Ik had zelf eigenlijk zelden dat het dekentje zelf gewassen moest worden… Ik had de eerste periode altijd een hydrofiele doek onder het hoofdje liggen
Hm ik vind het vaak heel ongemakkelijk ogen… Ik had Q er in de winkel ook eventjes in gezet omdat hij maar naar dat ding toe bleef kruipen, maar hij kon niet fatsoenlijk met zijn voeten bij de grond. Gevolg was dat hij helemaal voorover in dat ding ging hangen en op zijn teentjes zichzelf voortduwde… En zo zie ik wel meer kinderen, lijkt mij persoonlijk helemaal niets en wij hebben er dus ook geen. (Overigens heb ik een vriendin die er juist bij zweerde en haar zoontje scheurde er mee door de tuin)
Sinds een tijdje jeuken m’n borsten echt heel erg. Nu staat overal dat je niet moet krabben maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan Heb nu mentholgel wat een beetje helpt. Hebben jullie nog tips wat bij jullie echt werkt(e)?
Ik smeerde van die buikcreme van de Etos (Belly Balm heet het geloof ik) ook op mijn borsten, daar zit iets verkoelends in wat bij mij wel hielp (maar weet niet of het echt meerwaarde heeft boven mentholgel).
Ik heb ook wollen wiegdeken gebruikt. Ik heb hem geen één keer hoeven wassen. Onder het dekentje gebruikte ik altijd een laken.
Al voordat er daadwerkelijk iemand zwanger is? Ik vond tijdens m’n zwangerschap en voor daarna buskruit met muisjes leuk.
Ik heb dekentjes gekocht, maar ze lijken zo dun voor de winter.
Iemand nog tips? Lees hierboven van wol, is dat beter?
Ik luister nu de podcast Happy Mum, Happy Baby van Giovanna Fletcher en die kan ik echt aanraden! Goed luistervoer als je baby boven op je in slaap valt en je geen kant op kan.
Ik heb mijn man het boek Aanpakken voor aanstaande vaders cadeau gedaan. Heb het zelf ook gelezen. Leuk en luchtig geschreven maar vol informatie!
Help, mijn babietje lijkt de draagzak niet meer fijn te vinden! Hij sliep er altijd heerlijk in, maar sinds een week of twee (hij ie nu 11 weken) blijft hij maar wriemelen. Hij legt zijn hoofd ook niet meer naar de zijkant, maar drukt zijn hele gezicht tegen m’n borst zodat hij bijna geen lucht krijgt. Je hoort hem dan ook echt heel harde snuifgeluiden maken en hij beweegt zijn hoofd de hele tijd van links naar rechts. Herkent iemand dit? Zou het zo fijn vinden als hij in de zak blijft gaan omdat ik dan zoveel mobieler ben
Hmm dat duwen en snuiven deed mijn baby als 'ie trek kreeg. Volgens mij ruiken ze die melk door je shirt heen . Mijn halve bovenlijf was altijd zeiknat van dat gelik en gekwijl
Omg ja!! Ik dacht dat hij net gegeten had nu, maar nu je het zegt… ik ben elke keer zeiknat haha. Shit :’)
Dat ‘graven’ dus met die neus tegen je borst. Das zoeken naar je tepel . Zijn net puppy’s hoor, die baby’s
Mijn vriend had “the dad” gekregen. Is wel meer een grappig boek dan daadwerkelijk informatief.
Ja die had ik ook voor mn vriend gekocht en daar was ie heel blij mee! Hij vond het fijn dat er gewoon informatie in stond en geen “grappige” dingen.
Ik ben hem nu aan het volgooien en ga het zo nog een keer proberen!
Wat vonden jullie leuke kraamcadeau’s om te krijgen? Een vriendin is op dit moment aan het bevallen(!) en heb nog niks gekocht (ze weten niet wat het wordt, dus wilde sowieso geslacht afwachten) en op zoek naar iets origineels. Het mag best wat duurder zijn…Zat zelf te denken aan een kindergitaartje (man is heel muzikaal, speelt veel instrumenten), maargoed, daar kunnen ze natuurlijk nu nog niks mee…dus wellicht hebben jullie nog andere leuke ideeen.
Ik vond vooral cadeaus voor mezelf leuk . Maar ik noemde het hier vaker, ik kreeg een spaarpotje met wat kleingeld en een grappig briefje. Je zou dan bijv een mooie spaarpot met een euro erin kunnen geven met een kaart ‘voor je eerste gitaarles’
Kindergitaartje vind ik super leuk! Ik vond ook mooie voorleesboeken die gaaf geïllustreerd waren en bijvoorbeeld betrekking op de naam hebben zelf heel leuk en dan met voorin de datum en een lief berichtje van jou geschreven.
Ik heb een mooi zilveren bestek gekregen met de naam er in gegraveerd.
Houten kapstokken met de naam van de kindjes.
Een bon van thuisbezorgd is altijd geweldig.