Tips, ervaringen & aanraders

+1

Send help

1 like

T gaat hier over knuffeldoekjes maar J heeft een aantal knuffeltjes/doekjes in dr bed liggen maar heeft geen ā€˜favorietā€™. Ze knuffelt af en toe met 1 en dat is het ook. Ze neemt wel overal een extra speen mee naar toe :face_with_hand_over_mouth:.

@Unquestionable lastig. Een vriendin heeft dat ook een tijdje gehad maar haar kindje was ouder dus die konden ā€˜afsprakenā€™ maken.

1 like

Ja ik hoopte dat ik nu al afspraken kon maken, maar helaas. Ik vraag elke dag of ze alleen in slaap gaat vallen vandaag en dat ze dan in heel de nacht in dā€™r bedje blijft. Maar ze zegt altijd ā€œnee mamma titte stoelā€ en ā€œnee Oja mamma pappa die bedā€. OkĆ© schatā€¦ :sob::sob:

Dat zijn niet de afspraken die jij wilt :sweat_smile:

Hier hetzelfde alleen is mijn kindje iets jonger. Ik heb een gesprek gehad met een slaapcoach die met me aan de slag wilde met de methode van geleidelijk aan verwijderen. Dus dat je per avond (mits succesvol in slaap gevallen) iets verder van het bedje af gaat zitten. Je moet alleen wel super consequent zijn en blijven anders werkt het niet. Ik heb uiteindelijk het traject met die slaapcoach niet doorgezet (omdat we toen middenin een eczeem / tandjes / sprongetjes-fase zaten) maar heb wel een paar succesverhalen gehoord over deze methode.

1 like

Ik wil best in die stoel zitten, maar niet als zij nog een fucking uur downward dogs en halve koprollen in dā€™r bed gaat doen. Als zij in 15 min slaapt, no problemo. Ga ik daar toch ff zitten.

2 likes

Wij hebben deze <3 Te koop bij themilkminimalist of andere hipster-moeke-webshops. Wel iets duurder want van merinowol maar hij is zo fijn. Heb er ook een speendoekvariant van (dan zit dat berenkopje er niet aan)

4 likes

ā€˜Hipster moeke webshopsā€™ en ik weet gewoon direct welke shops je bedoelde :joy:

5 likes

Er zijn hier ook moeders met kindjes op vrije school toch? Een collega van mijn man zit vaak uuuuren te knutselen/zagen/whatever voor dingen voor haar kinderen en kwam vandaag dit lijstje met ā€˜zelfgemaakteā€™ dingen tegen die je voor de 1e klas nodig hebt:
Krijtjesrol
Potlodenrol
Euritmietasje
Sloffenzak
Handwerk tasje
Reken en taalzakje

Is dit ook jullie ervaring? Hoe doen moeders zonder naaimachine- of figuurzaagskills dit? :scream:

De eerste vraag die in mij opkomt, wie heeft hier tijd voor? En daarna, wat als je niet creatief, niet goed bent in handenarbeid etc?

3 likes

Oh mijn god ik wilde mijn kind ook naar de vrije school doen maar heb nu al stress gewoon???

1 like

Ik weet niet eens wat deze dingen zijn???

8 likes

Vooral dit moest ik Googlen @Tessa

2 likes

Toen ik op de vrije school zat werden er volgens mij avonden georganiseerd dat iedereen dit ging knutselen.

Ik heb ook een aantal hele leuke knuffeltjes en doekjes gekregen maar vraag me af vanaf wanneer kindjes hier echt mee gaan spelen/knuffelen?

Mijn beeb is net pas een maandje

Mijne echt pas sinds een maand, ze is nu bijna een jaar.

1 like

Ik moest hier aan denken

2 likes

Zo herkenbaar uit mijn eigen jeugd. Mijn ouders moestwn ook altijd van alles maken en natuurlijk van verantwoord materiaal.

Geen idee eigenlijkā€¦ ik heb bewust geen knuffels en dingen in bed. Al die dramaā€™s met kwijtgeraakte knuffels altijd, zag ik niet zitten haha. (Dus nu hopen dat hij niet alsnog zelf een favoriete knuffel gaat kiezen of zo :sweat_smile:). Hebben ze wel gewoon beneden om mee te spelen en denk dat hij daar vanaf 6 maanden interesse in toonde en nu met bijna 11 begraaft hij zijn hoofd constant in een grote knuffelbeer die we hebben haha.

1 like

Wij hebben deze

Maar als ze op dā€™r zus lijkt dan moet ze niets hebben van alles wat zacht is en op een knuffel lijkt