Tips, ervaringen & aanraders

Oké vraagje; hapjes gaan hier steeds beter en ik bied meerdere dagen achter elkaar hetzelfde aan. Alleen net voor het eerst doperwten gegeven en die vond hij zó vies dat ‘ie echt moest overgeven, dus incl de melk van anderhalf uur daarvoor. :flushed:

Wat doen jullie dan? Alsnog morgen weer aanbieden (dan is ‘ie bij mijn ouders), of wel meteen over gaan op iets nieuws?

@Kameleon geen boeken hier maar ik heb wel de app en die vind ik wel handig om af en toe te checken. Ik probeer het alleen niet te vaak te doen want dan denk je al gauw dat ieder huiltje of krampje ‘bij een sprongetje hoort’… maar soms zijn baby’s gewoon ff niet te verklaren is inmiddels m’n ervaring. :sweat_smile:

1 like

Oh er is een app? Nog beter!

Ja maar in de app staat niet alles. Ik heb het ‘old skool’ boek gekregen van iemand (is al paar jaar oud) en dat is wel echt een stuk uitgebreider dan de app. Vind het persoonlijk wel interessant om te lezen hoe die kinderbreintjes zich ontwikkelen en gebruik de app meer om bij te houden wanneer we weer slapeloze nachten kunnen verwachten :slight_smile:

Ik heb het boek ‘de 10 sprongen in de mentale ontwikkeling van je baby’

2 likes

Ik ben op zoek naar een leuke nachtlampje voor de babykamer. Nu moet elke keer het groot licht aan met de nachtelijke voedingen en verschoonbeurten… en hoewel de kleine er geen moeite lijkt te hebben… vind ik het te fel.
Wat gebruiken jullie?

Wij hebben een staande lamp naast de commode met een heel zacht warm lampje er in, die doen we aan als we 's nachts moeten verschonen oid.
En als ‘zaklamp’ gebruiken we zo’n lampje in de vorm van een wolkje. Geeft wel koel licht maar is handig om even bij te schijnen in een ledikantje. Niet voldoende om echt bij te verschonen denk ik…

1 like

Geen idee wat je leuk vindt qua stijl natuurlijk maar ik heb deze op de commode staan met een zacht warm licht er in;

1 like

Ik koop tegenwoordig buitenbeentjes groente, die zijn vaak lekker klein dus kookt makkelijker!

Wij hebben deze veel te dure maar o zo mooie Joseph lamp (gekregen). Heeft precies het fijne licht voor ‘s nachts

6 likes

Wij hebben een Nijntje lamp die je kan dimmen. Zo kan je zelf bepalen hoe fel het licht aan staat.
Ik vond een echte overigens te duur dus onze komt van Ali :+1:t2:

2 likes

Oh ik was hel vergeten. Nu wil ik hem ook weer :sob:
Het ‘stomme’ vind ik wel dat overal die ik de lamp zonder snoer is afgebeeld. Maar dat is natuurlijk nep :rofl:

Heb je een link? :smiley:

Aah ja die is leuk!

Het artikel staat niet meer erop. Maar dit was de verkoper:

https://s.click.aliexpress.com/e/LRSVg7Tw

Bij mij stond er een plaatje met een Nijntje zonder gezicht. Maar kreef natuurlijk een met het gezicht zoals hij normaal ook is.

1 like

Net als @anon95960165 zweer ik bij Philips Hue. Het is een investering maar zooooveel plezier van!

1 like

Ja super stom is dat. Maar wij hebben hem bovenop de kast staan, ziet er zooo leuk uit. En zo zie je de snoer ook niet

1 like

Bij action kan je nu ook bolletjes kopen die je zelf kan dimmen en de warmte van het licht aanpassen

1 like

Wij hebben er 1 van a little lovely company, een ‘batman’ haha. Wat ik fijn vind is dat hij oplaadbaar is en dus verplaatst kan worden en dat hij twee standen voor het licht heeft. Voor ons is de felste stand genoeg licht om zijn (poep)luier te verschonen of een speen te vinden haha.

Lampje

3 likes

Ik weet niet of je baby ze prettig vind, maar wij hebben die glow in the dark spenen van Bibs, echt halleluja die zijn zo fijn

1 like

Wow wat slim! Wij hebben ook de bibs maar wist niet dat ze er ook glow in the dark zijn!!
Vanaf wanneer konden jullie baby’s zelf het speentje weer goed pakken en terug stoppen? Merk dat K het overdag steeds vaker probeert (en af en toe lukt het al), maar 's nachts terwijl je op je buik ligt is natuurlijk een stuk lastiger.

Mag een kindje van net 1 al hoestdrank? En zo ja, heeft iemand tips voor goede hoestdrank? Y heeft echt een hele nare hoest.