Tips, ervaringen & aanraders

Hygiëne.:speak_no_evil: En pedagogisch beleid uiteraard. Persoonlijk vind ik horizontale groepen natuurlijker.

3 likes

Ik vind zelf een verticale groep veel fijner. Daar ook bewust voor gekozen.

1 like

M zit op een verticale groep en babyzusje gaat straks naar een kdv met horizontale groepen. Nu achteraf denk ik dat een horizontale groep voor M veel fijner zou zijn geweest. Op vrijdag zijn er bijv heel veel babies en kleinere kindjes. De spelletjes die ze spelen dagen hem niet uit, hij vindt het ook een stuk minder leuk dan woensdag (wél leeftijdsgenootjes). Voordeel is wel dat hij veel individuele aandacht krijgt en dan bijv werkjes voor groep 1 mag maken.

1 like

Wij hebben eigenlijk vooral gekeken naar wat voor ons praktisch is. We wonen minstens 3.5uur rijden van onze families en hebben ook geen vrienden in de buurt aan wie we zouden vragen op te passen. Niet te ver van ons huis en mijn werk zit een opvang met ruime opvangtijden, wat handig is ivm onze flexibele werktijden. En ze zijn tov andere opvang is de buurt weinig dagen in het jaar gesloten. Mijn collega’s hebben hun kinderen ook naar deze opvang gebracht en zijn er stoer tevreden over.

2 likes

Ik ben maar bij een gaan kijken… en die is het dichtst bij en in een huis wat lijkt op het onze en verder klonk t allemaal wel prima. Vrij kleinschalig iig. Ik heb ook geen zin om nog bij meer te gaan kijken dus heb me maar meteen ingeschreven :sweat_smile:

1 like

Ik wilde geen verticale groepen en heb vooral gelet op het beleid rondom rust, regelmaat en hygiëne. We hebben ook leidsters gesproken bij de rondleiding en die kwamen ook heel kundig en rustig over, dat gaf ons heel veel vertrouwen.

1 like

Ik wilde ook geen verticale groepen. Denk dat horizontale groepen wel beter aansluiten bij de leefwereld en interesses van het kind. Heb gekeken naar de rust/sfeer op het kinderdagverblijf en of ze er warm/biologisch aten. Maar denk dat het gevoel het belangrijkst is wat je erbij hebt.

1 like

Wij hebben 2 verticale groepen van 0 tot 2.5 en een horizontale peutergroep. Vind ik ideaal, de kleintjes leren van elkaar en tegen de tijd dat ze echt uitdaging nodig hebben, zitten ze bij hun leeftijdsgenoten

1 like

J heeft helaas snel droge plekjes op haar huid, met name in huidplooien. Heeft iemand daar ervaring mee en zo ja, wat smeer(de) je er op?

Onze dochter heeft dat ook, ik gebruik sinds kort balneum en dat bevalt ons goed. Die is extra vettend maar niet dik om uit te smeren. Heel prettig.

1 like

Ik smeerde gewoon overal bepanthen op. En op de billen sudocrem.

M kreeg ineens allemaal droge ronde vlekjes op zijn lichaam en het werd steeds erger tot we er achter kwamen dat het door de mandarijnen kwam <- mss heeft iemand hier wat aan haha

2 likes

Dank @anon46493654 en @SimpleThings , ik heb wel Sudocrem maar dat smeert soms niet prettig vind ik. Ik ga Bepanthen en Balneum op de boodschappenlijst zetten!

Ik heb dit keer zin in een commode met heel veel laatjes. Maar vind alleen met drie grote lodes of kleine lades met legplankjes en dat blief ik niet.
Iemand enig idee? Marktplaats al afgespeurd.

1 like

Bedoel je die van Hemnes die eigenlijk geen commode is?
Ik heb de Hemnes met 3 laden, met daarin verdeelbakjes. Die bevallen mij goed. Als ik meer ruimte had gehad, was ik voor de grotere gegaan.

Ja zoiets, maar dan het liefst echt een commode met opstaande randen.

Ik heb toevallig vandaag van dr leenarts gekocht voor droge huid. Hier lijkt het wel erg op eczeem, dus misschien een te erge crème voor haar droge plekjes?

Nou er komt aardig wat (redelijk onschuldig) eczeem in mijn familie voor, dus het kan dat dat het is.
Ik heb elk jaar 1 of 2 keer dat het opvlamt en dan heb ik over mijn romp kleine plekjes, die gaan ook vanzelf weer weg. Omdat ik er niet heel veel last van heb, smeer ik de plekjes alleen in met Calendulan en heb ik geen zwaardere middelen nodig. Mijn vader en broer hebben wel echt zalf van een dermatoloog, maar die hebben het soms ook in hun nek en hals etc en meer last dan ik.

Ik weet alleen niet zeker of dit eczeem is bij J, omdat het echt in huidplooien zit en symmetrisch is. Dus bij haar knieholtes, voetjes, en oksels bijvoorbeeld.
Dr. Leenarts ken ik niet, maar kan ik sowieso ook voor mezelf gebruiken! Dank dus voor de tip!

@Tunnelvisie Ik zie hier mooie (die gele bijvoorbeeld, helaas is die verkocht), misschien zit hier iets van je gading bij?

Ohhhh shit die gele is echt leuk!:dizzy_face:


Omg ik wil deze en er dan leuke knopjes in zetten maar denk dat m’n vriend me dan echt dood maakt.
“Ik kan de broekjes niet vinden! Ik kan de rompers niet vinden! Ik ben verdwaald in de commode!”

7 likes

Ik weet nog niet of t werkt hoor! Moet het zelf uitproberen nog. Maar ze heeft hier nu erg last van het zwembad water en krabt zichzelf helemaal open. (Foto hieronder is ook van alleen een badje zonder zeep)

Foto slagveld