Tips, ervaringen & aanraders

@Mhysa, @WhereTheLightIs, @Grey, @Ohappyday Thx voor de tips, deze site had ik zelf nog niet bekeken volgens mij :slight_smile:

@poesch, Ik vind zelf Noppies en Supermom heel fijn, maar wel erg aan de prijs. Via Otrium hebben ze wel eens sample sales, daar heb ik al vaak wat dingen besteld. Volgens mij heb ik zelfs nog wel ergens een kortingscode van € 10 euro, mocht je die willen dan zal ik hem even opzoeken. Of eventueel iemand anders, volgens mij is het een code die meerdere mensen kunnen gebruiken. No spon :wink:
Wel met PayPal betalen, dan krijg je je retourkosten eventueel weer vergoed.

Ik was ook in de zomer uitgerekend en had gewoon wat jurkjes van de hema en primark (maxi jurken en normale), een maat groter gekocht haha

1 like

Ons kaartje komt bij zomooi-geboortekaartjes vandaan. Vond het een hele prettige ontwerptool en die vrouw heeft ons meerdere malen tijdens het ontwerp proces super goed en snel geholpen en dacht ook echt mee. Uiteindelijk was ik eigenlijk te laat met bestellen voor een ‘volgende dag levering’, maar heeft zij alsnog voor ons geregeld dus super fijn!

1 like

Flared broeken van the Sting droeg ik veel. Zijn rekbaar en heb ik de hele zwangerschap kunnen dragen. Verder wat al gezegd is dingen in grotere maten kopen, met name jurkjes.

1 like

Sowieso Ameland. Wij zaten afgelopen jaar in Buren op een camping en beviel met onze 2 jarige heel goed. Ze kon in principe nergens heen en lekker zelf spelen. Strand super vlakbij natuurlijk en dat is helemaal feest. Ze heeft het er nog over.

2 likes

@poesch ik leef nu met 21 weken in flared broeken met elastiek aan de bovenkant, jurkjes / rokjes en heb welgeteld 1 zwangerschapsbroek. Een zwarte skinny, wel super fijn dus die draag ik ook veel! Verder vind ik het meeste echt mega tuttig of gewoon te duur voor die paar maanden.

Ik vind de zwangerschapscollectie van Asos trouwens wel heel leuk! Kijk alleen goed naar de stoffen. Had daar van alles besteld en uiteindelijk maar 1 shirtje gehouden omdat veel dingen heel dun en/of synthetisch bleken.

1 like

Hof van Saksen is inderdaad ook wel heel duur, maar je hebt van landal andere mooie vakantieparken in de buurt van het strand/bos. Vaak zit er ook een zwembad bij die prima is voor een 2-jarige en ook altijd wel een leuke speeltuin.

Wat zouden jullie doen. 26 maart uitgerekend en willen nog wel graag met baby een week of 10 dagen lekker weg.
Moet halve wegen juni weer werken. Vliegen lijkt me wat vroeg ?

Mij lijkt hoe jonger ze zijn hoe makkelijker vliegen.
Want ze slapen nog heel makkelijk op jou, willen niet constant rond kijken en zijn makkelijk gesust met de borst/ flesje.
Wij hebben gevlogen met ons zoontje toen hij 4 maanden was en was echt heel goed te doen. En jonger zou het mij ook wel zeker te doen lijken.

1 like

Vliegen is dan juist heel makkelijk. Met eerste baby rond 11 weken gevlogen en met de tweede rond 4 maanden. Ging helemaal prima. Vooral als je borstvoeding geeft heel makkelijk. Ze sliepen ook heerlijk door de white noise van het vliegtuig

1 like

Ervaringsdeskundigen, help mij!

Ik heb net dit fantastische wiegje gekregen (familie erfstuk :heart:). Oorspronkelijk zat er rondom de gehele rotan rand bekleding. Die heb ik er nu voor de foto even afgehaald. Het liefst wil ik hem zelf nu zo ‘kaal’ houden. Maar ik weet niet zo goed wat de veiligheidsvoorschriften zijn. Inderdaad zo kaal mogelijk (naast een goed matrasje etc) of juist wel een stoffen rand helemaal rondom?

Via Google kom ik er niet helemaal uit, gebruik vast de verkeerde zoektermen ofzo hehe.

6 likes

Mooie wieg! Jammer dat bekleding stikking gevaar heeft. Ik heb een wiegje waar ook bekleding bij zit en dat vind ik toch mooi staan en het lijkt mij ook geborgenheid geven voor de baby.
Ik hoorde laatst ook iemand die zei dat een hemeltje gevaarlijk is. Nooit van gehoord en ik hoop dat het wel veilig is?

