Oh dit moet ik ook! Kraamverzorgster raadde infacol af, omdat dat een laagje om de darmen zou leggen? Vsm klinkt ook goed, daarvan denk ik altijd: het is honeopatisch dus het kan vast geen kwaad
Wij gebruiken ook Cinababy van VSM en zijn daarnaast overgestapt naar Nutrilon Omneo, mocht je geen borstvoeding geven vind ik dat ook wel een aanrader. Infacol hebben we ook geprobeerd maar hielp bij ons niet. Mijn baby is nu 9 weken en de krampjes zijn gelukkig al een heel stuk minder! Was bij ons ook echt drama de eerste weken waarbij ze voornamelijk op mijn borst heeft geslapen.
Nu zitten we met het volgende probleem: reflux . Iemand daar nog tips voor/ervaringen met medicijnen? We hebben haar voeding al verdikt met johannesbroodpitmeel, hoofdeinde van bedje omhoog, omhoog houden na voeding enz. maar ze blijft maagzuur overgeven. Soms stikt ze bijna in haar eigen zuur, zo zielig. Ik heb van de kinderarts nu een recept voor Nexium gekregen maar ben toch beetje huiverig voor medicijnen bij zoân kleintje⊠aan de andere kant zit ik nu de hele dag met een krijsende baby die zich heel slecht voelt en dat is natuurlijk ook niks.
Sab simplex hielp bij ons het beste. Heb ook inflacol en vsm geprobeerd maar werkte wel minder. Die sab simplex moet je wel opbouwen. Paar druppeltjes op een lepeltje voordat je gaat voeden.
Ik deed haar op haar rug op mijn borst leggen, en dan haar buikje masseren. En niet te veel aanleggen als je bv geeft, bij mij werd ze dan wel stil maar dan kreeg ze te veel voeding en meer krampjes.
*Edit:
Als ze echt ontroostbaar was deed ik haar ook wel eens in bv houding leggen en dan een speentje in haar mond, dan wou ze hem uitspugen maar deed ik haar een beetje âdwingenâ en dan uiteindelijk was ze er wel blij mee. Want ze wou steeds aangelegd worden als troost.
Nah wat heftig! En van harte ook! Die krampjes zijn zoooo naar. Hier ook babyâs die de hele kraamweek op me geplakt hebben gelegen. Zeker niet ideaal natuurlijk, maar ergens ook logisch. Baby heeft net 9 maanden bij je gewoond, die wilt nog niet losgelaten worden .
Buikje wrijven vonden ze hier wel fijn!
Hier een refluxbaby (gehad). Wij kregen uiteindelijk Ranitidine van de kinderarts. Merknaam is volgens mij Zantac. Hielp best wel goed maar wat uiteindelijk het beste hielp was de hele dag dragen in de draagdoek. Ook haar overdag-slaapjes deed ze daar. We hebben medicatie paar maandjes gebruikt en toen ze ongeveer 6 maanden oud was konden we er helemaal mee stoppen.
Ik breek even in maar hoe lang duurde het voordat je verschil merkte? Wij hebben het nu ook gekregen van de kinderarts.
Ok dat klinkt goed. Ik ben nu ook op het punt dat ik al super blij ben als het een beetje helpt. Wel heftig lijkt me, hele dag dragen? Ik probeer het ook zoveel mogelijk maar soms kan het gewoon echt niet. Daarbij moet ik ook al bijna weer werken dus dan zou het sowieso niet meer kunnen. Was het bij jullie na 6 maanden dan ook helemaal over of gewoon aanzienlijk verminderd?
@seveneleven weet exacte aantal dagen niet meer precies maar wel eventjes in ieder geval! Ik denk een week, of anderhalve week ofzo? Ineens kwam er een omslagpunt dat ik merkte dat ze niet meer constant haar zuur wegslikte en veeel minder huilde. Spugen deed ze nog wel maar dan zonder dat het haar pijn deed. We hebben tussentijds trouwens ook nog een keer de dosis verhoogd passend bij haar gewicht.
