Mijn zoontje is nu 6 maand. Hij kan hem zelf in zijn mond doen maar als hij hem kwijt is zoekt hij hem nog niet. Heb helaas zo’n ziekenhuis soothie speen en als die uit bed valt stuiters hij een km weg
Vanaf zo’n 4,5/5 maand geloof ik. Was zo chill, vooral in de auto en in bed inderdaad. Maar 's nachts smijt ze dat ding nog regelmatig uit bed helaas
schattig zeg! Is dit dan zo’n kleine of grotere versie?
Dat is handig! Onze kleine is nog geen 2 weken en mag eigenlijk nog niet een speentje, omdat de borstvoeding nog niet helemaal soepel loopt.
Haha ja die hebben wij ook gelukkig!! Maar de eerste maanden verkochten ze die nog niet en presteerde hij het om de speen tussen matras en ledikant te krijgen
Edit: In de auto gebruiken wij trouwens een speenkoord, want die smijterijen kan ik niet aan haha. Nu kan hij hem ook altijd zelf pakken.
Weet niet of hij er in meerdere maten is en welke ik dan heb… maar hij is denk ik zo’n 15cm.
Onze kleine adhd-er heeft nu een nieuw dingetje: staan in het bedje en zich knetterhard achterover laten vallen. Dat gaat de helft van de tijd goed, de andere helft knalt ze tegen het bedje. Heeft het nog zin een bumper voor in het ledikantje te halen? Die krengen zijn zo duur
Zijn hier nog meer meiden met een kleine baby of een baby die lijkt te stagneren in groei? Ik maak me soms zo’n zorgen als ik af moet gaan op gewicht/kledingmaat. Mijn baby is nu 11 weken en zit nog steeds in maat 56? en dat valt soms nog best ruim. Bij de geboorte woog ze 2705 en nu zo rond de 4 kilo. Ik vind het alleen zo lang duren dat ze nog ruim in maat 56 zit? Volgens het CB groeit ze wel gewoon goed volgens haar curve maar het is meer een gevoel bij mij dat ik denk dat het abnormaal is dat ze nog zo klein is.
Niet mijn eigen baby, maar wel de jongste van een vriendin. Ook geboren met een gewicht onder de 3 kilo en lang in de kleine maatjes.
Nu is 1,5 jaar en groeit volgens een eigen lijn. Volgens CB prima zolang ze goed eet en groeit. Ze draagt nu maatje 80 geloof ik
Hier in het begin ook, maar toen kreeg ze ineens een paar flinke groeispurten en liep ze weer ‘voor’, en nu zit ze weer een hele poos al in dezelfde maat. Ik denk echt dat je daar geen zorgen over hoeft te maken, zolang ze goed drinkt. Wedden dat ze ook vast ineens een groeispurt krijgt!
Die gewicht/kledingmaat schema’s zijn allemaal ontzettend algemeen en ‘gemiddeld’, terwijl het gemiddelde kind niet bestaat. Bovendien is per merk ook verschillende hoe kleding valt en kun je dus ook bijna niet over een ‘standaard maat 56’ bijvoorbeeld spreken. Als het CB zegt dat ze haar eigen curve goed volgt, dan is het gewoon prima!
Mijn zoontje is bijna 1 en draagt maat 68/74, terwijl hij volgens de schema’s in maat 80/86 zou moeten zitten haha. (Edit: hij woog krap 3 kilo bij geboorte en is dus ook ‘klein’ gestart)
Snap dus dat je het soms wat lastig kan vinden, maar profiteer lekker van het lang in een maatje zitten zeg ik
Deed ‘ie hier ook. Maar na een paar dagen (en bulten) had ‘ie er wel van geleerd
Mijn oudste dochter ook. Woog wel wat zwaarder, maar bleef daarna ook laag in gewicht en zat met 3 maanden ook nog in maat 56. Dinsdag de 2 jaar check gehad en nu loopt ze qua lengte boven de gemiddelde lijn en gewicht is prima. Dus zo lang ze vrolijk is en voldoende goede luiers heeft zou ik me niet heel veel zorgen maken
Misschien is hij/zij ook gewoon tenger? Mijn dochter zat tot 2,5 maand in maat 50 en tot bijna 6 maanden in maat 56. Nu word ze in januari 2 en heeft ze maat 86.
Mijn dochter van 13 weken past nog in sommige dingen maat 56, in maat 62 én maat 68… zij is overigens aan de grote kant op de groeicurve van het CB (bij geboorte 3865gr en 54cm), maar volgt ook netjes der eigen lijn. Ze heeft ook heel lang 56 gedragen, ik was blij toen wat dingen in 62 gingen passen als ik de mouwen/pijpen omsloeg want was wel toe aan wat variatie in der kleertjes haha. Die maten zeggen soms echt niks, want scheelt ook per merk/winkel en dan soms ook weer binnen het merk.
Zolang ze goed groeit en haar eigen lijn op de curve blijft volgen, is er niks aan de hand. Edit: en zolang ze tevreden is enzo natuurlijk
Mijn baby is net 1 jaar en draagt het merendeel van haar kleding nog in maat 68. Ze heeft echt heel lang in 50/56 gezeten. Ze weegt nu ook nog geen 8 kg, ter vergelijking met haar nichtje die 5 dagen ouder is, die weegt 11 kg.
Ik zou me er geen zorgen om maken (makkelijk gezegd), zolang het kindje inderdaad zn eigen lijn volgt!
Hier ook kleine kinderen hoor, alledrie onder de 3000 gr bij geboorte. Zaten ook alledrie in maat 44 tijdens de kraamweek. Ze zijn nog steeds niet heel lang hoor, maar volgens perfect hun eigen lijntje. Heb me er eerlijk gezegd ook nooit zorgen om gemaakt
Daarnaast hangt het enorm af van merk he. Een 62 Hema is een 68 Noppies en een 62 H&M is een 74 Name it
Heeft iemand zo een nylonachtig nike pakje voor hun peuter en valt deze klein of groot?
@iedereen:
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Toch wel fijn om te lezen dat ze niet de enige is. Misschien komt het ook door reacties uit de omgeving van wow, is ze nog zo klein! Ze is inderdaad klein en tenger. Ze eet gelukkig heel goed dus ik weet dat ik er wat dat betreft ook geen invloed op heb. Dan ga ik nog maar wat extra kleertjes in maat 56 bestellen