Tips, ervaringen & aanraders

Ik heb een open trap naar zolder, even een voorbeeld gezocht op internet: afbeelding|375x500

Heeft iemand van jullie dit ook? En wat voor traphekje hebben jullie dan?

Vraagje; leggen jullie je baby ook overdag in een slaapzak voor de slaapjes? Of alleen snachts?

Ik doe het nu eigenlijk alleen snachts en overdag gaat ‘ie in zijn normale kleding zo zn bed in. Maar vraag me af of altijd in zijn slaapzak niet beter is qua consequent zijn enzo.

Die van mij plukte gister zo’n knuffeldoek met dierenkop uit de mand met baby spullen en nam hem onder zijn arm mee naar de supermarkt. Dat was zo ongeveer voor het eerst, hij is 1,5 :joy:

Wij hebben trouwens de speen aan een knuffel, dan vindt hij die speen makkelijker zelf in zijn bed. We hebben twee van die knuffels, (stinken die dingen :face_with_head_bandage: )

1 like

L&S slapen in bed altijd in een slaapzak. Dat doen ze op het kinderdag verblijf ook en zo hebben ze hopelijk door dat als ze een slaapzak aan hebben dat ze dan moeten gaan slapen.

1 like

Hier ook, heb voor mega warme dagen van die hydrofiel slaapzakken van lodger. Dan kan hij toch in een slaapzak zonder dat hij oververhit raakt.

2 likes

@Taartje @Waterverf oké moet ik dan misschien ook eens mee beginnen! En geven jullie het slaapzakje dan idd ook mee aan de opvang?

K slaapt over het algemeen wel goed hoor, ook overdag 8/10x gewoon in zijn eigen bedje. Maar wie weet is het wel goed om mee te starten ivm het ritueeltje inderdaad.

Bij ons hebben ze slaapzakjes op de opvang. Scheelt weer zeulen :+1: Alleen een eigen fles, z’n knuffel en een setje reservekleren gaan in de tas (en nu dan minus de fles)

1 like

Ik kwam daar laatst een plaatje van tegen van de b abydan flex. Ik voeg even een plaatje van google toe!
afbeelding

4 likes

Hey dat is wel slim ja! Dankje

1 like

Wij ook overdag in de slaapzak omdat het dan hetzelfde is als op de opvang. Daar krijgt ze een slaapzak van daar

1 like

Ik weet verder niets over de stevigheid ervan ofzo maar het zag er wel handig uit zo!

Ja ze moeten een slaapzak mee als ze daar slapen.

1 like

Deze constructie hebben wij ook. Werkt prima! Onze hooligan hangt graag aan het hek en hij zit stevig. Via trap.hekjes punt nl samengesteld.

2 likes

Meine gute ik zou gewoon alles op ali bestellen :joy:

2 likes

Jaaa anders gaat ze noooit slapen. Die slaapzak is haar slaapassociatie. En ook op KDV krijgt ze gewoon haar eigen slaapzakje van thuis aan (want zit lekker haar eigen geur en geur van thuis aan)

Wij hebben zo’n irritante trap waarbij de eerste trede buiten de trap valt :sob:

En met 2 trappen hebben we zeker wel 3 traphekjes nodig. Maar deze zijn zo prijzig! Of heeft iemand anders nog een tip?

Ik heb geen foto bij de hand. Maar wat wij hebben gedaan is het traphek op de bovenste trap (foto rechts) op de eerste trede geplaatst. Staat al twee jaar zo en is echt stabiel! Wel iets vervelend als je met blote voeten de bovenste trap afkomst omdat je natuurlijk erop stapt.

1 like

Kunnen ze dan niet onder de eerste trede door? Of is dat niet open bij jullie?

Hebben wij dichtgemaakt. Het is niet een elegante oplossing, maar vind de traphekken sowieso irritant.

Mijn zoontje (1,5 j) lekt 's nachts altijd. We hebben ondertussen al vanalles geprobeerd: wegwerpluiers, herbruikbare luiers (wat we overdag ook altijd gebruiken), combinaties van wegwerp met extra inleggers, speciale superdikke herbruikbare nacht luiers, luiers achterstevoren aan , maar niets lijkt te helpen, en elke dag moeten hier slaapzak, pyjama en vaak ook het laken in de was.

Nog iemand die dit probleem heeft en een oplossing heeft?

Hem verluieren als we zelf gaan slapen is niet echt een oplossing want vaak is hij dan nog relatief droog. Ik denk dat het probleem vooral is dat als hij begint te plassen, hij gewoon heel veel plast en dat die luiers dat niet allemaal ineens kunnen absorberen.
Hij drinkt s avonds wel veel, maar op zich ben ik blij dat hij uit zichzelf zo goed drinkt en dat ook zelf aangeeft.