Tips, ervaringen & aanraders

Mijn eerste baby woog ruim 4 kilo en is uiteindelijk met keizersnee geboren. De 2e wilde ik dus eerder laten inleiden omdat er anders kans was dat het weer een flinke baby zou zijn. Dus ik heb zelf gekozen voor de 38 weken inleiding. (ze woog 3400 gram) De ballon zelf deed geen pijn en ik ben gewoon in het ziekenhuis gebleven. van 09:00 tot 17:00 had ik wel wat harde buiken, maar absoluut te doen. De bevalling begon wat mij betreft dus toen ze rond 19:00 de vliezen gingen breken en ze is uiteindelijk rond 4 uur in de nacht geboren. Mijn weeen waren goed (geen weeenstorm), heb uiteindelijk wel wat weeenopwekkers gehad, maar dit was pas later in de avond (rond 01:00) Persweeen waren ook zeer goed. Ze is uiteindelijk met 8 min persen geboren. (op de natuurlijke manier). Ik heb daarin gewoon veel mazzel gehad, want ik had iets van 25% kans op een natuurlijke bevalling.

Als ik zo kijk dan heb ik totaal geen hinder ondervonden van het inleiden en was het voor mij de juiste keuze.

2 likes

Op zich trek ik het nog wel, ik heb geen medische klachten en alles gaat goed met de kleine. Het is meer dat het wachten nu met veel harde buiken en slecht slapen me een beetje begint op te breken.
Ik ben enorm teleurgesteld dat het nog allemaal pot dicht zit en de gynaecoloog ook verwacht dat het voorlopig ook zo blijft
Had het niet verwacht, dat dan de volgende stap een ballonkatheter zou zijn. Ik denk dat we het dan toch maar even proberen vol te houden tot de controle volgende week woensdag, en dan een afspraak gaan maken voor inleiden

1 like

Bobux! Die heb ik nav hier gekocht en J wil ze alleen maar aanhouden. Kan er goed mee kruipen maar ook stapjes zetten.

Hier ook ervaring. Met 37+6 smiddags een ballonkatheter geplaatst ivm geplande inleiding bij 38. Mijn baarmoedermond was wel al aan het verstrijken, maar nog geen ontsluiting. Vond het plaatsen niet pijnlijk. Daarna ctg en die was goed dus mocht naar huis, maar zat 4,5u later alweer in het ziekenhuis omdat ik om de 4 minuten lichte weeen had en de ballon eruit viel. Had toen 3-4cm ontsluiting Omdat het zondagavond was doen ze dan niet zoveel, behalve monitoren en afwachten of het zelf doorzet. Volgende ochtend 5cm ontsluiting en toen zijn mn vliezen gebroken en ging de rest vanzelf.

Het voelt ff heel raar net zon slangetje tussen je benen. Neem fijn ondergoed mee en doe een legging of joggingbroek aan geen jeans :wink:

1 like

Ik vond het plaatsen van de ballon echt enorm meevallen, had te veel horror verhalen gelezen denk ik. Mocht daarna naar huis, die ballon in de nacht verloren. De volgende dag voor inleiding naar het ziekenhuis, dag later kind met keizersnee geboren :unamused:

Slofjes had ik lodger, maar meestal gewoon sokken!

1 like

Wat vinden jullie een prettig inklapbaar traphekje? Ik zie door de bomen het bos niet meer. En wil het liefst ook eentje die niet poepie lelijk is

Ik ben ook ingeleid met een ballon, ik had wel ‘‘al’’ bijna 2 cm ontsluiting en een beetje een verweekte baarmoedermond. Hij '‘schoot’ er na een uurtje uit toen ik bukte om me broek uit te doen. Had bij mij wel ietsje gedaan maar het was niet genoeg. Toen heb ik een vaginale pil gehad. Vond het niet echt prettig, maar ook niet echt pijnlijk.

1 like

Die ga ik ook kopen! Bedankt voor de tip

Wat voor jasje hebben jullie kinderen nu aan? Hier nog een dun zomerjasje maar die wordt eigenlijk te klein. Ik vind die jassen van de Hema leuk, maar die mag ik echt niet kopen van mijn vriend. Zeeman had niks leuks. Iemand nog andere tips? Denk dat ze 86 nodig heeft (ze is bijna 80 cm nu).

J draagt nu deze parka van Zara in maat 86. Nog iets te lang aan de mouwen maar verder zit hij goed.

2 likes

Thanks voor het delen van al jullie ervaringen met de ballon en inleiden. Nou
 woensdag nog uitgebreid zitten nadenken en lezen over inleiden. Donderdagnacht om 03:30 braken m’n vliezen begonnen de weeĂ«n en na 17 uur en 45 minuten kwam mijn kleine meisje de wereld in. Ze had het erg moeilijk en ligt nog in de couveuse, omdat ze in het vruchtwater had gepoept, en er veel in haar longen terecht gekomen was. De eerste uren waren doodeng, maar ik mag haar zometeen eindelijk echt vasthouden :heart:

54 likes

Gefeliciteerd met jullie kleine meisje, @Velvetbetty :smiling_face_with_three_hearts:
Spannende start, maar wat fijn dat je haar zo mag knuffelen! Hopelijk mag ze snel mee naar huis en kunnen jullie lekker gaan genieten.

1 like

Oh wat heftig zeg! Gefeliciteerd en wat fijn dat je haar straks vast kunt houden.

1 like

Gefeliciteerd met jullie dochter! Wat fijn dat jullie zo kunnen knuffelen, geniet ervan

1 like

Van harte gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd! En wat een spannend begin, geniet van het knuffelen zometeen en hopelijk mogen jullie snel met haar naar huis.

1 like

Oh dat moet schrikken zijn geweest! Geniet van het lekker vast kunnen houden en neem alle tijd om aan alles te wennen :heart:

1 like

Wat een spannende start! Alle geluk en gezondheid, en hopelijk kan het grote genieten snel beginnen.
Zet ‘m op samen! En; SUPER KNAP GEDAAN! Je hebt een mensje op de wereld gezet :heart:

1 like

Ik ben nog op zoek naar een mobiel voor boven de box, maar houdt niet zo van hysterische kleuren. Iemand een leuke tip?

Done by deer?