@Paisleypark Ja ik vond hele dagen dragen sĂșper intens, ook omdat we 's nachts weinig sliepen en ik dus overdag gewoon kapot was en op bed wilde slapen. Maar heel clichĂ©, hoe lang de dagen duurden, zo snel ging het ook allemaal weer voorbij. Ik ben blij dat ik haar op deze manier troost heb kunnen bieden. En ja rond de 6 maanden was het volgens mij zo goed als over en zijn we cold turkey gestopt met de medicatie en dat ging goed. Ik moet er wel bijzeggen dat mân dochter toen al goed rechtop kon zitten enzo, dat scheelt echt een hoop. En vast voedsel eten helpt ook een boel! Volhouden, het wordt echt beter!!
Oh die krampjes en het intense gehuil. Ik kan nu nog ineen krimpen bij de gedachte eraan.
Ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar wat hier hielp was een speentje geven. Ik weet alleen niet of je productie al voldoende op gang is? Zuigen schijnt verzachtend te werken, begreep ik. En zuigen aan tepel werkt natuurlijk alles behalve troostend vanwege de melk die ze binnen kregen, die dan ook weer krampjes geven.
Wat wij ook wel deden was baby op zn ruggetje voor je leggen en fietsen met de beentjes, of zachtjes masseren van het buikje, op het buikje over je arm leggen, de druk van je arm geeft dan wat tegendruk tegen de krampjes.
Sterkte. Hier was het 4 tot 6 weken heel intens maar sindsdien heeft onze kleine nauwelijks meer last van krampjes. Stay strong!
Ben nog aan het opstarten wat betreft borstvoeding. Dus mag helaas geen speentje nog, maar geef nu mijn pink om even te kalmeren en dan leg ik haar op mijn borst. Deze tips hebben ook van de kraamverzorgster gekregen en hebben we vannacht en vandaag geprobeerd. Ging al beter gelukkig! Scheelde ook al dat we het meer hebben geaccepteerd dat het erbij hoort.
Heb cinababy in huis gehaald, maar hoe geven jullie de druppels aan de kleine?
Theelepeltje!
Ik deed ze altijd op mân pink
Oooh, ik ben nog vrij nieuw hier maar ben bang dat ik jullie nog vaak nodig heb Ben 25 weken zwanger van de eerste en lekker zoekende met alles.
Nu heb ik voornamelijk een praktische vraag: ik ben uitgerekend in januari, dus ik verwacht een zwangerschapswinterjas nodig te hebben. Voldoet hiervoor eentje van de H&M? Of is het slim om te âinvesterenâ en een jas te kopen waarmee je ook kunt dragen?
Ik ben ook bevallen in januari, maar paste mijn normale jas nog gewoon. Buiten met de draagzak deed ik pas toen het wat warmer werd, dus daar heb ik geen tips voor.
Mijn normale jas zit nu al strak, is wat dat betreft denk ik een onhandig model Vraag mij inderdaad ook af of ik de eerste maanden al naar buiten wil met een draagzak. In de lente is het natuurlijk sowieso al anders.
Jaa ik was bang dat ik zou uitglijden oid. Ohh maar als je een âwijderâ model koopt kan je daaronder misschien ook gewoon de draagzak doen
Ik had het geluk dat ik mijn twee winterjassen nog paste. Bij mijn parka kon ik het het touwtje waarmee je kon tailleren op zijn wijdst zetten en dan kreeg ik hem op het einde nog net dicht.
Zou zelf niet investeren in een dure jas, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
- Zie dat je nog gereageerd had dat je er niet al bijna niet meer in past. Zou dan zelf voor een jas gaan die je na de zwangerschap ook nog aan kunt of gewoon een goedkopere. Zou het zelf anders zonde van het geld vinden.
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik de zwangerschapsjas van de H&M bestel en kijk of die ook normaal leuk is. Anders wordt het inderdaad een rondje stad voor een andere parka met een hoge taille
Ik ben in de winter bevallen en had wel een jas nodig. Uiteindelijk eentje van een vriendin gekregen en zelf nog een mooie mantel gekocht (ivm werk).
Help Om 00:00 uur staat er weer een voedingsmoment gepland, maar ze heeft nog krampjes van die van 21 uurâŠwat is dan wijsheid? Gewoon normale voeding? Skippen of minder geven?