Tips, ervaringen & aanraders

Kamertje en kinderwagen kregen we van de (schoon)ouders. Kleding hebben we nauwelijks zelf iets gekocht, bijna alles gekregen van familie (2e, 3e hands). Wat inderdaad meer gezegd wordt, vooral een autostoeltje is belangrijk want dan weet je in ieder geval zeker dat ie veilig is!

Bij de eerste heel veel tweedehands, simpelweg omdat ik weinig budget had. Alles weggedaan toen ze 1,5 was want ik wilde geen kinderen meer. Bij tweede alles nieuw gekocht, als een soort inhaalslag omdat ik dat shoppen bij de eerste zo gemist had :joy:. Bij de derde een combi tussen nieuw en dingen die ik nog had van nr 2.

Alles zelf nieuw gekocht. Vind het zelf niet prettig om tweedehands kleding te (laten) dragen. Voelt op een bepaalde manier niet goed. Ben misschien een snob op dat gebied.

We hebben bijna niks nieuw. De co-sleeper hebben we van vrienden geleend en de rest is allemaal tweedehands op de maxi-cosi na! Zo zonde om alles nieuw te kopen… voor je eigen portemonnee en voor al die spullen die dan maar 1x gebruikt zijn (vind ik dan). Maar dan heb ik het vooral over de grote spullen zoals een commode, triptrap en kinderwagen enzo.

ik ben ook zo hoor, snob high five dan maar :joy:

1 like

Hier zijn ze precies allemaal in een ander seizoen geboren, dus qua kleding heb ik er precies niks an

Hier komt het precies wel goed uit :ok_hand:t2: Alleen jongste groeit ff een tikkie sneller dus moest nog wel wat korte broekjes en t-shirtjes kopen. Heeeul erg.

Haha hier worden sommige dingen al voor de vierde keer gedragen. Ja zelfs ‘jongens’ kleding van de oudste draagt de jongste nu. Heerlijk bespaart geld. En dat geld kan ik dan weer uitgeven aan andere dingen. En ik krijg ook soms kleren van lieve vriendinnen.

3 likes

Ik bewaar de mooie kleding wel voor een volgend kindje, de rest geef ik weg. Mag van mezelf 1 krat per 2 sezioenen bewaren. (1 herfst/winter en 1 lente/zomer)

Bij de grootouders speelt ze met tweedehands speelgoed. Daar heb ik dan weer helemaal geen problemen mee. Maar kleding kopen is zo leuk! Hoewel 90% gewoon HE.MA is. Man doet daar ook nooit moeilijk over.

Bedje, Maxi Cosi, Stokke Tripp Trapp en box overgenomen van zus.
Commode, kast, baby set, new born set, wagen, autostoeltjes nieuw gekocht.
Wieg geleend van mijn ouders, daar heb ik zelf in gelegen en de 2 kleindochters ook.

Meeste kleding ook nieuw gekocht omdat mijn dochter van een ander seizoen was dan de dochter van mijn zus.
Nu die verschillen minder groot worden rond maat 80 heb ik heel veel kleertjes gekregen die ze wel kan dragen.
Ik krijg ook regelmatig mooie setjes nieuwe kleding van mijn zus en moeder die mijn smaak goed kennen.

Overigens kan ik niks wegdoen. Alles wat te klein is geworden bewaar ik in de hoop dat er een tweede komt.

1 like

Zo’n kauw ding van Sofie de Giraf, boxmobiel, klikkie abonnement, knuffeldoekjes, leuke rompertjes of pyjama’s in maat 62.

Oh en! Ik kreeg ooit een hele leuke spaarpot, gewoon van Hema en daar zat een euro in met ‘vast voor je rijbewijs’. Vond ik ontzettend leuk. Spaarpotjes dus!

1 like

Wagenspanner, baby’s eerste jaar invul boek (en dan twee keer :wink:) een speeltje van Lamaze, muziek inktvis van Jollein, speenkoord.

1 like

Mijn dochter was helemaal gek op Sophie de Giraf en voelboekjes die kraken. Had zelf zo een gepersonaliseerde little dutch trein gekregen, die vond ik echt super leuk. Volgens mij wel rond de €20 a €25. Baby speldjes als je een meisje krijgt. Leuke slabbertjes?

1 like

“Baby ziet” boekje voor 0-6 maanden met patronen en contrasten.

Weet iemand waar ik een leuk eerste knuffeltje of knuffeldoekje kan kopen voor ons kleintje? De knuffels die ik heb zijn best groot en de rest zijn onknuffelbare rammelaars. Hij kan dingen bijna vastpakken, dus het lijkt me leuk om hem een klein doekje ofzo te geven :slight_smile:

Ik heb deze van de dm. Echt zo’n knuffeldoekje/knuffel popje. Mijn dochter vindt hem geweldig.

2 likes

Oh top! Ik heb een DM om de hoek! Lief is deze :blush:

1 like

Deze hebben ze nu ook in een kikker, zo schattig! Of ja, misschien bestond hij al wel maar ik had hem nog nooit gezien haha. Heb hem cadeau gedaan aan een relatie en die waren er helemaal weg van.

Ik heb jullie hulp nodig. R is nu 2 jaar (en een maand) oud en ze kan niet alleen in slaap vallen. ‘Vroeger’ hebben we haar steeds in slaap moeten wiegen, nu kunnen we al een hele tijd alleen naast d’r bedje zitten, waarna ze zelf in slaap valt. Maar als we te vroeg weg gaan of überhaupt uit d’r kamer gaan als ze in d’r bed is, gaat ze zo hard huilen. Ze is dan gelijk helemaal in paniek. We hebben d’r verder nooit laten huilen, alleen gelaten of ergens achter gelaten ofzo, dus we weten niet zo goed hoe het nou komt dat ze zo extreem in paniek raakt. Enige is dat ze echt nog een uur gaat liggen spelen in bed en we dat precies niet hoeven te zien ofzo. Prima als ze wilt spelen, maar laat ons lekker beneden zitten… hoe gaan we t voor elkaar krijgen om haar alleen te laten slapen, zonder dat wij onze hele avond eraan moeten opofferen??