Tips, ervaringen & aanraders

Zijn er dames met een zomerbaby? Heb je dan echt veel pakjes/truitjes met lange mouwen nodig?

Mijn baby is eind juli geboren, toen het 34 graden was. Haar geboortepakje had wel lange mouwen, we lagen eerst een paar dagen in het ziekenhuis met airco, dus toen droeg ze ook lange mouwen. Verder heeft ze de eerste tijd altijd korte mouwen gedragen. Maar toen was het ook wel extreem warm natuurlijk, ze droeg vaak alleen een romper. Ik zou wel een paar kopen, voor de eerste dagen, je weet niet of je baby zich goed op temperatuur kan houden.

1 like

Mijn kindje is 31-08 geboren. De erge hitte was toen voorbij gelukkig. Ik heb haar rompertjes laten dragen met korte mouwen, met iets van lange mouwen er over heen. Meestal een vestje.

Mijn baby is half juli geboren, tijdens de hittegolf. Ze heeft de eerste week toch echt wel een korte mouwen romper met lange mouwen shirt aan gehad. Ze kon zichzelf nog niet goed warm houden. Daarna vaak alleen een romper toen dat beter ging

Mijne is van begin augustus 2017, kon zichzelf slecht op temperatuur houden dus ik heb toen nog pakjes met lange mouwen in maat 50 bij laten kopen!

Eind juli en altijd wel 2 laagjes aangehad, wel vooral rompers met korte mouwen. Vond mouwen echt ellendig met die kleine dikke armpjes en de vestjes waren wat losser.

ah wat veel reacties! Super fijn.
Dan koop ik voor de zekerheid toch maar een aantal pakjes met lange mouwen. Zie mezelf dat niet bijkopen in de kraamweek

Ik ben eind mei uitgerekend en ik heb nu ook zowel lange als korte mouwen ingeslagen!

1 like

Ik had ook m’n moeder erop uit gestuurd haha. Ik lag verkreukeld in bed.

Ik ook! Volgens mij hebben wij precies dezelfde cyclus :joy: :kissing_heart:
Maar ik heb nog niks gekocht
 wel een lijst gemaakt!
Ik ga ook een (geschoren) lamsvacht kopen voor in de wieg. Lijkt me heel prettig omdat het warm is maar niet snel te warm!

1 like

Ik krijg ook een zomerbaby dus bedankt voor de tips! Welke inkooplijst houden jullie aan?

Ik tot nu toe de consumentenbond. Wil niet teveel onnodige spullen kopen


1 like

Ik ben een beetje aan het oriënteren qua geboortekaartjes.
Waar hebben jullie je kaartjes besteld en heb je een goede ervaring mee?
Beetje vergelijkend warenonderzoek kan geen kwaad haha

Mooiook. nl. Heel tevreden mee! Kwaliteit was goed, het “ontwerpen” van het kaartje was heel makkelijk en ook fijn: er kijkt iemand of je ontwerp goed uitgelijnd is enzo. We hadden eerst een proefdruk besteld. (DE naam erop en dat vond ik meteen heel spannend haha) dus dat raad ik sowieso wel aan zodat je kunt kijken naar het papier/drukwerk.

1 like

Wij hadden zelf een kaartje ontworpen bij kaartje2go. Hele goede service! Ook gratis proefdrukken. Volgens mij is deze vraag al vaker langsgekomen in dit topic, misschien kan je even kijken met de zoekfunctie!

2 likes

Waar koop je mooie, niet te dure positiekleding? Ik vind het merendeel zo ontzettend tuttig en saai. Of hebben jullie tips voor gewone kleren die je door kan dragen tijdens je zwangerschap?

Ook kaartje2go! Heel blij mee. Snelle service, meerdere gratis proefdrukken en enveloppen een tijd eerder besteld enzo

1 like

Jurkjes via asos en boohoo. Positiebroeken via h&m. En voor de rest had ik vooral longsleeves of t-shirts aan met een vest erover (gewoon m’n eigen kleding dus).

Maar ik was een groot deel van deze hete zomer zwanger dus toen vooral in m’n bikini rondgelopen thuis :sweat_smile:

2 likes

Fijn! Ik ben ook in de zomer uitgerekend, dus hoop ook op niet al te veel kleren dan haha. Boohoo ken ik niet, ik zal eens kijken. Dank je!

Haha ik liep ook in de zomer toen thuis alleen maar in m’n ondergoed. Als ik iets aan moest naar buiten zweette ik meteen als een otter.


Heeft iemand tips voor leuke vakantie adresjes in Nederland? Zijn helaas gebonden aan de schoolvakanties en moeten een beetje 2-jarige-proof zijn. We houden van bos en strand (en waddeneilanden :heart:). Dingen zoals Hof van Saksen zijn helaas wat boven ons budget tijdens de vakanties.