Tips, ervaringen & aanraders

Ik had er één van de Prenatal, maar die had na mijn zwangerschap al een grote deuk omdat ik er altijd mee sliep. Bijna niet gebruikt bij het voeden. Later wel weer toen ze leerde zitten, maar nog heel onstabiel was. Dan legden we hem om haar heen voor meer stevigheid. Best multifunctioneel.

Ik had eerst een gewoon zwangerschapskussen maar om te voeden vond/vind ik zo’n kleiner, steviger kussen van doomoo handiger. En daar kan de baby ook handig in rusten.

Hoi allemaal, ik heb pas weer een account aangemaakt en kan dus nog (lang) niet in het members only gedeelte. Dus vandaar dat ik het even hier doe. Zijn er hier nog dames die een vruchtwaterpunctie hebben gehad?
Ik krijg als het goed is maandag de uitslag maar vind het echt heel erg moeilijk. Als iemand ervaring hiermee heeft zou je me dan een pb willen doen? (als dat kan, ik weet dat helemaal nog niet…)

1 like

Geen ervaring maar wil je wel sterkte wensen, lijkt me inderdaad ontzettend spannend!

1 like

Ik heb de buddy van doomoo (als zwangerschapskussen nu) maar vind ‘m nu al een stuk leger aanvoelen en heb ‘m pas een maand ofzo.

Ik heb er verschillende gehad. Die van Doomoo vind ik zelf echt te snel slap worden. De fijnste vind ik de My Brest Friend (Wat een naam ja). De baby ligt in een goede positie voor het aanleggen en je krijgt zelf wat ondersteuning in je rug. Je klikt hem namelijk vast. Er zit ook een vakje aan waar je een afstandsbediening in kunt doen en flesje drinken of snacks. Dat is vooral bij een eerste baby fijn.

2 likes

Wie weet er een leuk verblijf (liefst 2 kamer app of een bungalow of zoiets) voor in de mei-vakantie of zomervakantie? Het liefst in een vrij zonnig (ei)land. Mag best wat kosten. Is voor een gezin met een kindje van bijna 3. Alvast enorm bedankt want ik zie door alle bomen het bungalowtje niet meer.

Portugal - - > Martinhal misschien iets?

1 like

Top! ziet er heel goed uit. Man is het nu aan het bekijken.

1 like

Wij zijn anderhalf jaar geleden naar Gran Canaria geweest. Zaten in appartement Cordial Mogan Valle. Via Neck.ermann geboekt.
Was heel fijn appartement omdat we een supergroot balkon/terras hadden zodat we daar ‘s avonds buiten konden zitten terwijl M. (toen 2 jaar) aan het slapen was.
Heel leuk zwembad ook en dicht bij het strand. En onze oudste zoon vond het ook fantastisch daar.

1 like

Wij hadden afgelopen meivakantie een huis gehuurd in Calpe. Uitstapjes kan je maken naar Valencia, Alicante, Benidorm (super dood daar :stuck_out_tongue_closed_eyes:), Calpe zelf is ook wel leuk!

1 like

ik werd vanmiddag gebeld door het ziekenhuis met goed nieuws! :tada:
nu nog maar 40 posts tot members only (woohoo)
haha nu vind ik het wel irritant dat het zo lang geduurd heeft voordat ik me heb aangemeld…

4 likes

:tired_face::cry: noooooo
tegen die tijd moet ik al bijna bevallen zeg… Is het members only zwanger en kinderen veel drukker dan het niet members only? ik heb iig minder zin om alles hier out in the open te zetten :stuck_out_tongue:
Oh well… Dan moet @Tunnelvisie maar de honneurs voor me waarnemen daar :stuck_out_tongue: :kissing_heart:

2 likes

jaaaa zelfs zonder het bloed van mijn vriend (die zit een half jaar in het buitenland, mogelijk herkennen sommige dit verhaal nog van EGF :slight_smile: (misschien ook niet maar geeft niet)) was alles helemaal goed!
Nu nog 20 weken echo overleven maar daar heb ik nu ook een stuk meer vertrouwen in :smile:

6 likes

Wat fijn dat de uitslag goed is!

1 like

Als je een mod pbt kunnen ze je misschien eerder helpen omdat je van ebf komt! Jeej blij dat je terug bent. <3

1 like

Volgens mij weet ik ook wie je bent, heb je veel katten op je insta of verwar ik je met iemand anders? Ik twijfel nu haha.

Fijn dat de punctie goed was!

1 like

Ik heb er maar twee :wink: maar die spelen wel vaak de hoofdrol in mijn stories :smiley:
Ik zal vanmiddag even een mod een pb doen en smeken :innocent::innocent:

1 like

PB gedaan :crossed_fingers::crossed_fingers: nu hopen dat ze de regels een beetje willen verbuigen voor lil’ old me :wink:

1 like

Waar hebben jullie op gelet bij het kiezen van kinderopvang?

Wij hebben nu bij twee verschillende gekeken en volgens mij zijn wij gewoon niet zo moeilijk. :sweat_smile: Grootste verschil was dat de ene 2 verticale groepen had (dus 0-4 jr samen) en de andere juist horizontaal. Verder allebei biologisch warm eten smiddags, zoveel mogelijk naar buiten met allebei een leuke tuin en - voor zo ver we nu konden zien - leuke leidsters.

Oh ja en bij 1 van de 2 wordt wel tweetalig opgevoed, dus met standaard een Nederlandse en een Engelse leidster tegelijk op 1 groep. En dat vind ik heel leuk maar niet per se een harde must.

Kortom; geen idee wat te kiezen haha! Gaan in januari nog bij een derde opvang kijken maar ik denk gewoon echt dat als die basis qua hygiëne en eten goed is we verder niet zo veel eisen hebben…