Kinder piano met de naam in gegraveerd?
Of die gitaar. En anders een post zwangerschap massage voor de moeder. En een kleinigheidje voor de baby zoals een bestekset oid.
Ons meest orginele kraamcadeau waren 2 fruitboompjes in een mooie pot voor in de tuin. Verder idd zilveren bestekje met naam, koffertje met naam om te komen logeren, kwalitatief goede babygym, draagzak?
Hij bleef maar zân hoofd tegen mân borst drukken. Toen heb ik hem maar in een soort houdgreep genomen met zân hoofd naar de zijkant en sliep hij bijna meteen dus konden we lekker samen op pad! Maar hoop wel dat hij binnenkort weer wil. Denk dat hij het leuker vindt als hij straks boven het rugpandje uit kan kijken, nu ziet hij niks dus dat is ook wel saai.
Dit klinkt als motorboaten voor babyâs.
Bij mij doet ze dat heel vaak als ze gewoon super moe is. Dus zoân houdgreep klinkt niet gek dan haha
Mijn baby doet dit ook, of helemaal naar achter hangen zodat ie mij kan zien haha zo cute. Moet hem ook altijd even goed leggen en zo vast houden en dan valt ie ook meteen in slaap.
@anon18050057 ik leg ook altijd mân hand over dâr oortje met mân vingers ri dâr oogjes, dan is ze instant rustig en valt echt gemakkelijk in slaap in de draagdoek
Als je een kind van rond de bijna 3 tot 4 hebt, is dit echt een supertip. Als je kind tenminste van puzzels houdt. Mijn zoon (bijna 3) kon al die houten puzzeltjes al en is nu begonnen met deze moeilijkere puzzels. Hij kan ze nu allemaal zonder hulp en speelt er heel veel mee. Het ontwikkelt zijn vaardigheden goed.
En de volgende woordkaarten helpen mijn zoon goed. Hij oefent de woordjes heel graag met mij, bij boeken heeft hij geen geduld om naar me te luisteren. Ze zijn wel meer voor een beginnende vocabulaire, voor 2 a3 jaar zou ik ze aanraden. Ik zie dat ze wat duur zijn maar ze gaan niet kapot, zijn niet van simpel papier maar een soort plastic. En dubbelzijdig.
Https://www.bol.com/nl/p/speel-en-leerkaarten-mijn-eerste-100-woordjes/9200000054887078/?suggestionType=typedsearch&bltgh=p6q-EJqgqkaMf9W4A0hCkQ.1.6.ProductPageUrl
De volgende puzzel was een extreem succes toen M. 2 jaar was. Heeft hij echt uren mee gespeeld, is een wat ingewikkeldere houten puzzel.
Https://www.bol.com/nl/p/new-classic-toys-vormenpuzzel-voertuigen/9200000065574133/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DXXyD58TAqiwyhxNGbefBIAAAAIM%26slt_type%3Doften_bought_together%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_oft%26slt_nm%3Dproduct_often_bought_together%26slt_pos%3DC2%26slt_owner%3DCCS%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D6%26itm_id%3D9200000065574133
Een alfabetpuzzel raad ik ook iedere ouder aan om te kopen. Mijn kind weet nu elke letter te herkennen door met mij te oefenen en gaat random als hij een woord ziet alle letters hardop zeggen.
Omdat hier altijd zulke goede tips gegeven worden, de volgende vraag. Een kennis van ons is met 31 welen bevallen (6 weken nadat haar vliezen gebroken zijn). En nu zou ik graag een leuk cadeautje geven. Het liefst iets dat echt bij zoân heel kleintje past. Misschien doe ik een mooi klein pakje (maar maat 44 is nog vee te groot), maar het liefst iets dat echt bij zoân kleintje past.
Je hebt speciale webshops met prematuur kleding van maat 34-48 dacht ik. Of een couveuse knuffel?
@anon18050057 Ik spui even uit eigen ervaring hoor, maar het is natuurlijk niet overal en voor iedereen hetzelfde!
- Ik weet niet of het kindje nog in de couveuse ligt maar dan mag het waarschijnlijk nog geen kleertjes aan. Op een gegeven moment wel een rompertje, maar echt pas kleertjes als het in een bedje komt te liggen. Tegen die tijd is het wel fijn om kleertjes te hebben die ook al gewassen zijn, zodat ze meteen gebruikt kunnen worden. Wij hadden bijvoorbeeld niks bij ons aan kleertjes (want niet verwacht dat ik al zou bevallen) en de dingen die we kregen kwamen rechtstreeks uit de winkel. We konden in het RMcH alleen via zeepprogrammaâs wassen en kleertjes voor zoân kleintje moeten op 60 graden gewassen zijn, zonder wasverzachter.
