Tips, ervaringen & aanraders

Oké beter :smiley: dat moest ik even horen. Theorie op het internet kan je soms zo onzeker maken! Dankje!

1 like

Oh is die 3,2? Heb er een van Puckababy van 2,5 en die voelt even warm en gebruik beide al een week of 2 weer. Ik let inderdaad ook niet echt op die cijfertjes en doe alles beetje op gevoel.

1 like

Nou als je een korte mouw romper bij hem aan hebt, dan zou het geen probleem zijn hoor. Net als @Mhysa heb ik ook echt geen idee wat tog is en dat het een ding is. Zoals al gezegd werd, je doet al aan nekje voelen etc. Dus je doet het al goed op je intuïtie!

Bedankt allemaal, fijn om even te horen. Het is ook zoooo’n heerlijk zacht ding. Ben echt een beetje jaloers :heart:

4 likes

De zorgen zijn herkenbaar, maar ik denk echt niet nodig. Wanneer ze goed groeit lijkt mij niet zoveel aan de hand. Ik ziu mij niet blindstaren op de maten.
Mijn zoontje was bij de geboorte 1555 gram en zat met zijn eerste verjaardag net in 68. Kinderarts vertelde mij zolang ze maar groeien er niets aan de hand is.

O. is nu te groot voor de slaapzak. Het kan nog net maar als ze zich uitrekt komen de voetjes haast door de onderkant heen :sweat_smile: Ze ligt nu in bed met een pyjama met lange mouwen en een hemdje eronder. Op haar bedje ligt een deken maar die trapt ze makkelijk af waardoor ze het het snachts koud heeft. Het liefst hebben we snachts de verwarming uit of maar heel laag staan als het echt koud is. Heeft er iemand al een dekbedje? Ik lees dat dat mag vanaf 2 jaar.

Ja dat hebben we voor C, is ook twee jaar. Maar die schopt ze ook weg. Ze beweegt veel in haar slaap. Dar betekende heel vaak de deken weer over haar heen leggen. Dus ik heb weer een slaapzak voor haar gekocht. En daar is ze me toch een partijtje blij mee. Kleine dictator: ‘mamma slaapzak aan NU!’

6 likes

Dan misschien toch nog maar eens zoeken voor een grote slaapzak. Vorig jaar hadden we een lekkere dikke met mouwen en dat vond ik zooo schattig!

2 likes

Bij Hema hebben ze slaapzakken 104 en die zijn echt heeeeel lang (denk eerder 110).

Die hebben we! Altijd heel blij mee geweest. Maar dat kind moest zo nodig een groeispurt krijgen. Heb verdorie ook 3 paar sandalen moeten kopen afgelopen seizoen.

Never forget de keer dat mijn dochter bleek te gymen op schoenen die bijna 5(!!!) maten te klein waren. ‘Maar ze deden geen pijn ofzo hoor’. Rare kinderen met hun rare groeispurten

4 likes

Ja gelukkig was het warm/sandalen weer en zag ik die tenen over de rand van de sandaal heen gaan. (En ok, mijn vriend had haar 1 keer de gympen aangetrokken en toen bleef ze “auw, uit!” zeggen :joy:)

Hier heeft mevrouw door hoe ze de slaapzak open moet maken. Heeft dus de hele nacht met haar blote benen uit dat ding gelegen. Blijf het lastig vinden wat ik d’r ‘s nachts aandoe. Ze ligt nu in het wollige deel van de puck.a.baby 4 seasons, maar ik twijfel of ik hem niet helemaal aan zal trekken. Hebben al een dekentje klaarliggen, maar ik vrees dat we dan iedere nacht instopdienst hebben…

Babylove van DM, maar m’n stash is nu op :sweat:

1 like

Hema! Vochtig genoeg en niet van die dikke lappen.

1 like

Op mijn werk doen we de slaapzakken andersom aan, met de rits op de rug. Dan kunnen ze hem niet zelf open maken :slight_smile:

1 like

Wij gebruiken nu Neutral. Maar die vind ik te droog. Gaan waarschijnlijk overstappen op babylove van de DM

1 like

@Camper Dit doe ik bij mijn Houdini ook!

2 likes

En @Bathwater Logisch! Laten we het er maar op houden dat dit m’n eerste kind is… :sweat_smile:

2 likes

Ik moest de tip ook van het kinderdagverblijf krijgen, hoor! :smile:

2 likes