Tips, ervaringen & aanraders

Haha heb ik ook hoor! Maar het gaat er ook maar om wat je fijn vindt en of je kindje ook aan regelmaat kan en wil wennen. Wij hebben geluk dat wij het én chill vinden om haar in bed te laten slapen op bepaalde tijden en dat hij dat ook wil. Nou super toch :slight_smile:

1 like

De eerste weken sliep die mini hier overal, hij viel gewoon overal in slaap. Toen dat met een week of 5-6 iets minder werd en hij tussendoor ook wel eens een half uurtje wakker was, zijn we begonnen hem af en toe in z’n eigen bedje te leggen om te wennen. Om 19.00 uur sowieso in zijn eigen bedje. Vanaf 12 weken (toen mijn vriend weer ging werken) ben ik hem ook overdag in z’n bedje gaan leggen.

Update: volgens mij begreep ik je vraag verkeerd. Wij hebben dus geen vast schema, het begint gewoon elke dag als hij wakker wordt. Maar wat wel vast staat is dat hij na 1 of maximaal 1,5 uur weer naar bed gaat. Inderdaad onafhankelijk van hoe blij of actief hij is. Werkt super!

Wat hier ook goed werkt is altijd meteen voeden na het wakker worden, zo voorkom je dat het voeden een slaapassociatie wordt en hij zonder te drinken niet in slaap valt. Verschonen ook altijd na het drinken, want daar werd die van ons juist wakker van dus dat wil je het liefst niet vlak voor het slapen doen :slight_smile:

1 like

Die van mij valt steeds als een blok in slaap als ik haar probeer te (borst)voeden :joy: Vanaf maandag gaat mijn vriend weer aan het werk, dan zal ik het allemaal zelf moeten doen… doodeng :see_no_evil: mijn schema is nu om de 3 uur verschonen en voeden en dan valt ze meestal wel na een tijdje in slaap als ik haar na de voeding even bij me houd of in de box leg. Soms slaapt ze tussen die 3 uurtjes door, soms meld ze zich eerder. Momenteel is ze bijv vaak tussen 9 en 12 onrustig of heeft ze krampjes. Na de voeding van 6 uur sochtends is ze meestal na een uurtje weer wakker…

1 like

Ja wij hebben inderdaad de Puckababy. Ik vind ook dat ze daar nog veel in kan bewegen maar we hadden eerst van die swaddle doeken en dat vond ik ook weer niks omdat ze daar gevaarlijk in kon schuiven. Pacco ken ik eigenlijk niet, zal er eens naar kijken. Thanks!

Nou heerlijk toch, vind het zeker niet streng! Ik wil ook heel graag m’n avonden terug haha maar wij hebben echt een stront eigenwijze/temperamentvolle baby dus ik kan haar wel neerleggen om 19:00 maar dan alsnog duurt het uren voordat ze eindelijk opgeeft. Hoop van harte dat het snel beter gaat :pray:

Dat hoop ik ook voor jullie! En eens gaat dat ook lukken gelukkig.

1 like

Ja ik hoop het ook! Komt vanzelf goed :slight_smile: ook al gaat het soms een stuk langzamer dan je wil.

1 like

Wat ik deed als ze (te) vaak in slaap vielen tijdens het voeden: een kant drinken, dan verschonen en dan aan de andere kant laten drinken/in slaap vallen. Anders vielen ze zo snel aan de borst in slaap, dat ze na 1,5 uur alweer kwamen (en ik bleef anders met 1 ploftiet zitten :joy:).

1 like

Ja same :smiley:

Welke multivitaminen voor zwangeren hebben jullie genomen? Ik ben nu 11 weken en toevallig is dit ook de laatste week van mijn vitamine D + foliumzuur dus ik moet wat nieuws kopen… Ben geneigd om voor Davitamon te gaan maar ergens denk ik dat een huismerk misschien net zo goed is :sweat_smile:

Ik zou kijken naar natuurlijke vitaminen ipv synthetische. Davitamon is bv ook synthetisch. Bij de apotheek of de betere drogist hebben ze dat.

Wat is daarvan het voordeel dan volgens jou? Ik lees juist (Consumentenbond) dat foliumzuur en vitamine D en B5 in de synthetische variant beter wordt opgenomen dan de natuurlijke.

Wij hebben best wel een goed ritme met K! Iedere avond om 20:00 slaapt hij wel (half 8 laatste flesje en slaapritueel). Ik lees hier dat veel baby’s al om 7 gaan tukken maar hoe doen jullie dat met werk etc?! Verbaasde me er ook al over dat wij steevast de laatste ouders bij de opvang zijn die hun kind ‘s avonds ophalen. Arme jonge is dus altijd de allerlaatste haha.

Werken allebei in een andere stad dan waar we wonen. Ik ben dus blij als 1 van ons om 6 thuis is, snel de kinderwagen pakt en K ophaalt voordat de opvang dicht is (half 7). Dan even chillen met baby en wachten tot de ander thuis is, snel koken en om half 8 starten met avondritueel. En als K dan om 8 uur slaapt gaan wij eten.

Echt geeeeen idee hoe we dat straks moeten doen als we echt met elkaar als gezin willen gaan eten… :sweat_smile:

2 likes

Ik heb van holland en barret, blauwe pot abc plus bij zwangerschap.

Maar vindt ze vies, ben ook slechte pillen slikker dus kauw erop. Smaken als die beertjes van vroeger.

Misschien eerder beginnen als dat mogelijk is?

Bij ons is opvang om 7.25 uur open en om 7.30 mag je zelf weggaan. Ik ben altijd de eerste die binnen komt precies 7.25 uur. Ik start dan op werk om 8 uur.

1 like

Ik heb ouderschapsverlof :grimacing: zou anders ook echt niet weten hoe je dat voor elkaar krijgt!

1 like

Ik had de Prenatal-vitaminen van The Vitaminstore. Daar zat van alles een veel hoger percentage in dan bij Davitamon en ook meer ijzer wat ik als zwangere vegetariër wel fijn vond.

Ja die van mij zijn ook altijd als laatst, terwijl het KDV tot 18:00 open is. Meestal ben ik er rond 17:45. Eer dat de kids dan in bed liggen is het idd al gauw 20:00.

1 like

Op mijn werkdagen halen wij de kinderen ook pas om 18.00 van bso/kdv. Dan eten we pas om 18.30 uur dus liggen ze echt niet voor 19.30 uur op bed. Hier liggen ze wel binnen drie kwartier alledrie op bed (want ze zijn ook wel gaar na die dagen😂)

1 like

Bij centering pregnancy kwam er een diëtiste over de vitaminen vertellen. Maar eerlijk gezegd heb ik het verder niet uitgezocht en maar aangenomen dat het waar is :see_no_evil: