Tips, ervaringen & aanraders

Ik ben queen harde buiken (moet met 33 wkn stoppen met werken vanwege teveel voorweeën). Douchen, warme kruik, evt in bad als je die hebt. En het enige wat écht bij mij hielp; niks doen. Vond ik zelf meeeeega frustrerend maar bankhangen met Netflix aan en zorgen dat ik goed kon ontspannen werkte het beste.

Sterkte en veel succes met de laatste loodjes! En zeker aan de verloskundige blijven aangeven hoor.

1 like

Want waren ook alweer jullie tips tegen berg? Ik kom met de zoekfunctie hier alleen maar op 1000 posts van @BERGamot terecht haha. Heb na een paar online tips al onder de douche ingeweekte velletjes eraf geprobeerd te schrapen met de OV-chipkaart van mijn vriend maar dat werkte niet echt :sweat_smile:

1 like

Ik deed na het douchen een flinke scheut olie op haar hoofdje. 5 minuutjes laten zitten en dan zachtjes eraf kammen.

1 like

Bergzalf van dr Leenarts!

1 like

Gebruiken jullie allemaal zo’n “echte” luiertas? Ik vind die dingen namelijk best lelijk en duur. Ik dacht dat ik gewoon wel wat spulletjes in een rugzak kon doen of evt. zo’n studio Noos tas kon kopen met daarin gewoon een toilettas met babydingen. Of mis ik dan echt iets essentieels, als ik geen echte luiertas koop (ben bijna uitgerekend en ga opeens twijfelen of ik toch niet vanalles nodig heb wat ik eerst onzinnig vond om te kopen!)?

Nee hoor! Bij de 1e amper gebruikt en bij mijn zoons gewoon een linnen tasje gebruikt :grimacing:

1 like

Ik dacht precies hetzelfde en heb uiteindelijk wel een echte luiertas gekocht maar puur omdat ik het design verrassend leuk vond (vond nl ook heel veel lelijk). Deze zou zogenaamd handig moeten zijn door veel vakjes e.d. maar ik vind het juist mega onhandig omdat ik me nooit herinner wat ik in welk vakje heb gestopt dus dan ben ik alsnog aan het graaien. Daarnaast zijn echte luiertassen meteen ook behoorlijk aan de prijs terwijl ze naar mijn idee dus niet echt meerwaarde hebben. Een gewone tas met een kleiner tasje voor bijv. luiers lijkt me dus meer dan prima.

Wij hebben een klein rugzakje voor haar spulletjes. Geen moment spijt van gehad. Dit is zoveel makkelijk meenemen dan die grote tassen. En hij was vooral ook niet duur

Beetje olie, laten intrekken en dan wat eraf krabbelen met een kaartje. Vond dat zo heerlijk om te doen stiekem haha.

@Cactuss Ook nooit echte luiertas gehad. Hou er wel rekening mee dat die dingen van Studio N.oos gewoon 1 groot vak zijn.

2 likes

Even een tip van mij: ik heb een ledikanthoeslaken gekocht bij Zeeman, superzacht en past heel goed. Voor maar liefst € 2,99 :+1:

7 likes

Niet in de droger doen alleen!!! Ik heb ook een aankleedkussenhoes ervan gehad maar kwam er n2x zo klein uit haha

Het enige wat ik doe is Netflixen en af en toe met de hond lopen…verveel me dood! :joy:

Oh ja, ik doe beddengoed nooit in de droger haha. Maar zonder droger blijft ‘ie nog steeds zacht :+1:

Heb je een bad? Dat hielp bij mij ook wel. Lekker Netflixen in bad.
En ik deed ook aan zwangerschapszwemmen, wat heel chill was en tijdens het “zwemmen” en daarna waren mn harden buiken ook veel minder.

Ik moest ook met 34 weken stoppen met werken door mn vele harde buiken. (en achteraf had ik al wel eerder moeten stoppen, maar eigenwijs… haha)
Gelukkig zit je al op het eind, sterkte met de laatste loodjes!

Nee geen bad. Ben ook eerder gestopt met werken. Ik zit maar veel te bouncen op een bal voor de tv en probeer nog het bos in te lopen met de hond voor wat ontspanning.

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren, dan maar een beetje online shoppen de komende dagen!

Beetje een late reactie, maar ik heb ook nooit gebruik gemaakt van een luiertas maar gewoon een grote tas van bijv. HM. Maar ik gebruikte wel een bag in bag tas organizer (gewoon een cheap one van Ali). Zo kon ik toch alle verzorgingspulletjes netjes meenemen en kon ik gewoon verschillende tassen gebruiken want je hoeft dan alleen maar de tas organizer eruit te halen.

Studio Noos tassen zijn enorm overpriced maar toch een grote fan hier. Heerlijk om een hoop zooi in te mikken en klaar :nerd_face:

Iemand toevallig ook nog tips voor verjaardagscadeautjes voor een 9-jarige?

Toch nog even terugkomen op het in de lengte of breedte verschonen hoor… Lag er vannacht aan te denken. (Je moet wat als je niet kunt slapen) Als dat niet goed zou zijn voor een eventuele voorkeurshouding, dan zou een co-sleeper toch hetzelfde probleem moeten geven? Misschien nog wel meer, omdat hij daar veel langer in ligt dan op het aankleedkussen.

1 like

Floradix voor energie. Is gewoon homeopatisch