Tips, ervaringen & aanraders

Ah ja dan lekker bij je nemen inderdaad. Ze zijn maar even zo klein. Al snap ik wel dat het soms te veel kan aanvoelen.

ik vind het gewoon leuk om te zien of er een ritme in komt, zodat ik beetje weet hoe ik de dag kan indelen icm de andere kinderen

Welke app gebruik je ?
Ritme is hier soms een ding ahah

Baby tracker.

Haha ja ritme is een ding. :sweat_smile:

1 like

Heeft iemand een tip voor een campingbedje dat makkelijk mee te nemen is en fijn in gebruik?

Je zegt dat je ook herbruikbare luiers hebt, ik neem aan wasbare luiers dus? Wat voor overbroekje doe je daar overheen? Bij ons was een wolbroek het enige wat de nattigheid tegenhield.

Hauck sleep en play vind ik fijn

1 like

Van Pampers heb je ze vanaf maat 3. Zat bij Q wel wat groot, maar hees hem gewoon iets hoger op en werkte perfect!

Edit: Zie dat @HvO al een link postte, dus was spuit 11 :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Wij hebben een Deryan Baby Luxe gekocht, nog niet getest maar hij vouwt iig echt klein op en is makkelijker mee te nemen dan een echt camping bedje. En meteen een klamboe volgens mij.

1 like

OkƩ die ga ik eens proberen! Thanks! :smiley:

@Saturnus @Unquestionable K weegt nu 6,2kg met 3,5 maand. En die maat 2 gaat tot 8kg dacht ikā€¦? Zitten hier nog perfect. K is ook niet heel groot idd.

1 like

Wij hebben (net als @Bergamot) de Deryan travelcot baby luxe. Al veelvuldig gebruikt zowel ā€˜s nachts (uit logeren) als op het onder andere het strand. Is klein, lichtgewicht en zowel beschermd tegen mussen als de zon (UPF 50). Ben nog steeds echt heel blij met de beslissing om deze te kopen in plaats van een campingbedje!

2 likes

[quote=ā€œArya, post:3172, topic:6208, full:trueā€] beschermd tegen mussen
[/quote]

Haha :joy:

Oh, haha. Quoten went wrong.

1 like

Hahahahaha, Ć³Ć³k handig :joy:
Muggen dus, mocht dit nog niet duidelijk zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ja 2 gaat hier nog wel aan, maar zit echt al wel krap rond dā€™r kontje haha

1 like

@Unquestionable Ik heb bij I wel de langzaam verwijder methode gedaan. Ik zat er de eerste week elke avond 1 tot 2 uur, daarna steeds wat sneller en na 2 weken kon ik weg. Maar toen raakte ze in de volgende slaap regressie dus heb ik haar bij haar broer op de kamer gestopt en toen ging het meteen goed.

Hoi ben ik weer. Mijn zoontje is nu 6 maanden en spuugt nog steeds ZO veel. Zijn lijntje daalt ook, hij is op de WHO curve van 59% op zā€™n hoogst naar nu 21% gezakt in een paar maanden. Morgen naar de kinderarts dus ik zoek vooral wat tips en ervaringen om goed voorbereid te zijn morgen.
Mā€™n dochter had KMA dus sindsdien eet ik veganistisch. AllergieĆ«n zitten dus wel in de familie dus het zou soja kunnen zijn, maar dat eet ik al een week niet en ik merk geen verbetering. Het spugen wordt ook steeds erger lijkt wel, ipv beter. Hij krijgt al omeprazol tegen het zuur.

Ja ik hoop ook echt dat die 2 meiden bij elkaar op de kamer willen slapen later haha, dat zou al een hoop schelen. Want bij de opvang ligt ze ook met andere kindjes en dan slaapt ze soms een dutje van 2 uur :thinking:

Het steeds ergens anders zitten zorgt hier ook voor paniekā€¦ moet zeggen, de laatste dagen zit ik er niet langer dan een uur, dat is al heel wat. Soms maar 15 min :ok_hand:t2:

Alleen spugen en krampjes. Huid is rustig.

Ja de huisarts wil een echo laten maken om te kijken of er niet toch een vernauwing zit, al is dat onwaarschijnlijk omdat dat meestal al veel eerder zo extreem wordt. Maar goed, beter uitsluiten.

1 like

Wat fijn dat het gelukt is! Happy to help. :smile:

1 like

Even laten huilen? Mijn zoon ging de nachten doorslapen toen hij 10 weken was. Met 15 weken werd hij ineens 's nachts weer wakker (soms wel 2 keer). Geprobeerd te troosten maar dat hielp niet. Een flesje hielp wel, maarja was zo blij dat we van die nachtvoedingen af waren. Toen uiteindelijk maar een keer laten huilen. Dat duurde maar 10 minuten en toen ging hij weer gewoon slapen. Sindsdien slaapt hij (weer) als een roosje. Hadden we dat maar eerder gedaan ipv een paar weken zitten prutsen 's nachtsā€¦

Mijn zoon is nu ook bijna 5 maand, en heeft sinds kort eindelijk een ritme:

7:30 wakker en voeding 1
9:00 - 10:30 slapen
11:00 voeding 2
12:30 - 14:30 slapen
15:00 voeding 3
16:30 - 17:15 slapen
18:30 voeding 4
19:00 slapen
22:30 voeding 5 en weer slapen

2 likes