Tips, ervaringen & aanraders

Moet je schopjes tellen dan? :no_mouth:

3 likes

Nee hoor echt niet nodig!

Die app zegt natuurlijk van wel. Maar die willen vooral geld verdienen natuurlijk :sweat_smile:

Vanaf 4 weken ongeveer. We hebben vanaf begin af aan de baby elke keer om 19 uur in bed gelegd, dan was hij ook echt moe en sliep hij sowieso tot 23. Dit doen we nu nog steeds (16 weken), zo tussen 18.30 en 19.00 en hij slaapt nu met een dreamfeed om 23.00 uur door tot 04.30.

Weet dat het helaas niet voor elke baby zo werkt
 maar bij ons hielp het echt heel erg om de avond in te luiden met elke avond precies hetzelfde slaapritueel. Hebben denk ik ook wel een heel makkelijke slaper!

Ik heb mijn verloskundige er volgens mij nog nooit over gehoord. Maar ik had ook een stuiterbal als baby, dus ik maakte me nooit zo’n zorgen :grimacing:

Ik ben al blij dat ik nu een ritme van elke 3 uur verschonen, voeden, slapen en kolfen weet vol te houden na 3 weken. Onze kleine ligt nog veel in de box te slapen overdag tussen de voedingen en nu de laatste paar dagen ook savonds
 want om een of andere reden is ze klaar wakker na de voeding van 21 uur en krijgt ze dan weer krampjes from hell tot ongeveer 23/00.00 uur. Hopelijk kunnen we snel een voeding snachts overslaan en aan een beter slaap ritme gaan werken.

Ja het is echt enorm zoeken aan het begin! Het is in ieder geval heel chill dat m’n baby slaapt van 11 tot 6 ongeveer. De rest zal wel vanzelf goed komen.

Hier ook eerste 4-5 maanden vooral in de box hoor. En dan na de late voeding met mij mee naar boven. Anders liep ik de hele dag heen en weer
 #lui

1 like

Ja, zo doen wij het ook. Tussen 18:00 en 19:00 begint ons avondritueel. Vervolgens doen we om 22:00 een dreamfeed en dan komt hij weer ergens tussen 05:00 en 06:30.
Morgen is hij 12 weken. Dat gaat dus erg goed en zijn we heel blij mee.
Overdag is het een ander verhaal, dan doet hij maar slaapjes van 30-45 minuten.

Oh lekker, die van jullie slaapt dus nog net iets langer door! R. slaapt hier overdag ook niet altijd lang, soms gaat hij na drie kwartier weer in slaap, maar meestal niet. Wel echt elke 1,5 uur anders trekt hij het niet :slight_smile:

Ik ga zo meteen kijken. Dreumes loves Nijntje

1 like

Iemand tips hier voor slaapweigeraars? :sweat_smile:
Ik ben echt een beetje ten einde raad, wow. Mijn dochter van 12 weken slaapt 's nachts opzich redelijk maar dat komt denk ik vooral omdat ze he-le-maal afgepeigerd is omdat ze overdag dus echt niet slaapt. Heel soms 10-15 min maar er zijn dagen bij dat ze van 09:00 tot 19:00 wakker is en je kunt je voorstellen dat ze daar niet vrolijk van wordt. Overdag zit ik dus vaak met een oververmoeide/krijsende baby. Ik probeer heel erg op slaapsignalen te letten en haar dus op tijd in d’r bedje te leggen maar dan gaat ze eerst een beetje kijken en vervolgens begint ze weer te krijsen. Ze heeft reflux maar daar hebben we medicijnen voor dus daar wil ik het ook niet volledig aan wijten. Ik heb het boek Slaap! van Susanne Willikes besteld maar kom er tot nu toe echt niet aan toe om het lezen.

Denk dat je eigenlijk niet moet vergelijken want dan wordt je depri als je sommige verhalen van goeed slapende babies leest haha maar wel interessanr om te zien hoe het bij iedereen gaat!
Onze beeb is nu 10w en is echt een hele actieve en wakkere baby. In de ochtend rond 10 doet ze vaak een dutje van 45min. En o de middag wilt ze dus niet altijd een dutje doen en als ze die doet moet je er echt zelf alle energie en moeite in steken om haar eens te laten slapen ook al is ze supermoe. Soms hebben we geluk en dan slaapt ze wel echt een aantal uren achter elkaar.

