Tips, ervaringen & aanraders

Het jurkje dat ik via Zalando heb besteld is ook van supermom, was ook met korting. Lief van je maar ik wacht nog even af om nog wat meer te bestellen. En ik plan een tripje naar de H&M. Waarom zijn die zeeman onderbroeken zo een aanrader na de bevalling, pas je niet terug in gewone slips dan?

Zijn lekker groot, dat is handig voor de kraamverbanden :see_no_evil: :sweat_smile:

1 like

Ik kon het niet meer terugvinden dus ik vraag het even hier: welk matras van ikea hebben jullie en vinden jullie goed?
Wij hadden er eentje van babydump die prima was alleen had ik de rits gesloopt. Na een nachtelijke spuugsessie afgelopen nacht is de rits helemaal kaduuk (en matras vies) dus vriend gaat vandaag even snel naar ikea.

Krummelur! Met nog een soort extra dekje erover

3 likes

Ik hoop op een goed idee van de creatieve forumleden hier!

Mijn beste vriendin gaat emigreren. Haar zoontje is 5 weken jonger dan mijn dochter, kortom we hebben de hele zwangerschap en eerste jaar samen beleefd. Nu vertrekken ze dus over 3 weken. Ik wil graag een cadeautje voor haar zoon van mijn dochter, iets leuks ter herinnering. Mijn dochter heeft bijvoorbeeld een mooi zilveren armbandje gekregen van hem.

Nu vertrekken ze in een auto met daktent, dus iets groots kan niet plus ze zijn heel kritisch in wat ze meenemen (ivm ruimte).

Ik vind het zo moeilijk! Ik zit te denken aan iets moois van hout waar ik wat in laat graveren. Maar ik kom er niet uit wat. Help, wie heeft een leuk idee?

Er zijn bedrijfjes die in leer of hout graveren, misschien een mooi gebonden leren notitieboekje of fotoboek met zijn naam erin en dan een wegwerpcamera erbij? Dan kunnen ze van hun eerste emigratiejaar een mooi fotoboek maken :slight_smile:

3 likes

Ik lees dat veel van jullie enthousiast zijn over de H&M zwangerschapsjeans, welk model is dan vooral fijn? Heb er laatst een paar gepast maar vond ze zo stug en dik. Ik ben op zoek naar een zwarte skinny, maar liefst van een wat dunnere soepele stof, een beetje jegging achtig. Heeft iemand een tip?

H&m zwangerschapsbroeken zaten bij mij niet goed. Ik had van Zalando eigen merk, was er wel tevreden over.

1 like

Ik vond maar 1 model echt fijn, de mama super skinny jeans. Alleen zie dat ze die nu niet in het zwart hebben.

Die was echt super stretchy, en fijne stof.

Had een ander skinny model en die zakte constant af.

1 like

Krummelur idd met een beschermdekje

1 like

Heeft iemand nog een tip voor een leuke fotograaf voor gezinsfoto? Het liefst niet in een studio maar gewoon buiten. Regio N-H/ Zaanstad

Ik vind F.loor P.rinsen echt heel leuk! Ken meerdere mensen die foto’s met haar hebben gemaakt. Zowel baby / gezin als bruiloften. Moet natuurlijk wel je stijl zijn (beetje boho, licht en fris). En ze doet het nog niet mega lang dus je betaalt nog niet de hoofdprijs (hoewel ze ook niet echt de goedkoopste meer is hoorde ik laatst).

Of a.line b.ouma. Is omgeving Utrecht maar een (oud?) forumster. Heeft weer een andere stijl. Wat donkerder maar super sfeervol! Moet altijd aan de herfst denken bij haar foto’s.

3 likes

Aline :heart: Of Ohbabyfotografie (wel ook uit utrecht)

Die fotografe die de zwangerschap foto’s van Serena heeft genomen? Des.iree ver.ver geloof ik. Of misschien dol.le pi.xelp.ret? Zelfde stijl. Ik heb bij haar een zwangerschap shoot gehad in van die jurken en vond het echt heel leuk. En haar ook erg aardig!

@360 ooo ik vind aline ook heel leuke foto’s maken! Die ga ik onthouden!

1 like

En @Unquestionable krummelur gekocht! Toch ook maar met matrasbeschermer, hebben we die maar vast voor het zindelijk maken!

Babynestje + zo’n knuffel met white noise/hartslag? En misschien zachtjes inbakeren?

Zo te horen vindt ze die geborgenheid heel erg prettig. Ik zou kijken naar een puckababy of een swaddle me (de betaalbaardere versie) slaapzakje gaan kijken. Of inbakeren met een hydrofiele doek?

Ik raad ook de Puckababy aan! Hopelijk werkt het … voor ons was het een wondermiddel.

Waar ben jij uiteindelijk geslaagd? Ik wil vandaag de stad in en verder dan H&M en C&A kom ik dus eigenlijk niet… Wil het liefst zelf passen en het materiaal voelen dus liever geen webshop

Het is al vaker over draagdoeken en draagzakken gegaan. Ik wil er graag 1 aan gaan schaffen nu de kleine bijna 5 weken is en ik merk dat ze vaak behoefte heeft aan bij ons zitten/liggen. Ik twijfel heel erg tussen een draagzak (bv Tula Free to Grow) of een draagdoek of juist weer zo’n combinatie met een band om je heup maar dat je bv over je schouders wel knoopt.

Wij gaan waarschijnlijk als ze 2,5 maand is 5 dagen naar Ibiza, ivm een bijzondere verjaardag waar we graag bij willen zijn. Nou lijkt een draagzak mij met warm weer een stuk warmer? Wat zijn jullie ervaringen met warmer weer en dragen?

En wel of geen buggy mee? Ze is lang (54cm bij geboorte) en weegt nu 4,7kg ongeveer. Zit nog in maat 56, maar de eerste dingen worden krap. Wil een (tweedehands) paraplubuggy aan schaffen die volledig plat kan. Weet dat een reiswieg ergonomisch beter is, maar wil dat niet allemaal meeslepen en voor die paar dagen zal het met name zijn om der af en toe in te leggen buiten de deur.