Tips, ervaringen & aanraders

Gebruikt hier iemand een weekplanner/maandplanner die meer gericht is op gezin? Of heeft iemand de tip voor een fijne planner waar ook ruimte is voor memo, to do en boodschappen?

Zoveel planners, maar ik wil niet zelf van alles moeten tekenen enzo.

Wat is een fijn inklapbaar traphekje?

We zitten erover te denken om de 3 lades Hemnes kact van Ikea als commode te gaan gebruiken. Nu moet je in de lengte verschonen en Helaas verkoopt de Ikea geen bladvergroter. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Wij gebruiken die kast als commode. Waarom moet je in de lengte verschonen? Wij doen het in de breedte, gaat prima.

Wij hebben de grote hemnes als commode. Nog altijd blij mee. Onder het verschoonkussen hebben we zo’n anti slip matje gelegd tegen het schuiven. Ik vind zelf verschonen vanaf de zijkant handiger/fijner dan vanaf de voeten zeg maar. Vooral nu ze groter is. Scheelt veel geworstel en getrap in je buik :grimacing:

Dat schijnt beter te zijn voor de heupjes van de baby. Volgens mij wordt het nu ook op die manier gedaan bij de kinderopvang.

Wij gebruiken een Leander Matty, die is verzwaard aan de achterkant dus dan kun je hem zonder bladvergroter gebruiken! Wij hebben hem ook op een hemneskast en dat gaat heel goed. Wel duur moet ik eerlijk zeggen, maar wij zijn er heel blij mee. Heb je ook geen gedoe met hoezen.

1 like

Wat een grappig ding, kende ik helemaal niet! Ga me er eens in verdiepen

1 like

En @HvO nog bedankt voor deze tip! Nu 3 nachten in de luierbroekjes en niet meer doorgelekt :partying_face:

3 likes

Hoe zou dat beter moeten zijn voor de heupjes? Je kind ligt toch gewoon bij allebei de manieren gewoon op zijn rug? Of mis ik nu iets en gaat t over heel iets anders dan verschonen? :grimacing:

Haha dat was precies wat ik zei. En dat het waarschijnlijk over een half jaar weer anders is. Maar ‘men’ zegt dat het beter is.

1 like

Kijk @HvO we hebben een nieuwe voor de discussie bingo :joy:

Volgens mij is het in de lengte verschonen in het leven gebracht omdat in de breedte mogelijk een voorkeurshouding bij je kindje zou kunnen veroorzaken/in stand houden (want kijkt altijd zelfde kant op om de ouder te zien). Of er ook cijfers zijn die dit bevestigen weet ik niet.

Wij hebben trouwens ook de grote Hemnes en verschonen zelf in de breedte. Hadden de eerste periode overigens ook een kussen beneden en die lag op de eettafel, daar verschoonde we dan weer wel in de lengte. Overigens puur vanwege praktisch oogpunt voor onszelf en niet vanwege een mogelijke voorkeurshouding.

De baby is er nog niet, dus of het fijn is met verschonen weet ik niet
 maar wij hebben deze op de Hemnes gemonteerd: https://polini-kindermeubels.nl/product/commode-plank-voor-ikea-malm-of-hemnes/

Je kan dan zowel in de lengte en breedte verschonen, het is behoorlijk groot.

Ik zit in week 39, en heb al dagen lang constant harde buiken
 trek het slecht. Douchen helpt tijdelijk even, maar weten jullie nog andere oplossingen?

Hier hetzelfde mbt kussen beneden. Vet hendig :tada:

Oh ja ik heb op die website gekeken en zag toen dat het vergrootblwad voor de hemnes was uitverkocht. Maar die van de Malm past daar dus gewoon ook op?

Ja was echt relaxed. Helaas zijn die tijden voorbij sinds alles om hem heen véél te interessant is :sweat_smile:

De middelste was vrij ‘laat’ zindelijk, pas vlak voordat hij naar school ging. Liet ik hem altijd zelf op tafel klimmen omdat hij echt te zwaar werd :joy:. Op de commode kon hij niet klimmen dus dit was zoveel makkelijker hahaha. De jongste (nu1,5) verschoon ik nog steeds beneden, maar die draait ook alle kanten op of trapt keihard in mijn buik :face_with_raised_eyebrow:.

1 like

Oh, verkeerde link sorry! Dat zou je even moeten navragen bij de webshop. Ik bedoelde idd die voor de Hemnes zelf. Op Etsy zijn ze volgens mij ook te vinden.