Savonds/snachts slaapt ze gelukkig erg goed. Ik probeer rond 9u met haar naar boven te gaan waar het donker en rustig is. Dan doe ik haar voeden en in dr eigen bedje leggen (smiddags ook btw). Dan valt ze rond 10u in slaap tot vaak 2-5u (heel wisselend) en dan weer rond een uur of 6-7.

Zie hieronder slaap schema, wat vinden jullie hiervan?

Ze valt helaas niet uit zichzelf in slaap, is misschien maar 2x gebeurd random toen ik een keer ging douchen en ik haar even heb weggelegd. Draagzak werkt wel heel goed maar alleen zolang je loopt. Als je haar eruit haslt wordt ze binnen paar minuten wakker.

Aaah wat vervelend zeg :frowning: heb je een draagdoek/draagzak? Dat werkt hier heel goed als ze einde dag echt vermoeid is omdat ze smiddags weinig heeft geslapen en ik bv echt wil koken. Eerst 5-10min om zich heen kijken, dan legt ze der hoofd tegen me aan en dan in no time is ze vertrokken.

Onze dochter slaapt thuis smiddags echt mega slecht maar op het kdv slaapt ze dan wel super goed
 thuis slaapt ze smiddags gewoon echt niet in der eigen bed, tenzij ik bv boven aan het poetsen ben. Ze slaapt wel in de box, dus zodra ik merk dat ze moe wordt haal ik alle speeldingen eruit, babynestje erin en dan leg ik haar daar in en blijf ik beneden gewoon mn ding doen.

Mijn dochter sliep ook slecht overdag. 'S nachts sliep ze wel en werd ze meestal maar 1 keer wakker maar als ik luiertje had gedaan en der aan de borst legde viel ze gelijk weer in slaap.

Maar als ik zag dat echt moe was en het lukte niet dat deed ik der goed inpakken en dan in de draagzak en dan ging ik buiten wandelen, soms sliep ze dan zolang ik liep. Wandelen als ze in der kinderwagen lag hielp trouwens ook goed. Maar dat was haar ‘‘middagdutje’’.

Yes ik heb een draagzak maar ik vind het eigenlijk wel een beetje ver gaan als ik haar de hele dag moet gaan dragen. Ze is natuurlijk nog klein maar ik wil echt graag dat ze went aan haar bedje en dat we zo ook een beetje een ritme kunnen krijgen. Over 3 weken gaat ze ook voor het eerst naar het KDV en daar gaan ze haar ook niet de hele dag dragen. Zou het voor 1 slaapje nog wel doen hoor begrijp me niet verkeerd maar ze slaapt dus echt de hele dag niet :weary:

Ja wandelen werkt hier helaas ook niet super want ze heeft echt FOMO :joy:. Dan gaat ze alleen maar omzich heen liggen kijken dus dat werkt averechts helaas.

Maar ging jij dan elke dag met haar wandelen om haar toch te laten slapen? Ging het dan naar verloop van tijd vanzelf beter?

Jaa ik moest ook de hond uitlaten dus combineerde dat dan zo. Nee ze ging pas een middag doetje doen tegen de tijd dat ze kon kruipen enzo. Toen ze baby was alleen maar of dus buiten of een hazenslaapje in mijn armen.

Toen (ze kon kruipen) ging ze dus ook naar de gastouder en daar sliep ze wel en toen ben ik haar dus om dezelfde tijd ook thuis neer gaan leggen. Elke dag om precies de zelfde tijd met precies hetzelfde ritme. En dan liet ik haar ook wel eens een klein beetje huilen. Dus +/- 5 minuutjes en als ze dan niet sliep dan pakte ik haar weer. Maar volgende dag deed ik het dan wel weer.

1 like

E. sliep in het begin ook slecht. Ik ging regelmatig met hem op bed liggen en wiegde hem dan in slaap. Of ik legde hem naast me in bed met een speentje en dan viel hij vanzelf in slaap. En tussendoor proberen in eigen bed te leggen. Duurde niet heel lang voordat dat goed ging.

@Coco Oh dat is misschien ook wel een goed idee, om het op vaste tijden te proberen. Dat heb ik tot nu toe niet gedaan. Thanks!

@Oneinamelon ja dat probeer ik nu ook sinds een aantal dagen maar zodra ik haar dan in haar eigen bedje leg begint ze al te krijsen. Probeer dat dus pas sinds een aantal dagen dus misschien moet ik dat nog wat meer tijd geven. Ging je dan zelf ook tussendoor de kamer uit?