Ik lees graag mee, ben hier ook naar op zoek.
Ja! Dit ding is zo geweldig. Alles past er in, en er komen niet makkelijk vlekken op. Flesjes, zakjes fruit, billendoekjes etc vervoer je super makkelijk.
Ik heb hem aan meerdere familieleden en vrienden aangeraden en die zijn er even blij mee als ik.
Mooi!! Komt op mijn lijstje
@Chidi @Printemps ik heb deze ook op aanraden van @FrauHelga! Ook heel blij mee. Koop m op ali want dat is precies dezelfde als op al die webshops en de helft van t geld
Graag jullie mening mommies!
Onze dochter is 6.5wk oud en doet het helemaal prima! Mijn man en ik zijn sowieso nog anderhalve maand vrij samen en we zitten erover na te denken om nog op vakantie gaan nu we toch deze vrije tijd hebben.
Baby is dan 8/9wk oud als we al zouden gaan en we zaten te denken aan ongeveer 2 weken Turkije (man is turks dus we zouden 1 week in huis van schoonmoeder verblijven en daarna nog 1 weekje hotel).
Opzich is het geen moeilijke baby en is ze heel vrolijk en rustig als ze bij ons is maar ik ben bang haar ritme te verstoren omdat ze wel wat lastiger is weg te leggen met slapen, als is ze valt graag samen in slaap of op je armen en pas daarna kan je haar neerleggen. Nu is het me wel al een paar keer gelukt haar neer te leggen waarna ze zonder protest zelf in slaap is gekomen en dit probeer ik ook elke keer te oefenen.
Ik merk ook dat als we naar buiten zijn geweest met haar ze daarna geen/hele korte middagdutjes doet. Dus alsof ze teveel prikkels heeft gehad. Nu letten we erop dat we niet midden op de dag met haar eruit gaan maar juist voor of na haar dutjes maar soms is dat natuurlijk niet altijd mogelijk.
Waar ik dus bang voor ben is dat ze 2 weken in een compleet nieuwe omgeving komt en ontregeld raakt, en juist omdat ze nu een beetje begint te wennen aan af en toe zelf in slaap komen e.d. we dat weer gaan verpesten ofzo? Aan de andere kant denk ik als we haar gewone slaaptijden aanhouden moet dat ook wel weer goedkomen.
Ik weet het niet haha, iemand ervaring mee die hetzelfde dacht ofzo? Halp.
Wil wel heel graag nog even weg voordat het werkleven weer begint
Vast veel verschillende meningen, maar ik hoor ze graag. Flessensterilisator ja of nee?
En kan een magnetronsterilisator als je geen ronddraaiend element in je magnetron hebt?
Flessen in een pan gooien en kokend water erbij. Voila
Heb alleen ervaring met een sterilisator in de magnetron, zonder gedraai. Werkte prima.
Gewoon in een pan kokend water flikkeren werkt veel sneller dan zo’n magnetronding! Ik had mijn magnetron een x niet goed ingesteld, al mijn kolfspullen gesmolten
Ik vond dat uitkoken in een pan uiteindelijk te veel gedoe. Magnetron aanzetten is makkelijker omdat je er niet bij hoeft te blijven.
Ligt ook een beetje eraan hoeveel spulletjes je hebt om te steriliseren
Bedankt voor de antwoorden allemaal! Ik ga m bestellen
Wij hebben van die uitkookzakken van Medela. Die zijn wel aan de prijs hoor, maar wel echt zo easy. Wel erg handig ook om mee te nemen.
Pan met kokend water. En als je kindje wat ouder is voldoet een vaatwasser ook.
Ik vrees dat ik de komende maanden wel meer vragen ga stellen maar hopelijk is dat niet erg. Welke kinderwagen raden jullie aan? Na een rondje Google kom ik uit op 2 merken die mij wel wat lijken Mutsy en Joolz. Maar volgens mij past de Joolz Day 3 niet eens in mijn kleine autootje. Maar ik heb er echt nul verstand van.
Mocht je tips hebben, graag!
Met een fiat500 hebben wij toen een mutsy gekocht, die paste in de kofferbak. Ondertussen hebben we een grotere auto en blijkt dat beide kinderen niet graag in een kinderwagen liggen, dus gebruiken we m eigenlijk nooit …
Vaak heb je bij babywinkels een parcours dat je kan lopen met de wagen. Zo kan je uitproberen wat je fijn vind. Verder is het handig om te letten op de lengte van jezelf en partner. Ook zijn bij sommige wagens de bak relatief klein. Mijn dochter past bijna niet meer in de bak van een mutsy maar wel in onze Bugaboo.
In de winkel kan je vaak ook uitproberen of hij in de auto zou passen
Mutsy is een OK kinderwagen. Nadeel vond ik een gat in de kap waardoor de zon toch naar binnen schijnt. En bij elke bocht was ik aan het prutsen met parasolletjes en dooky’s en toch was m’n zoons wang verbrand . Hij staat ook vrij hoog op de wielen, dus wat minder stabiel. Ik heb nu een Bugaboo en vind het echt superfijn dat je de zonnekap helemaal dicht/uit kan klappen.
Ik vond de onderbak van de Joolz een stuk chiller, maar ik loop veel en deed dus ook vaak boodschappen met de wagen. Je moet even voor jezelf bedenken wat je allemaal met de wagen moet/wilt doen als de baby er straks is. Dan kan je beter bepalen welke eisen je aan een wagen moet stellen!
Ga naar zo’n babywinkel. Wij kregen echt fijn uitleg en je hebt en testbaan waar je rond kan lopen met nepbaby. En zo konden we kijken of dis in de auto past. Wij hebben een dubatti gekozen. Makkelijk in te klappen en past in de auto. Heb wel vrij breede kofferbak. En vind hem erg mooi. Ingeklapt kan hij ook staan als een oma-boodschappen karretje. Is voor de opslag thuis handig.
Joolz is volgens mij ook geschikt voor langere mensen, maar dat zijn wij niet.
Wat hierboven ook al gezegd is. Laat je informeren bij een babywinkel waar je ook met verschillende modellen kan lopen en denk na waarvoor je de wagen wilt gebruiken. Ik wilde een grote mand, omdat ik altijd lopend boodschappen doe en we wandelen veel door duinen, bos, strand etc., dus vond het ook fijn als de wagen/wielen hiervoor geschikt was. Wij zijn uiteindelijk bij een Bugaboo uitgekomen.