Daar slaapt M. amper meer, dus vandaar dat ik er nog niet van wist.
Hema of Etos!
Misschien stomme vraag, maar met welke maat luiers begin je? Maat 0 of 1. Ik keek naar aantal kilo’s en verwacht dan maat 1. Of is newborn maat 0 en maat 1 na 1 maand?
En hoeveel gebruik je dan ongeveer op een dag/ doe je met 1 pak?
Gisteren was ik in Duitsland en heb die babylove wipes gekocht. Op het forum als aanrader gelezen. Luiers lijken daar ook goedkoper en gaan er regelamatig heen dus wil alvast wat pampers kopen.
Iemand tips voor babymatrasje? Zijn er daar bepaalde normen voor? Ik keek in Ikea maar over die matrassen hoor ik verschillende meningen.
Wij hadden een proefpakket maat 0 met een aantal luiers. Die heeft hij de eerste dag/dagen gedragen, daarna overgegaan naar 1. 0 was niet echt nodig. Maar mijn baby was 3900 gram en 55 cm dus ook niet zo klein.
Ik had voor de zekerheid maatje 0 of xs in huis (één pak), want al mijn baby’s kwamen tussen de 37-38 weken. En dan paste die ene week maatje 0 prima en na de eerste week paste maatje 1 goed. Maar maat 1 was wel echt te groot geweest voor mijn dochter met een 2740 gram bij de geboorte.
Maar mocht het gewicht tegen het einde van de zwangerschap bij jou rond de 3 kg zijn dan zal maatje 1 prima zijn.
Je kan aan houden dat je elke drie uur verschoont en voedt. En soms tussendoor nog een keer verschoont, mijn baby vond het veel fijner om in een nieuwe luier te poepen dan in een volle.
Ongeopende luier pakken kan je terugbrengen of ruilen voor een andere maat.
Lidl sensitive!
@Oneinamelon, @Saturnus en @Mhysa bedankt! De verwachting nu is inderdaad rond 3 - 3,5kg.
In mn omgeving zitten ze beetje op te jutten dat ik aanbiedingen ed in de gaten moet houden en nu al voorraad moet hebben dus laat me daar toch gek door maken. Heb iig al wat van maat 1. Kan inderdaad zo bijkopen of laten bijkopen als het 0 moet zijn.
Elke 3 uur is goeie richtlijn idd.
Wij hebben de ikea krummelur dacht ik. Prettig ding, J slaapt er goed op. Ik had toen de test van de consumentenbond bekeken
Huggies blauwe variant voor D en roze variant voor de vieze poep van C.
Wij gebruiken pampers, maar die zijn bijna altijd wel ergens in de aanbieding. Ik zou me niet te veel op laten jutten als ik jou was.
Niet gek laten maken en zeker geen grote voorraden inslaan! Je weet toch helemaal nog niet welke luier jij fijn gaat vinden
Wij zijn blij met de luierdoekjes van Huggies. Zijn nat genoeg en je handen ruiken niet de hele dag naar die doekjes (wat bijv die van de Kruidvat wel doen )
Jemig ik schrok mij dood van de prijs. Althans, toen ik zag dat hij maar 30 cm is. Echt een absurd bedrag voor zo’n formaat. Wel een leuke lamp overigens…
Wss een long shot, maarre heeft iemand van die bevestigingsbeugels voor het stokke-tuigje voor mij? Kan ze nergens vinden (zoekgeraakt in de verhuizing) en je kunt ze alleen los via stokke zelf kopen
Maar dan heb je wel een lamp die je ook nog kan knuffelen, opvouwen én wassen
Het lijkt mij dus oprecht niet lekker knuffelen…
Ja! Herinner me er morgen even aan, ligt denk ik op zijn kamertje. Van die dingen die je om het bovenste plankje schuift toch?
Voor het babyzitje? Ik heb een universeel tuigje van 12 euro. Werkt prima. Vond het zoveel geld toen voor een paar reepjes nylon.