De maat is wel lastig idd, het ligt er een beetje aan wat hij of zij weegt tegen de tijd dat hij of zij in een rompertje mag. Onze zoon paste met 1700 gram wel in maat 44, het zat wel wat ruim maar het ging. - Zoân inktvisje zoals @Mhysa zegt krijgen ze vaak in het ziekenhuis, die kun je volgens mij niet ergens kopen want ze worden door vrijwilligers gemaakt. Die gekrulde tentakels voelen een beetje als de navelstreng en daar worden ze rustig van. Earlybirds geeft een vogeltje bij de fotoshoot met hetzelfde idee.
- Je zou een Earlybirds fotoshoot voor ze kunnen regelen. Dat is gratis, maar wijzelf zijn er nooit aan toe gekomen om het regelen en dat vind ik best jammer. Ik had er gewoon geen ruimte voor in mn hoofd om ze uberhaupt te contacten.
- Je hebt van die âmijn eerste jaarâ boeken speciaal voor premature babytjes. Wij hebben een gewone in de kast liggen stoffen omdat ze niet leuk zijn om te gebruiken als je kindje prematuur is, want die ontwikkelingen die er in staan (zoals: âweek 6: je lachtte voor het eerst naarâŚâ) gaan helemaal niet op voor een prematuur babytje en ik vond dat zelf heel confronterend. In die speciaal voor prematuren staan ook dingen in als wanneer ze voor het eerst kleertjes aan mochten, of mochten buidelen met papa of mama, of een bepaald gewicht voorbij waren, of in een warmte bedje mochten.
- Er zijn ook boeken gericht op ouders met premature kindjes. âOp weg naar huisâ is er een, âKoester je kleintjeâ (over buidelen).
- Dingetjes om zijn bedje en kamertje een beetje mee op te vrolijken en versieren vonden wij heel leuk. We kregen bijvoorbeeld een slinger met zijn naam, handgemaakt, en een muziekmobile in de vorm van een inktvis. Dat maakte het voor ons ook fijner om daar de hele dag te zitten omdat het minder steriel voelde.
- Voor onszelf vonden we het heel fijn als mensen boodschappen of maaltijden gaven. Dan hoefden wij niet na te denken over nog boodschappen doen of koken. Of mensen die af en toe een was kwamen halen en dan schoon en droog weer afleverden.
Wij hebben een 3 maanden abonnement op klikkie cadeau gegeven en als kraamcadeau doen we dan een mooi foto album.
Wauw super bedankt! Ik ga het allemaal aandachtig doorlezen en laat weten wat het geworden is
Oh ik stond helemaal niet stil bij zulke dingen, wat een respect voor iedereen in zulke situaties
K heeft nog heel lang mijn borsten gezocht, ondanks de flesvoeding! Vorige week nog haha. Stond onder de douche en toen probeerde hij toch weer mân tepel te pakken, terwijl die dus al 3 maanden droog staan.
Nou super bedankt nogmaals het boek vond ik heel mooi, maar kweet niet of ze de bandbreedte hebben om daar nu mee bezig te zijn. Die octopusknuffeltjes zijn suuuuuperlief en kan je blijkbaar op Etsy bestellen! Maar duurt best lang. Die fotoshoot is ook al zo geweldig, maar dat vind ik zonder overleg met hun een beetje tè.
Het is dus nu een stoffen naamslinger geworden die wordt met de hand voor hem gemaakt nu om zn kamertje in het ziekenhuis te versieren. Dankje!
Ik heb een vriendin een memorybox gegeven! Daar kunnen dan de mooiste herinneringen en eerste pakje etc in bewaard worden! Ik heb een glazen gegeven, maar je hebt ze ook van hout!
Dit heb ik ook voor mijn kinderen en ik stop er regelmatig nog dingen bij. Love die boxen
Ja, maar voordat ik ze verkocht gaf ik ze al cadeau en daar waren ze heel erg blij mee! Dus gewoon een serieuze tip.
Heeft iemand misschien een tip/aanrader voor een goede rugtas als luiertas?