Tips, ervaringen & aanraders

Jaa moeilijk he die maatjes, ik vond zelf met broekjes erg moeilijk. Truitjes vind ik niet zo heel erg als ze wat wijder vallen, maar met broekjes vind ik het wel mooier als ze een beetje aansluiten.

Hier een paar tips voor tengere meisjes:

• Spijkerjeggings bij Prenatal de ‘‘mila’’ zijn zelfs bij mijn dochter goed skinny. (Alleen maat 86 klopt niet)
  • Leggings van Zeeman, de broekjes zijn redelijk smal naar niet heel erg skinny.
  • Leggings en spijkerjeggings van Primark zijn ook redelijk
  • Spijkerbroekjes van Name it zijn ook smal, maar ik vind zelf de stof een beetje ‘‘ruw’’.
  • Hema is gewoon echt te wijd.
  • Zara broekjes zijn kort en wijd, leggings lubberen heel snel uit en kruipen dan omhoog.
  • H&M ook erg groot.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Ja zeker, thanks!! Alleen Hema en H&M was ik al wel achter dat die erg groot en wijd vallen. Met Zara broekjes heb ik wisselende ervaringen tot nu toe. Ik heb zo’n standaard riblegging van geloof 6 euro die zit haar wel echt goed maar het broekje van zo’n gebreid pakje zakt echt van d’r kont af. Blijft proberen denk ik.

Vallen breed en kort!

Jaa, blijven proberen! Word ook steeds makkelijker straks om ‘‘even’’ iets te passen. Mango spijkerbroekjes vallen trouwens ook lekker smal!

1 like

Hmn moeilijk haha, ze is tenger en lang. Ze zit nu in 86 richting de 92. Dus twijfel tussen 86/92 of 92/98…

Ons zoontje kreeg met 8 dagen de soothie speen vanuit het ziekenhuis en moest medicijnen uit een flesje drinken. Borstvoeding ging gelukkig altijd goed! Hij had enorme zuigbehoefte

1 like

Lekker lang in de newborn :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Hier kregen ze in het ziekenhuis al een speen vanwege zuigbehoefte, terwijl mijn borstvoeding nog op gang moest komen. Dat hele tepelspeenverwarringsverhaal is onzin zeiden ze, en inderdaad geen enkel probleem geweest.

2 likes

@Maison @Zitzak . Wow, dat is goed om te weten. We mochten het wel van onze kraamverzorgster, maar die waarschuwde ook al om het niet te vaak te doen. Alleen ben ik wel bang dat ze straks niet meer zonder kan slapen? Ze laat hem nu regelmatig los en dan is het huilen geblazen.

Ja het biedt ook troost en soms kun je dan de hele tijd op en neer om de speen er in te doen :smile: Dus het is een beetje kiezen tussen 2 kwaden…

1 like

@velvetbetty

Heb eerst zonder speen geprobeerd. Nu slaapt mijn baby alleen of in de draagzak of aan de borst. Kan hem naar een paar minuten wel afdokken gelukkig. Maar een speen wil hij niet :see_no_evil:

Voor het eerst rond de 10 weken geprobeerd en net weer een andere speen gekocht om te proberen. Zou toch wel fijn zijn als hij bij papa ook kan slapen.

1 like

Ja type speen maakt hier ook veel verschil. Dochter vindt die van Tommee Tippee fijn, zoon wil alleen die van Avent (blauwe met raket/planeet er op en een wat plattere speen). Maar we hebben ongeveer 4 soorten liggen die ze geen van beide fijn vinden, waaronder die Bibs

1 like

Wooow, die heeft het groeien in de turbostand staan! :smile:

1 like

Ik ben benieuwd of jullie tips hebben voor vaste voeding. Onze kleine neemt nu eindelijk wat hapjes (na ruim 2,5mnd oefenen …) van de groente, en slikt daadwerkelijk door.
Ik heb een jaar voorraad eigen gemaakte hapjes (wortel, bloemkool, erwtjes) in de vriezer liggen, maar het ging er niet in. Een potje geprobeerd en dat lukt nu ineens wel :roll_eyes:
Ik denk dat het komt omdat mijn gepureerde hapjes te grof waren (hoewel tamelijk lang gepureerd), ik gebruikte een staafmixer. Hoe doen/deden jullie dit? Ik vind zo’n steamer best duur, en het lijkt me dat je hem maar zo’n relatief korte periode gebruikt?

O ja heel herkenbaar, haha! Je zou kunnen proberen je eigen hapjes iets te verdunnen met water en nog een keer te pureren, zodat de structuur iets gladder wordt.

Misschien evt ook nog door een heel fijn zeefje doen?

Ik deed er een scheutje water of melk in, dan werd het een mooie, gladde puree.

@Steeeeffi @Anna88 @Bathwater
Geweldig! Nooit aan gedacht. Thanks! :+1:t2:

1 like

Zo, een paar dagen geleden dus toch maar eens een speen gaan gebruiken. Wat heerlijk! :smile: ze slaapt makkelijker in na een voeding snachts , rustiger met verschonen en voordat ze aan de borst gaat. En drinken en voedingen gaan nog gewoon prima!

10 likes

Ik ben benieuwd naar jullie mening wat betreft deze slaapzak van de Hema: https://www.hema.com/nl-be/baby/babykleding/baby-pyjamas-slaapzakken/babyslaapzak-padded---afritsmouw-geel-1000015087.html

We hebben hem nu 1,5 dag en ik ben er echt suuuuper blij mee. Hij is zo zacht en fluffy en R. slaapt er echt geweldig in. Alleen: hij is 3,2 tog. En dat is eigenlijk bedoeld voor minder dan 16 graden en dat is het bij ons niet denk ik. Ik heb de hele dag en avond door R’s temperatuur gevoeld en z’n nekje voelt heel prima, net als z’n buikje en voeten. Maar toch ben ik nog een beetje onzeker door al die cijfertjes. Of zal ik gewoon op m’n gevoel af gaan? Hij draagt gewoon een korte romper erin.