1 like

Tnx allemaal! Ik vind hem zo kaal ook echt het allermooist :heart: dus dan hou ik hem idd zo. @Tom_Riddle ik al alleen de ruimte er in nog opmeten, goeie!

Hemeltje er aan is nog even de vraag. Ik denk de eerste periode bij ons op de kamer sowieso niet ivm de ruimte…

1 like

Langzaam kom ik met mijn werk in gesprek over de tijd die ik straks weg ben van werk (tussen de 6 en 9 maanden). Nou moet ik helaas in die tijd ook mijn werktelefoon, die ik ook privé gebruik, inleveren. Maar goed, jammer maar niks aan te doen. Vanuit werk hebben we ook een sportabonnement. Ik wil eigenlijk niet vragen of ze dat ook stopzetten, want ik hoop dat ze het vergeten :stuck_out_tongue: maar heeft iemand hier ervaring mee? Is het gebruikelijk om zulke dingen in te moeten leveren, terwijl je in je verlof natuurlijk nog wel officieel in dienst bent? (Ps ik snap dat dit een luxeprobleem is :relaxed: )

Inmiddels is J 20 weken (echt, waar blijft de tijd?) en hebben we vaste favoriete adresjes voor verschillende soorten kleding. J is een lange baby met vooral lange benen, en een redelijk slanke romp.

Rompertjes: Zeeman en C&A. Soms Hema maar dat wisselt. Perfecte pasvorm voor J en fijn materiaal.
Broekjes: Lidl
Truitjes: Hema, Lidl

Kleding van H&M vind ik vaak heel leuk maar ze vallen vaak kort bij J. Zelfde geldt voor Zeeman, de rompers zijn gek genoeg goed maar truitjes en broekjes vallen allebei kort. Ze kan kleertjes van die merken dus vaak niet zo heel lang aan helaas.

Truitjes en broekjes van C&A vind ik ook leuk, maar vallen ook vaak kort bij J. En bij sommige truitjes is het gat voor het hoofd soms wat krap. :joy: Mijn kind heeft een redelijk fors hoofd.

Met de broekjes van Lidl bedoel ik dit model want ze hebben verschillende soorten:

De band aan de bovenkant is flexibel en kan je omslaan. De broekjes zijn lekker lang, zacht en comfortabel. Door de boordjes aan de onderkant blijven sokken beter op hun plek zitten. Ze zijn er in tig kleuren en motieven en zijn echt mijn favoriete broekjes geworden. :heart:
Oh en ze blijven goed in de was en lekkage uit de luier gaat er heel goed uit!

2 likes

A. wordt in februari 1! En ik wil een leuk pakje, outfitje voor op zijn verjaardag. Maar heb geen idee waar ik kan gaan zoeken of wat.
Ik vind het voor meisjes zo veel makkelijker en leuker om eens iets echt feestelijk aan te doen. Maar als iemand tips heeft.
Ik hou niet echt van te opgekleed ook. Dus geen hemdjes ofzo.

Ik heb er eentje en heb die zeker in het begin vaak gebruikt. Ik vond het prettig als ik op de bank zat en even mijn handen vrij wilde hebben.
De baby legde ik dan in het nestje maar ik bleef er wel bij zitten, ik liet haar niet alleen in het nestje. Ze deed er ook vaak dutjes in. In de box kan je het ook nog een tijdje gebruiken, dan kan je baby daar lekker zacht in liggen.
Je neemt het makkelijk mee als je bijvoorbeeld een middagje bij familie of vrienden bent.

Mocht je heel klein wonen of een beperkt budget hebben, dan zou ik het laten schieten omdat het meer een ‘nice to have’ is dan een onmisbaar iets.

2 likes

Zo’n babynestje lijkt me inderdaad heel handig!

Ik wil graag een cosleeper. Hebben jullie ervaring met de Snuzpod of Bednest cosleeper?

Ik heb er zelf wel over getwijfeld omdat ik ze zo mooi en schattig vind, maar uiteindelijk niet gedaan.
Achteraf blij, want grote baby en waarschijnlijk had ik er niet zo lang plezier van kunnen hebben en dan vind ik het geld het niet waard, maargoed dat is persoonlijk.
Bij ons ging de kinderwagen of alleen de bak mee naar familie en vrienden voor dutjes, dan is zo’n nestje wel makkelijker mee te nemen, maar dan alsnog wordt het aangeraden alleen te gebruiken wanneer je je baby in de gaten kan houden.

1 like

Ik gebruik het voedingskussen met een hoeslaken voor de wieg er omheen als nestje.

3 likes