Hahaha. Ik moest bij drie bevalling aan hem vertellen toen ik al mocht persen en het haar al te zien was, dat hij gvd even de camera bij pakt en foto’s gaat maken als de baby eruit is! Hij zat ondertussen lekker spelletjes op de telefoon te doen en soms even wat tegen druk geven op mijn rug. Verder zat hij maar in een hoekje. Heb hem niet gehoord en gezien verder.
Same. Alleen kreeg ik ook een washandje op m’n hoofd geduwd.
Hahaha. Hij mocht er voor de vorm bij zijn, maar die bevalling op tv waar de man de hand vasthoudt en meepuft en bemoedigend toespreekt. Ga heen!
Huh, we reden nog geen uur en hij begon al te kotsen. Op de heenweg ook al.
Als dit wagenziekte is, waarom had ‘ie er tijdens de vakantie dan geen last van? Toen reden we ook best flinke stukken soms.
Zit soms ook tussen de oren. Sea bandjes helpen wel. Ik begon al te spugen boven als ik wist dat we naar Italië gingen rijden. En dan in de auto weer.
ja. Misschien voelde hij het toch al aan ofzo.
Een voordeel: binnen 5 minuten ben je aan de kotslucht in de auto gewend. Nog maar 8 uurtjes rijden!
Wel naar voren en hoog genoeg om naar buiten te kijken. Hopelijk slaapt ‘ie straks even een goed stuk.
Comfi Kledij om mee naar huis te gaan! En mss even nagaan bij het Z-H of er handdoeken enz voorzien zijn. Bij ons was voor de baby alles voorzien maar als ouder moest je zelf handdoeken/washandjes mee brengen.
Mijn man is net voor de bevalling, toen ik nog aan de monitor lag, durum gaan halen want hij kon het echt niet meer houden van de honger. Zat hij dan ook echt twee durums naar binnen te werken om 8u30 terwijl ik contracties kreeg
Zullen wel zijn zenuwen geweest zijn zeker
Wij vliegen over 2 weken met de tweeling (dan 5 maanden) naar Portugal. Zijn er nog tips/ervaringen voor stijgen/dalen behalve fles geven?
Ahh lief berichtje!
Kijk, het grote voordeel van een 2/3/4/5e kind krijgen; je weet wat je moet doen! Daar moet je gewoon op vertrouwen. Natuurlijk volgt de kraamhulp de ‘algemene regels’ maar ik ken geen algemeen of gemiddelde baby. Dus of je kind nou in jouw bed wilt liggen, op je, in een draagzak, in een inbakerzak of van mijn part in een lege lade, het gaat er om dat ze lekker slapen, en mama ook!
Hahahaha wel dicht ja. Misschien nog een kijkgaatje maken.
Maar eens. Je bent niet voor de eerste keer ouder. Hier was het ‘ik roep even het protocol op’ maar doe lekker je ding en hou je baby lekker bij je. Maar dan heb ik mijn ‘taken’ gedaan als kraamverzorgster.
Welke kinderwagen is er goed? Ik wil er geen honderden euro’s aan uitgeven maar wil wel een die goed rijd.
Iemand een goed advies?
Ligt er helemaal aan wat je er precies mee wilt? Ga je er veel boodschappen mee doen, ligt de wagen veel in de auto, mot 'ie in een bakfiets, wil je er mee door het bos?
Edit; ik zweer bij de Joolz Geo. Enorme mand (past zelfs een krat bier in) ideaal tot een jaar of 3,5 indien nodig. Als buggy hang ik er ook een joolz boodschappentas aan en dan kan ik er weekboodschappen mee doen. Evt uit te breiden tot duo. En je kan er mee door het bos crossen. Tis wel een groot ding in je auto, maar de wielen kunnen er af. Ik loop VEEL dus meer dan waard. Maar ga je 'm minder gebruiken, dan zijn er zeker goedkopere opties.
Hij moet stevig zijn om er mee te wandelen/ naar het bos te gaan. Hij moet lekker rijden, ik wil er mee naar de supermarkt en de hond uitlaten
Oja en hij moet in de auto kunnen
Edit
Dat is zeker waar. Ik had gehoopt dat de stap van 1 kond naar 2 kids iets makkelijker zou verlopen aangezien je al eens eerder hebt mee gemaakt, maar het viel me gisteren en vandaag (4e en 5e kraamdag) zwaar
Ik wil graag helpen maar dat lukt lichamelijk niet (keizersnede) en dat is frustrerend. Peuter vraagt veel aandacht en hem even bij opa en oma laten spelen vinden wij moeilijk omdat we ons dan weer schuldig voelen. Hopelijk gaat het over een aantal dagen weer beter.
Niet in je vluchtkoffer, maar wel een tip.
Laat je haar invlechten of doe het zelf als je in de mogelijkheid ben als je lang haar hebt.
Ik had echt een vogelnest met veel klitten, was zeer kut. Ben een half uur bezig geweest.
Mijn vriend had surinaams gehaald en begon dat naast mij op te eten, hij kreeg echt een sneer van die verpleegkundige.
Hij heeft echt timingsgevoel.
@anon50122296 Ik zweer bij een Joolz. Heb de day, maar vind de mand wel een beetje klein. Gebruikte hem erg veel. Hond uitlaten, boodschappen doen.
Fuck die regels. Jullie kind, jullie regels. Laat de kraamhulp maar, al helemaal als het jullie tweede kind is dan weten jullie heus wel wat jullie doen.