Tips, ervaringen & aanraders

@Velvetbetty Tommy Hilfiger newborn sokken! Gaan nooit uit!

@Paisleypark ik h ad exact hetzelfde, tot ik ging inbakeren! Nu slaapt ze overdag supergoed! Misschien ook wat voor jou!

Heb je de sokjes van Kruidvat al geprobeerd?

1 like

@Suikerklontje Ja bij mij werkt dat dus verder niet omdat ze niet uit zichzelf in slaap valt helaas… ik heb haar soms bijna de hele dag in bed omdat ik dan aan het proberen ben haar te laten slapen. Wiegen, troosten en weer neerleggen. Werkt tot nu toe echt nog niet :sweat_smile:

@Mies Yes doen we al! Maakt zeker verschil, zonder haar inbakerslaapzak is het überhaupt een verloren zaak haha

Ik leg zoontje (8 maanden)ook op bed, moe of niet moe. En eigenlijk gaat het altijd goed! Krijg zo vaak te horen van huh hij ziet er nog nietmoe uit. Bij de oudste ook zo gedaan en had ook een goed ritme.

Geef wel flesvoeding en heb toch echt het idee dat je daarbij een beter ritme hebt dan met borstvoeding (als ik naar vriendinnen kijk, kan ook toeval zijn natuurlijk).

1 like

Ik voel me echt een strenge ouder als ik zo alles lees :sweat_smile: Toen we middenin de krampjesperiode zaten sliep ze wel bij ons of soms in de draagdoek. Daarna was het slapen in bedje of spelen in de box, nooit andersom. En na de fles van 19:00 ging ze sowieso naar bed zodat wij nog de avond voor ons zelf hadden. Ik weet heel goed dat het voor elk kindje anders is maar bij ons ging het uiteindelijk (na consequent zijn) heel goed gelukkig.
Edit: oh en de kinderwagen! Als NIKS goed was en ik het van ellende ook niet meer wist, gingen we een flink stuk wandelen en dan sliep ze in de kinderwagen. Thuis parkeerde ik haar dan in de tuin om verder te slapen :grimacing:

4 likes

De sokjes van bambino, kruidvat blijven hier goed zitten. De lange sokjes moet je hebben

En de slofjes van de hema!

3 likes

@Paisleypark welke hebben jullie? Ik had eerst puckababy maar daar kon ze alsnog veel in bewegen. Nu heb ik pacco en die werkt super

@WhereTheLightIs lieten jullie haar dan even huilen? Of was ze gewoon direct stil?

We lieten haar mopperen. Bij echt huilen/overstuur ging ik terug en bleef ik even bij haar tot ze rustig was. Ik ging altijd op de trap zitten met koffie ofzo :joy: Maar ze snapte het best snel gelukkig. Daarna viel ze al bijna in slaap als ze eenmaal de slaapzak aanhad. Ik denk dat we geluk hadden en vlot uitvonden wat werkte voor haar. Want het kan een heel gepuzzel zijn.

1 like

Ik vond die van bambino van de kruidvat altijd het beste zitten

1 like

Wij hebben het ook zo gedaan, werd ons destijds ook aangeraden door het CB, dus dat deden we netjes. Het werkte ook heel goed.

Verschilt denk ik wel per kindje, maar we hebben nu een hele makkelijke slaper, dus ik duim maar heel hard dat het bij de volgende ook zo gaat :crossed_fingers::crossed_fingers:

2 likes

Oké dan ga ik dat ook maar es consequent proberen

Flesvoeding kan ook op verzoek. Zo heb ik het gedaan. @Sambal na hoeveel tijd leg jij je zoontje weer terug in bed?

3 likes

Prachtige foto en profielnaam :joy: haha wat toevallig!

Hij is nu 8.5 maand en ik hou 2/2.5 uur wakker aan. Ongeveer zo:

7.00: wakker
8.30: naar bed (‘s ochtends is hij altijd snel weer moe).
10.30: wakker
13.00: naar bed
15.00: wakker
Tussen 18.30 en 19.00 naar bed

Heel soms nog een powernap om 17u maar laatste tijd niet zo vaak meer.

1 like

Wij doen dit ook precies zo! Eerst was het max 1,5 uur dat ze tussendoor wakker was, nu zitten we op zo’n 2 uurtjes.
Was zo fijn toen het werkte. Nu zitten we volop in de krampjes en heb ik heimwee naar mijn goede slaper.

2 likes

Ok, ga ik morgen maar eens halen!

Wat betreft die slaap schema’s, deden jullie dit ook al vanaf de eerste weken of 2/3 maanden?

Haha dankje, jij ook :sweat_smile:
Wel fijn dat jullie een ritme hebben! Mijn zoon van 7 maanden doe ik ook ongeveer na 2 uur weer in bed. Vanavond was het trouwens drama. Het was nu 3 uur na zijn slaapje maar helemaal overstuur. Denk dat hij te moe was om de slaap te vatten. Gelukkig slaapt hij nu.

1 like

@Sambal en @Oelek vergeef me alvast, maar ik ga jullie echt heel vaak door elkaar halen, haha.

7 likes