Ja borstvoeding. Nog wel met een tepelhoedje, hopelijk komt daar ook snel verandering in. Gewoon de nacht doorvoeren it is, en we beginnen aan dat cinababy.
We zijn inmiddels thuis en worden geholpen door de kraamhulp. Man, wat waren wij vergeten dat dit écht een intense week is.
We merken dat de baby ‘s nachts vooral onrustig is, spuugt zijn speentje uit en gaat weer huilen. Wij hebben een goede ervaring met inbakeren (swaddle me en een puckababy). Heb het gisteren gevraagd of we dat gewoon kunnen doen. Maar dan komen alle regeltjes weer om de hoek (liever alleen in een hydrofiele luier en daarna in zo’n echte inbakerdoek vanaf 3 weken) en nu denk ik alleen maar “houuuu op. Laat ons slapen, doe hem in zo’n inbakerdoek”. De kraamhulp bij baby 1 was helemaal niet moeilijk. What to do?!
Edit: baby bleef onrustig waardoor ik gewoon de Swaddle me inbakerdoek uit de kast heb getrokken en aan heb gedaan, slaapt als een roosje
Het accepteren helpt inderdaad ook al een stukje. Weet dat het echt voorbij gaat!
Hopelijk geeft Cinababy ook wat rust aan haar darmpjes.
Ik stikte van de hitte mijn hele zwangerschap, ook in de winter . Dus voor mij volstond een basic Zwangerschapsjas.
In de draagzak ben ik pas in het voorjaar mee begonnen; en dan krijgen ze al extra warmte van het tegen je aan dragen. Ik denk dat dan gewoon warme kleertjes plus een jasje/vestje volstaat.
What to do? Je hebt het juiste gedaan en dat is naar je gevoel luisteren!!
Ik had veel voeding en dan spoot het er als het ware uit waar ze zich dus in verslikte met lucht. Als jij dit ook hebt kan je proberen je borst eerst een beetje leeg te laten lopen voordat je haar of hem voed.
Yep, same! Meteen aanhappen deed de krampjes van onze baby ook geen goed. Ik had ook een vrij heftig toeschietreflex. Ik heb vervolgens ook andere manieren van aanleggen geprobeerd en waar mogelijk veelal liggend gevoed, waardoor het drinken voor ons allebei wat rustiger ging.
Jaa ik deed ook veel liggend voeden de eerste paar weken.
Via een duitse website.
https://www.duitse-internetapotheek.com/sab-simplex-suspension-zum-einnehmen-00893334-30ml
Wat moet ik echt niet vergeten om in mijn vluchtkoffer te stoppen? Behalve de standaardlijstjes natuurlijk?
Een wijdvallende joggingsbroek! Ik had namelijk een oma onderbroek met kraamverband en een vrij strakke legging mee, zag er niet uit natuurlijk
Iets warms voor aan je voeten! En een rietje, dat drinkt in ongemakkelijke bevalhoudingen makkelijker dan vanuit een beker
Hahaha, chipsvet werkt ook wel toch?
Reserve kleren voor je partner. Dan hoeft hij niet tussendoor naar huis als je een nacht moet blijven. En eten voor je partner haha. De mijne ging knock out door dat hij niks had gegeten
Haha, eten voor je partner is een goede.
Ik had echt de hele nacht plus dag niks gegeten en had zo’n rolletje dextro mee. Ik had er twee op, en toen zei mijn verloskundige neem nog zo’n dextro. Was echt helemaal flauw. Had mijn vriend de rest allemaal achter elkaar opgegeten
Mijn vriend heeft mijn eten dat we kregen en dat van zichzelf op, en daarna nog sushi laten bezorgen
Alsof hij een bevalling gedaan heeft haha.
Woooowww, ik wil ook sushi na m’n bevalling Ga hem nu al instrueren.
Hahahaha! Mijne heeft de hele bevalling stroopwafels zitten vreten, en Netflix gekeken.
Kwam om de zoveel tijd met dat pak stroopwafels voor mijn gezicht ‘wil je er ook eentje?’ Nee gast, ik ben je kinderen aan het baren, ff iets anders aan mijn hoofd.
Haha nou toen ik bezig was met bevallen zat hij op zn gemakkie de instructies van t ziekenhuis door te lezen Maar goed. Ik beval vrij gemakkelijk en hij mag toch niet aan me zitten als ik bezig ben dus groot gelijk had ie