Tips, ervaringen & aanraders

Ik heb toen ik zwanger was van een vriendin zo’n boek van oei ik groei gekregen… denk dat ik tot week 14 ben gekomen​:joy::joy: ga als ik binnenkort fotos af ga drukken ook wat fotos van de zwangerschap printen en die erin plakken bij de juiste weken

Ik loop nu ook een aantal weken achter hoor. Eerst hield ik het elke week trouw bij, maar nu moet ik er na echt even voor gaan zitten.

Meestal kan ik aan de hand van mijn foto’s in mijn telefoon dan wel weer de hoogtepunten van die week terughalen.

:raising_hand_woman:t3:

2 likes

Ik moet nog steeds een fotoboek maken van de oudste en beginnen bij ‘tot 1 jaar’ :rofl: en dat dus keer vier en alle andere jaren. Ik heb er nu ook echt geen zin meer in. Dus dat zal wel een keer gebeuren als ze alle vier op de basisschool zitten.

2 likes

Dit dacht mijn moeder ook, ik heb nu een bak met foto’s i.p.v. een album :joy::+1:t2:

3 likes

Hahahaha. Hier wordt het straks ‘hier krijg je een harde schijf mee, kan je lekker scrollen’!

11 likes

“Dit is je wachtwoord voor je cloud account. Succes met de 100TB ongeorganiseerde bestanden doorzoeken. Van alles zijn er een stuk of 8 gemaakt, ik wilde dat op een later moment nog uitzoeken maar ik ben er niet aan toegekomen nu je uit huis bent en ik zoveel vrije tijd terug heb doe ik ook liever iets anders.”

15 likes

Time flies en we moeten al uitkijken naar een autostoel… Ze past bijna niet meer in de maxicosi.
Welke raden jullie aan? Ik zit nu te kijken naar de Maxi-Cosi Axissfix Nomad Black, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben groot fan van de maxi cosi axxis. Deze kun je naar je toe draaien, kind erin, en de stoel naar voren toe draaien. Vooral met een kleine dramaqueen die vaak niet mee wilde, was het minder gevecht in een kleine ruimte haha.

Ja!
We hebben de versie die vanaf geboorte kan. Werkt echt perfect en dat draaien is echt ideaal.

Wij hebben deze of iets soortgelijks, is nog van de oudste dus weet het niet precies. Supermakkelijk los te halen en opnieuw te bevestigen in de auto. We hebben twee auto’s en soms moest de stoel in de andere auto mee. Lampje om te checken of de gordels strak genoeg zitten is ook fijn, maar niet per se nodig. Stoel is mooi hoog. Bekleding kan helemaal los en in de wasmachine.

Ik heb ook een bak met foto’s van m’n eigen jeugd en nul bijgehouden boekjes of opgeschreven dingetjes en dat vind ik zooo stom en jammer. Dus heb me nu helemaal voorgenomen het bij m’n eigen kind anders te doen. Heb een geschreven boekje waar ik kleine dingetjes in opschrijf en hou een fotogalerij bij met de echt mooie camerafoto’s (pixieset is een aanrader, wel een fotografenplatform maar werkt ook prima voor privédingetjes en je kunt er wachtwoorden opzetten)

Heeft iemand ervaring met een flesverwarmer? Er zijn zoveel verschillende en de recensies verschillen ook enorm.
We gebruiken avent flessen.

Wij hebben de Dr browns flessenwarmer. Zijn er erg blij mee! We hebben wel ook de flessen van Dr browns. Maar de flessenwarmer werkt heel makkelijk. Wij hebben hem boven staan. Beneden gebruiken we gewoon de magnetron. Maar het is zo handig als E. in bad zit om tussendoor vast het flesje klaar te maken.

Wij hebben de Alecto bw-700. Voor de 2 weken dat we het gebruikten vond ik het een fijn ding :sweat_smile:

(Heeft iemand er interesse in?)

1 like

@lovewarrior Wij hebben die ook. Heb in de winkel een aantal modellen vergeleken en ook een aantal in de auto gepast (aangezien ik al die stoelen met isofix systemen echt absurd veel ruimte in vind nemen :sleepy:). Deze kwam er als prettigste uit. Ideaal ook dat hij zowel achteruit als vooruit kan, zodat je straks kan wisselen. En wat ik dus heel schattig vind is dat Q zich aan de riem vasthoudt wanneer hij achteruit rijdt (dan komt er een riem uit je isofix systeem).

@Peyton Wij hebben de Alecto BW-70. Een heel simpel (en goedkoop) ding, maar vonden hem heel fijn! Wij hadden eerst ook Avent flessen en die passen er perfect in. Later stapten we over op Difrax flessen, die passen ook maar daar gaat een laagje water in de dop zitten. Lag overigens niet aan de warmer, maar aan de fles.

Misschien stomme vraag, maar het lijkt mij dus veel gezelliger dat ze ‘vooruit’ zit, ipv tegen de rijrichting in, zoals nu? Maar dat is wel veiliger he? Ze draait nu namelijk haar hoofd al steeds om omdat ze mij hoort praten in de auto.

Er zijn van die spiegeltjes die je aan de hoofdsteun vd stoel kunt hangen zodat je elkaar kunt zien!

Klopt, achteruit vervoeren is veiliger.

Stukje van veiligheid.nl

Het is belangrijk om je kindje zo lang mogelijk achteruit te vervoeren. Het nekje is bij jonge kinderen kwetsbaarder, omdat ze in verhouding een zwaarder hoofd hebben. Als je ze achteruit vervoert wordt het nekje tijdens een botsing beter beschermd. Hoe lang je je baby achterwaarts moet vervoeren hangt af van de autostoel die je hebt. Wij adviseren zo lang mogelijk. Bij autostoeltjes die voldoen aan de nieuwe regels ben je verplicht je baby tot 15 maanden achteruit te vervoeren. Bij autostoelen binnen de oude regelgeving (R44) kun je je kind tot 13 kg achteruit vervoeren.

Ik vind het zelf overigens fijner als hij achteruit zit, omdat ik hem dan beter zie. Inderdaad door middel van het spiegeltje dat @Scindapsus benoemd. Als hij vooruit zit, dan moet ik me zelf omdraaien om hem te kunnen zien.
Op vakantie hebben we hem wel heel af en toe vooruit vervoerd, omdat hij er klaar mee was en ik zo wat meer contact met hem kon hebben terwijl mijn vriend reed. Dat is dus ook wel gelijk fijn aan de stoel, je hebt beide opties. Overigens merk ik hier wel dat Q het achteruit zitten in deze stoel relaxter vindt dan hij dat in maxi-cosi vond. Ze zitten natuurlijk een stuk rechterop en hoger (in de zit-stand met name), waardoor ze ook beter naar buiten kunnen kijken bijvoorbeeld.

Welk “oei ik groei” boek is nou hét boek over de sprongen e.d.
Krijg er zoveel boeken voor :face_with_raised_eyebrow: