We gaan over anderhalve week 10 dagen op vakantie met baby van krap 5 maanden. Ze kan nog niet zelfstandig zitten. Nu is mijn vraag zouden jullie alleen de draagzak meenemen of ook kinderwagen?
Ze is dus nog net wat te jong voor zo’n paraplu buggy die je tot de gate mee mag nemen. En ik vind de hoes voor de kinderwagen wel vrij duur (130 euro). Maar als je m vaak gebruikt is t wel ok. En dan hoef je ook geen buggy te kopen (tot hoe oud kunnen ze eigenlijk in dat zitje van de wagen?).
Hoe hebben jullie dat gedaan?
Het ligt er natuurlijk maar net aan waar jullie naar toe gaan, wat je plannen zijn erc. Wij konden echt niet zonder kinderwagen en hij kon toen idd ook nog niet in een buggy. Hij lag bij het zwembad in de kinderwagen, als we ergens 's avonds gingen eten. Maar ook als het in de kamer erg warm was, dan lag hij in zijn wagen buiten te slapen. Draagzak ook veel gebruikt maar als we echt een halve dag op pad waren, vond ik het fijner om af te wisselen. Als hij sliep en we gingen ergens lunchen, kon ik hem overleggen in de wagen en ook even rustig eten enzo…
Hmm ja we gaan naar Tenerife, het is idd wel fijn om haar weg te leggen tijdens het eten enzo en ze is ook wel zwaar.
@Mhysa ja maar we gaan vliegen dus heb dan sowieso een reistas nodig voor het onderstel want die moet je afgeven bij de bagageband helaas en niet tot de gate…
Denk dat ik die tas maar gewoon ga bestellen, dan is ie er op tijd en kunnen we altijd nog besluiten hoe en wat.
@hvo oh ja dus in theorie heb je ook geen buggy “nodig” met dat zitje…
Bedoel je een Stokke Prampack? Kijk even op marktplaats bij je in de buurt! Wij gaan over 2 weken en huren eentje via een particulier via MP.
We nemen trouwens niet de kinderwagenbak mee, maar de wandelwagen (zo heet dat toch?). Die kan bij ons eigenlijk helemaal plat en biedt meer ondersteuning dan een buggy. Maar N. is overigens al bijna een half jaar en wil sowieso niet heel graag meer in de kinderwagenbak liggen.
Oooh op die fiets ik ga er naar kijken! Als het een stuk goedkoper is is het wel de moeite misschien.
@Puck ja zoiets, ik heb een uppababy en die hebben speciale tassen. Maar MP huren is ook een goeie, ook niet aan gedacht! In die tas kan of de bak of het zitje! En je bent via hun verzekerd als er iets mis gaat.
Ik vind dus van die keukentjes helemaal de shit he, maar vanaf wanneer is dat leuk? D. wordt 1 in november maar dan is zoiets nog veel te vroeg he?
Wij gaan in okt als K ook net 5 maanden is. Wij hebben een inklapbare buggy van Joie gekocht waar ze vanaf de geboorte al in mogen en die super licht en klein opvouwbaar is (kan als handbagage mee in vliegtuig). We gebruiken hem nu heel vaak! Is namelijk een stuk lichter en makkelijker op te vouwen dan de Bugaboo. En K vindt het heel leuk om vooruit te kijken en de wereld een beetje te zien zo.
Maar vanaf 1,5 kan het al superrrrrr leuk zijn. En als ze 1 zijn is het al tof om deurtjes open en dicht te doen en met de pannen te rammen. Doen!
Wij hebben hem wel gekocht voor Q, die in oktober 1 wordt. Inderdaad deurtjes open en dichtdoen, er dingen in stoppen, er gewoon een beetje aan staan en met iets er op rammen. Is echt al wel heel leuk ook al is het nog niet helemaal het juiste doel
Wij zijn met N. gegaan toen ze net 5 maanden was. Wagen vond ik zelf wel een must. Ze deed daar nog veel slaapjes in en dan konden wij even relaxed op een terrasje zitten. Het was ook echt warm op onze bestemming (33 graden) dus dan is t zweten met alleen een draagzak.
Wij hadden een stokke prampack gehuurd via MP.
Deze (Joie, volgens mij Nitro) hadden wij ook mee naar de Canarische eilanden toen A. 8 maanden was. Zat toen in de Joolz nog niet vooruit-kijkend maar vond het helemaal prima. Je kan hem idd helemaal plat doen zodat ze kunnen slapen. Persoonlijk zou ik er geen kind onder de 4 maanden indoen, dan verdwijnen ze helemaal en liggen ze vrij ‘los’. Maar voor op/rond het vliegveld en op de vakantiebestemming zelf helemaal prima. Kon tot aan de gate mee. Daarna rolt ie er gewoon op de band weer vanaf. Op Schiphol moesten we er wel iets langer op wachten.
J had hem al voor ze 1 werd en ze vindt dat ding echt het einde. Inderdaad deurtjes open en dicht, er iets in doen en er uithalen, het kookplaatje aan en uit zetten, de wasbak eruit halen…
Hebben jullie tips tegen darmkrampjes? Onze kleine is nu 5 dagen oud en 2 dagen ontroostbaar na haar nachtelijke voedingen. Ik vind het zo zielig… enige wat hielp was haar op mijn borst laten liggen, maar dat kan ik niet de hele nacht blijven doen. Vanavond proberen we ingebakerd slapen, hopelijk scheelt dat iets met het slaan van haar armpjes.
Hier hielp Cinababy van VSM enigszins. Je hebt ook Infacol, daar zweren sommige ouders bij. Uiteindelijk is het helaas een kwestie van geduld en overheen groeien, niet wat je nu wil horen natuurlijk… Maar het wordt echt beter.
De eerste drie maanden heeft onze beeb eigenlijk constant op de borst geslapen. Als ie dan goed sliep, ging ie naar zn bedje.
Ik wisselde het wel af met mijn partner. Zielig he, die krampjes. Ik hoop dat inbakeren helpt.
Wij gebruiken sab simplex (verkrijgbaar online, komt eigenlijk uit Duitsland). De werking is niet wetenschappelijk bewezen maar wij merken een duidelijk verschil.
Hier begint het in de avond dus bij de voeding van 17.00-18.00 uur krijgt ze de druppeltjes. Als ze alsnog last heeft krijgt ze nog eens bij de laatste voeding voor het slapen gaan.
We zijn van avonden met een schreeuwende kreunende baby naar rust gegaan
Ja hier ook de eerste drie maanden een slapend hoopje in m’n armen gehad (ook ‘s nachts). Ik was de eerste weken constant in strijd om haar slapend in bedje te krijgen maar op een gegeven moment maar gewoon aan toe gegeven. En nu mis ik het zelfs. :’)
Ga ik morgen gelijk eens opzoeken!
Ja, snap ik… we hadden het alleen niet zo snel al verwacht en zijn nog zo onervaren. We hadden vandaag voor het eerst de kraamverzorgster thuis, en die moest een beetje lachten toen er 2 zombies open deden voor haar stonden in de ochtend.
Ja, hier ook de tactiek. Alleen na 2 minuten in eigen bed ging ze weer huilen… afwisselen lukt ons nog niet. Ik kan niet zo goed bewegen nog door de hechtingen. Dus nog even team work en allebei kapot.
Ga ik ook gelijk opzoeken morgen