we hebben nu zoveel kosten dat we niet eens voor ons huishouden ed sparen.
Ik hoop dat de uitgaven straks minder zijn en meer kunnen sparen.
Werken allebei, man eigen zaak en ik fulltime en verdienen beide niet slecht. Dus waar het geld heen gaat is soms echt een raadsel.
M. probeerde net vogelverschrikkersticker te zeggen: gogogigastika
Vaste lasten, boodschappen, tanken het tikt allemaal aanâŠ
Vooral soms boodschappen dan ga ik voor een paar kleine dingentjes en dan zeggen ze ineens 30 euro. Dan denk ik huhh hoe dan.
Heel herkenbaar⊠Mân man is wel van werk geswitcht en 1k minder gaan verdienen in de maand, maar alsnog. Volwassen zijn is zo duur! (Hoewel ik prima weet waar we kunnen besparen, heb er eigenlijk geen zin in.)
Het sparen voor M. loopt wel altijd door. Had een kennis die geld âleendeâ van haar kinds rekening. Dat lijkt me echt verschrikkelijk, dan maar een tijdje niet sparen.
Nee inderdaad zou ik ook niet doen. Geld lenen van je kind.
Ik ben 3 dagen gaan werken dus scheelde ook een flinke hap uit mijn salaris, had nog wel loonsverhoging gekregen zodat het niet te gek was. Maar alsnog een paar honderd euries.
Dst moeten lenen lijkt me echt erg. Zou dan 1 rekening sparen en dan bij 18 een deel geven
@Coco ja ik vermijd de kruidvat bijvoorbeeld ook, zo 40 euro per keer als ik alleen voor een creme oid kom.
Echt he. Ik moet niet bij de Zara naar binnen lopen. Kan niet stoppen met kopen voor mij dochter.
Wij sparen ook 100 euro per maand sinds het begin van mijn zwangerschap. Omdat het niet helemaal gepland was hebben we van die rekening ook de grote babyuitgaven moeten doen dus er ging ook steeds weer geld vanaf. We willen nu dit bedrag blijven sparen maar gebruiken het ook voor nooduitgaven (wel mbt tot haar). Alles wat we krijgen van familie gaat in een spaarpot en willen we 1x per halfjaar gaan storten evenals de kinderbijslag.
Ik moet wel zeggen dat onze situatie binnenkort aanzienlijk gaat veranderen omdat ik dus minder ga werken, we een heel huis moeten verbouwen en ik ook een stuk studieschuld moet gaan afbetalen. Voor de meiden die ook veel minder zijn gaan verdienen (door een dag minder werken bv), hoe hebben jullie dit financieel aangepakt? Hebben jullie vooraf berekeningen e.d. gemaakt? Ik ben wel altijd gewend geweest vrij luxe te leven dus lijkt me bes lastig om dan ineens heel veel na te moeten denken bij bepaalde uitgaven.
Omdat ik minder ben gaan werken en dus verdienen, maar onze lasten (met name door kdv) flink omhoog zijn is mijn man (die well ft werkt) meer bij gaan dragen aan de gezamenlijke rekening. Wij hebben ieder een eigen rekening waar onze inkomsten op binnenkomen en ieder een eigen spaarrekening. Dan dus samen een gewone en spaarrekening en voor K. Dus ook een spaarrekening op onze namen. Wij hebben de luxepositie dat dat zo kan, dat mijn man meer is gaan bijdragen.
Ik probeer nu ook wel weer meer op te letten met boodschappen enzo. Tijdens de zwangerschap (want veel ziek) en eerste weken was ik heel makkelijk; kant en klare smoothies want als ik dan om 6u wakker wordt met megahonger (lang leve bv) kan ik die zo pakken. Kant en klare salades voor de lunch etc. Maar dat kost allemaal nogal wat dus. Nu ik weer aan het werk ben maak ik dat soort dingen weer zelf en dat scheelt ook al gauw 10-25⏠per week op de boodschappen. Mn man is daar wat makkelijker in, maar ik vond het echt zonde geld. Was ook echt gewoon een de âenergie er niet voor hebbenâdingetje voor mij dat ik het wel deed zeg maar.
Wij heb en ervoor gekozen om een lagere hypotheek te nemen. We wouden heel graag een nieuwbouw maar ik was bang dat we dan âvastâ zouden gaan zitten. Wil wel gewoon naar de dierentuin, lekker uiteten enzo kunnen gaan als we daar zin in hebben.
Wij hebben dus een kluswoning gekocht en hebben bijna alles verbouwd. We moeten alleen nog de badkamer. Dit hebben bijna allemaal zelf gefinancieerd. Waardoor we dus minder per maand betalen.