Hahahahaha ik ook, vulde net wat handiger in en een beetje oefenen in loslaten.
Ik had dat van mezelf ook niet verwacht hoor, maar vind het echt moeilijker dan ik dacht! Terwijl ik denk dat t voor haar alleen maar heel leuk is.
Ik vind het alleen wel vervelend dat we niet echt iemand hebben die er met 15min/half uur kan zijn als er wat is… of misschien mn zusje maar die werkt in een ziekenhuis en kan niet zomaar weg. Man en ik werken op een uur reizen. Maar ja hopelijk is t niet nodig. We wonen er wel praktisch naast dus dat is al superchill.
Ik wil eigenlijk graag bij de laatste voeding een papfles gaan geven in de hoop dat dat iets doet voor het doorslapen, maar ik weet gewoon niet hoe je dat maakt? Nu kolf ik borstvoeding en dat zet ik dan klaar in een fles, zodat zodra ze wakker wordt die fles erin kan. Maar met pap moet je het ook opwarmen en dan kun je het niet zo lang laten staan + met moedermelk wordt het volgens mij niet dik.
Heb je al eens geprobeerd om een fles KV te geven in plaats van BV? Dat doen wij ‘s avonds en daar slaapt hij 2 tot 3 uur langer op! Ik hoor vaak van mensen dat het geen verschil maakt, maar hier wel heel veel.
Maakte bij mij ook zéker verschil!!
Dit staat er op het pak Olvarit Rijstebloempap hier:
- Verwarm 200 ml borstvoeding*/ flesvoeding tot handwarme temperatuur. Giet de melk in een fles of in een bordje. 2. Voeg 2-3 eetlepels (+/- 10 g) Bambix Rijstebloem aan de fles toe of 6 eetlepels (+/- 20 g) aan het bordje. 3. Schud de fles of roer goed door voor een egale pap en eet smakelijk! Let op: bij bereiding met borstvoeding kan de pap dun worden
Kan dus idd dun worden, maar lijkt me dat het evengoed extra verzadigend is dan alleen melk. Wel fijn, want dan hoef je ook niet te klooien met een speen groter maken of een aparte papspeen ofzo
Ik maak de papfles vaak met borstvoeding, idd op de manier die jij omschrijft. Ik heb er wel een maat 4 speen op gedaan omdat dochter het anders echt niet door de normale speen kon krijgen. Maar het blijft volgens mij idd wel dunner dan met kv.
Hier heeft de papfles trouwens geen mega effect op het doorslapen helaas😅
Thanks voor de reacties @Zitzak en @anon18050057. Ik had uiteindelijk dit artikel gevonden: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinderen/146360-pap-maken-van-moedermelk.html
Dat had ik dus gedaan, rond half 10 het verwarmd tot 80 graden en toen er pap van gemaakt. Toen ze om iets over tienen kwam was het de perfecte temperatuur en dikte. Ze sliep toen van 22.30 tot 4.30, maar dat doet ze normaal ook wel eigenlijk haha.
Oja dat is voor ons doen al lang dus we hebben een ander referentiekader haha.
Ja, jouw baby is nog jonger toch? M. Is dinsdag 6 maanden. Ik ben een beetje klaar met ‘s nachts wakker worden en hoop steeds dat ze de hele nacht door gaat slapen. Ze heeft het al een paar keer gedaan dus ik weet dat ze het kan haha. Maar ben bang dat ik geduld moet hebben.
Hier maakte pap ook geen verschil. Maar ze hebben hier de doorslaapvibe weer gevonden, denk dat het sprongetje voorbij is.
Wij doen btw de laatste voeding om 23.00/23.30, misschien dat dat voor M ook net het laatste zetje is om tot 7u te slapen? Of heeft ze om 22.00 echt honger?
Iemand hier ervaring met een Trybike? Vind ze erg mooi, maar weet niet of het het geld waard is.
Of heeft een van jullie een andere gouden tip voor een stevige, ombouwbare loopfiets?
Wij hebben de zwarte trybike. Ik vind ‘m heel erg mooi en ideaal dat je kan ombouwen van driewieler naar tweewieler!
Bij ons zijn de handvatten wat verkleurd, beetje eigen schuld want hij heeft buiten gestaan een tijdje.
Ja klopt! De helft van de jouwe haha oké met 6 maanden snap ik dat je vindt dat het tijd is.
Ja ze komt helaas zelf soms om 22.00. Ook wel eens om 23.00 hoor, maar lijkt niet echt uit te maken voor de nachtvoeding.
Hm bummer. Misschien de nachtvoeding steeds beetje verminderen?
Wat dragen jullie kindjes om de voeten nu het kouder wordt? Ik zoek vooral iets voor in de kinderwagen/onderweg naar en in de auto. Sokken trekt hij direct uit. Heeft iemand hier Vans baby slofjes (gehad)?
Zit dat vaster dan een gewone sok? Want die laat hij geen 30sec aan.
Ik ben heel erg tevreden over de Lodger slofjes! Had ze van de zomer al en nu voor de winter die van dikker fleece. Ga nog een paar bij kopen denk ik in een andere kleur ook.
Sokken trapt K vrij snel uit maar die Lodger slofjes blijven super goed zitten.
Rookie mom hier maar hoe weet ik welke schoenmaat mijn baby heeft?