Tips, ervaringen & aanraders

Ahhh wat sneu! Hopelijk werkt de zalf!

@Tunnelvisie Haha, dat hebben wij met 3 lades al. “WAAR ZIJN DE MONDDOEKJES??!!!” terwijl ze recht onder zijn neus liggen.

Vaseline Lanette helpt heel goed tegen droge of eczeem plekjes. Als je langs de huisarts gaat wordt het vergoed.
Hier helaas een baby met een hele droge huid en eczeem, heb veel uitgeprobeerd.

2 likes

Update over de droge plekjes: de verpleegkundige van het CB zei dat het echt droge huid is en vooralsnog niet op eczeem lijkt. Inmiddels heb ik Vaseline en Bepanthen in huis, hopelijk biedt dat soelaas.

Wij mogen op kosten van mijn ouders een wasmachine/droger uitzoeken voor als de kleine er is. Wooooow zo chill! Echt een heel erg groot cadeau… Nu twijfel ik alleen over los 1x wasmachine en 1x droger of een combi. Hebben jullie daar ervaringen mee? Zijn die dingen goed?

2 likes

Wij hebben een aparte wasmachine en droger. Dacht dat dat ook ‘beter’ is, maar weet niet waarom. Ze staan wel eens tegelijk aan, dus dat is wel een voordeel.

1 like

Ik lees nu op de site van de Consumentenbond ook dat de combi’s geen succes zijn… Slim van die stoppen trouwens :smiley: dat moeten we echt even checken.

Hebben jullie ze op elkaar staan? Dat moet hier helaas uit ruimtegebrek…

Ik zou ook voor 2 losse apparaten gaan. Dan verloopt de “logistiek” van het wassen beter en sneller. Dan kun je wassen en drogen tegelijk. Een combi machine kan ook minder was drogen dan dat ie kan wassen. Dus je moet er alsnog was uithalen of per keer minder wassen (en dan ben je dus nog langer bezig).

Edit:
Wij hebben ze idd op elkaar met zo’n tussenstuk zeg maar. Droger bovenop schijnt t beste te zijn omdat een wasmachine door centrifugeren meer kan bewegen. (Je zou niet de eerste zijn waarbij de wasmachine van de droger af wiebelt :sweat_smile:)

Ook nog ff mijn ervaring met dr leenarts: weekt echt top, ik vind het alleen echt vies aanvoelen die crème

1 like

Super, bedankt voor de tips! Ben er denk ik nu al uit :smiley:

1 like

Wat vind je precies vies er aan?

De vaseline lijkt te werken trouwens. Ik vind vaseline niet echt lekker smeren maar haar huidje knapt langzaam op.

Glibberig, je kan niet te hard met je vingers in dat potje want dan zit je door alle crème heen op de bodem. Ik ben sowieso geen crème liefhebber haha. Maar dit voelt echt viezig.

Ah gets.
Ja ik ben ook picky met crèmes en lotions. Bodylotion trek ik niet, sommige andere crème is weer te dik… Er zijn maar weinig crèmes die ik voor mezelf echt prettig vind. Voor J vind ik Zwitsal fijn smeren maar ik heb het idee dat dat meer een lekker geurtje is dan dat het wat doet, het deed namelijk niks voor haar droge plekjes.

Ik vind bodylotion ook extreem vies. Voor R gebruik ik naif, ruikt lekker en smeert ook goed! En nu voor de rug en buik dan die leenarts. Ze krabt alleen nog steeds terwijl har romp niet meer zo schuurpapier en stug aanvoelt. Dus ik dacht dat het krabben ook minder zou worden, maar helaas.

1 like

Naïf heb ik vaker gehoord, nog niet geprobeerd. Ruikt dat ook naar ‘baby’? :joy: Ik hou van babygeurtjes. :smile:

Haha nou ik associeer die geur nu wel met baby ja :grimacing:

1 like

*gooit Naïf op de boodschappenlijst

1 like

Wat zijn jullie ervaringen met herbruikbare luiers? Ik ben me wat aan het inlezen en de Totsbots Easyfit Star lijken me de allergemakkelijkste luiers, bijna net als wegwerp, maar dúúr! Eerst maar eens proberen met één of twee dus. Het is ons eerste kindje dus kan de impact van de extra wassen ook niet goed inschatten, wie kan me adviseren?

Ik heb wasbare luiers. Ik vond het vooral tot 6 maanden heel prettig, want borstvoedingspoep was je gelijk mee. Met wat vaste voeding erbij moet je inlegvellen gebruiken en ik vind dat zelf irritant. Nu gebruik ik ze alleen nog als ik te laat ben met wegwerp luiers kopen en als we hele dag thuis zijn dan vind ik het minder erg (ook ivm lesgevaar door te strakke romper erover).
Ik heb happyflute & alvababy van Ali expres, ook omdat het m’n eerste kindje was en ik er niet meteen €600 aan uit wilde geven.

Je kunt bij wasbare luier sites als Nappy’s een gratis consult aanvragen waarin iemand je dan alle soorten systemen laat zien. Super fijn!
Ik heb zelf Milovia pockets en Petit Lulu 2 delig.

1 like

Ik zit er ook naar te kijken! Lijkt me zelf ideaal. Behalve de eerste paar weken…
Ik ga denk ik idd een consult aanvragen. Naast nappys had ik van een collega ook kaatjekatoen aangeraden gekregen :slight_smile: